Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Rebox 9000 met Disecq probleem


tonk

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

ik zit met het volgende probleem: dagelijks neem ik een programma op (BBC1) en soms gebeurt het dat het bestand als

onbekend wordt gezien en dus niet is af te spelen.

toevalligerwijs kwam ik er gisteren achter dat in de instellingen de Disecq op 2 stond en tuner 2 op dat moment geen signaal had; vervolgens de Disecq op 3 gezet en tuner 2 had weer signaal. dus hoe moet de instelling zijn of hoort dat automatisch te gebeuren? (dat zou je verwachten om dat het meestal goed gaat)

vrgr.

Ton Könst

Link naar reactie
Delen op andere sites


gebruik je twee antenne kabels, de Diseqc instellingen zijn voor af ingesteld daar hoef

niks aan te doen ,en hoe is de volgorde van af de lnb naar de DiseqC Switch

welke lnb zit op 1 en welke op 2 van de DiseqC Switch , dan zit daar iets fout

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo satencom,

ik gebruik inderdaad 2 antennekabels en de betreffende instellingen staan allemaal goed (mijn leverancier heeft dat bevestigd), de opnames lukken ook meestal, maar een enkele keer (+/- 1 op de 10) gaat er kennelijk iets fout en lukt de opname niet.

vrgr.

Ton Könst

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wel een beetje vreemd vind dat je zo kunt over switchen van Diseqc 2 naar Diseqc 3

wand als je op DiseqC 2 astra 3 kunt ontvangen, kun je hem niet zomaar op DiseqC 3 instellen , wand daar zit weer een andere lnb op, neem ik aan

hoe veel lnb's heb je DiseqC Switch

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satencom,

Wat het Disecq probleem betreft met de rebox 9000: ik heb een Visiosat BI-satellite G2, 3 LNB Alp twin, 2 Disecq switch Venton 4x1. Aals ik het goed begrijp zou het switchen van de een naar de andere LNB in combinatie met de juiste Disecq instelling automatisch moeten gaan, vandaar mijn vraag hoe het komt dat er op een gegeven moment toch iets fout gaat en het programma niet opgenomen wordt als gevolg van "geen signaal op tuner 1 (of 2)"

vrgr.

Ton Könst

Link naar reactie
Delen op andere sites

je geeft in het menu van de lnb instellingen in de ontvanger aan welke lnb verbonden is met de Diseqc Switch

b.v de 19.2 op 1 en 23,5 op 2 en de hotburd op3

nu kun je wel na gaan ,dat je dit niet zo maar kan om wisselen ,als je het wel doet dan zit je op een andere satelliet ,dus je zou dan ook geen beeld moeten hebben

hoe dit komt ,een grote kans is ,dat het door de Diseqc Switch komt , hij schakelt dan niet goed

dit komt vaak bij een goed kope Switch voor

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...