Ga naar inhoud


[DM500HD] Welke temperatuur


trucker56

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: trucker56
Wat is de normale temperatuur van een dm500HD ik vind dat de mijne erg warm word NL tussen 45 en 55 graden.
Groet
Trucker


Installeer een ventilator plugin. Laat deze 2000 tr draaien in werking en 1500 in stb. Zo blijft de
box koel en onhoorbaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trucker56
Als ik kijk naar de fan control staat hij altijd op ongeveer 50 graden en draait hij met ongeveer 2000 omwentelingen.
maar wat is de normale temperatuur.

Trucker


Oei, dat is behoorlijk hoog, ik hou hem hier op gemiddeld 40 graden (fan speed ongeveer 3000 rpm), hogere temperaturen KUNNEN de levensduur negatief beinvloeden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met behulp van Fancontrol 2.2r2 de maximum temperatuur ingesteld op 38 graden. Deze plug-in regelt zelf stroomtoevoer en pwm instelling voor de ventilator.

Ventilator is de standaard ventilator die af fabriek is ingebouwd.

 

In rust/stand-by wordt deze temperatuur behaald bij ~600 rpm. Tijdens het tv-kijken draait de ventilator met ~1150 rpm.

 

Het mooie van deze plug-in is dat je tot 24 uur geleden de temperaturen kunt teruglezen via een webbrowser.

 

De DM500HD (OpenPli) staat in een ruime kast met een open voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt dat wel een beetje spijtig dat hij zo warm word bij stand by ( dreambox 8000 )

ik laat de ventilator niet draaien , als ik hem niet gebruik .

Vindt dat een beetje zot dat die ventilator daar dag en nacht , dag in dag uit daar staat te draaien .

Maar dan wordt hij natuurlijk warm in stand by .

Als de dreambox aanstaat draaid hij +- 1200 toeren de ventilator en is hij koel .

De juiste waarden weet ik niet meer , en kan nu niet kijken .

Maar als je eraan voelt is deze redelijk warm.

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...