Ga naar inhoud


[DM800HD] Twin Tuner ondersteuning DM-800HD


Dutchsat

Aanbevolen berichten

Voor diegene die interesse hebben met een extra tuner voor de DM800HD, ik heb een DVB-T USB tuner geïnstalleerd op mijn VU+ / enigma2 met het laatste Dream Elite Team Image, en inderdaad kan men zo goedkoop een twin tuner oplossing maken op de 800HD. De basis voor dit image waren immers de 800HD drivers, die in de DM800HD image zitten. Zie mijn topic in het VU+ Forum..

 

Inmiddels zijn de diverse teams bezig om eea ook in hun Images in te bouwen, maar toch blijft het een interessante uitbreiding voor boxen die maar 1 of 2 tuners hardware matig hebben. Immers theoretisch zijn dan ook de Linux drivers van DVB-S2 en DVB-C sticks te converteren.

 

Misschien hebben jullie iets aan de tip, immers in dit forum wordt maar zijdelings gesproken over deze oplossing.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi dat je dit voor elkaar gekregen hebt. Ook op de DM800HD zou dit werken inderdaad, maar ik denk dat het niet zo lekker loopt als op de VU+Duo. Er is toch een beperking in processorsnelheid die bij de DM800HD eerder parten speelt.

 

HIER werd al in juli gemeld dat de eerste tests goed waren verlopen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de info. Ik dacht ook dat de processorsnelheid een probleem is, maar met een goede linux driver is weinig processor load hoor, dus daar zou het probleem niet liggen.

 

In ieder geval wordt mijn gebruikte Avermedia Volar Black Stick imiddels uitgeleverd als referentiesetje met 800Hd Clones en met Dream Elite image erop, daarvoor hopelijk geen discussie over clones uitlokkend. DMM zelf zal zo een setjes nooit combineren.

 

Het zal volgens de diverse forums dus uitstekend werken en er zijn zelfs Gemini Images in omloop met deze driver erin.

 

En ja, het werkt ook op de DM8000HD

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Mooi dat je dit voor elkaar gekregen hebt. Ook op de DM800HD zou dit werken inderdaad, maar ik denk dat het niet zo lekker loopt als op de VU+Duo. Er is toch een beperking in processorsnelheid die bij de DM800HD eerder parten speelt.

HIER werd al in juli gemeld dat de eerste tests goed waren verlopen.

M_Z


Kan iemand me vertellen of het ook mogelijk is om een usb DVB-s tuner te laten werken op een dm 800HD?
Ik zou graag de functinaliteit van een twintuner op een 800 HD hebben, dus 2x een satteliet aansluiting.
Ik zie oplossingen van een DVB-T en C maar helaas geen S... smirk

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die site zie je dat deze te koop zijn. Ook staat er dat deze voor de dm800HD geschikt zijn. En als je op die site nog ffe verder zoekt, kom je ook nog op 'n forum uit.

 

 

Was niet zo moeilijk, toch? wink

 

Maar als je me nu vraagt of ik dit zelf al getest heb, moet ik je teleurstellen.

 

Origineel bericht van: p-p-s
jaaaa en dan????

 

svp wat meer uitleg in nl

 

 

bvd

 

chris

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...