Ga naar inhoud


[Internet] RTL start met nieuw vod-platform op Rtlxl.nl


whatyouneed

Aanbevolen berichten

Citaat:

RTL investeert verder in het ontsluiten van video via het web. De omroep start een nieuw video on demand-platform, waarop niet alleen uitgezonden materiaal te vinden zal zijn, maar dat ook speciaal geproduceerde content zal bevatten.

Het nieuwe vod-platform, genaamd Rtlxl.nl, moet het verzamelpunt van al het videomateriaal van RTL worden. Niet alleen zullen alle series, programma's en films van RTL Gemist daar te vinden zijn, ook wordt RTL Video geïntegreerd. Uiteindelijk moet het hele archief worden ontsloten. De nieuwe videosite zou geschikt zijn voor gebruik op onder meer de pc, mobiel, iPad en NetTV.

"We borduren voort op een trend die we al een tijdje zien", zegt Arno Otto, Managing Director Digital Media bij RTL Nederland, tegenover Emerce. "Er wordt steeds meer video geconsumeerd op verschillende schermen. We voegen nu alles bij elkaar. Hoe meer video je ergens aanbiedt, hoe meer er wordt geconsumeerd."

Met de komst van Rtlxl.nl gaat RTL voor de videosite ook exclusieve content produceren die niet wordt uitgezonden. Het is niet bekend om wat voor content dit gaat en of hiervoor zal moeten worden betaald. De omroep zegt wel de mogelijkheden voor abonnementen te onderzoeken. "We kiezen nu voor een advertentie- en transactiemodel", aldus Otto. "Uiteindelijk kun je je voorstellen dat je een abonnement neemt waarmee je bijvoorbeeld voor een maand alle content zonder reclame kunt bekijken. Dat is nu nog niet aan de orde. Zodra we meer betaalde content hebben, krijgen we vanzelf dat model."

In de eerste helft van dit jaar bezochten gemiddeld 4,6 miljoen unieke bezoekers per maand de websites in het Nederlandse RTL-netwerk. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van vorig jaar.


bron:tweakers
auteur:Wilbert de Vries
datum:vrijdag 22 oktober

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou het prettig vinden als er meer vodcasts ter beschikking komen, laat ik een voorbeeld noemen:

 

Tros Radar is gewoon als vodcast op je IPOD binnen te halen, Tros opgelicht helaas niet, die moet is steeds opnemen en omzetten.

 

Kampioen vodcast was de zender Het Gesprek, zo'n nieuw programma als Barend en Barend was allang beschikbaar via Het Gesprek, maar toen keek er niemand. Jammer.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...