Ga naar inhoud


[Overig] Technomate TM-1500CI+ kleine delen van beeld soms schokkerig


ROMAN

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb 2 ontvangers een Technomate TM-1500 CI+ en een Nokia Mediamaster 9200S. Mijn merkloze schotel van 60cm staat gericht op Astra 1 en de Universal Single LNB is een Strong SRT L 916. Tussen LNB en ontvanger zit ongeveer 20 meter kabel.

 

In eerste instantie was de schotel uitgericht zodat ik op de Nokia een tuner level had van 70 en op de Technomate een quality level van 71% op meerdere transponders (met kleine verschillen). Het beeld op de Nokia was perfect zowel op FTA als op Seca3 zenders. Het beeld op de Technomate was meestal OK maar bij snel bewegende beelden, ook zowel op FTA als op Seca3, reageren als het ware soms sommige delen van het beeld te traag: als bij een voetbalmatch bijvoorbeeld een speler loopt dan is dat soms - dus meestal niet - schokkerig en kan het zijn dat bijvoorbeeld zijn hoofd iets rapper gaat dan de rest van zijn lichaam (of omgekeerd) en er zit kleine blokvorming in dat hoofd of lichaam (te vergelijken wanneer men te doen heeft met een zwak signaal maar dat is dan over het hele beeld).

Ik heb de schotel nauwkeuriger uitgericht en zit bij de Nokia op tuner level 7A en bij de Technomate voor de quality level op 79% maar dat verandert geen zier aan de situatie.

 

Herkent iemand dit fenomeen en is er iets aan te doen ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


over nokia kan ik niets vertellen, een technomate 1500ci+ gebruik ik daarentegen ook reeds 4 jaar... Een gelijkaardig probleem doet zich hier alleen maar voor wanneer mijn TVV smartcard gebruikt wordt i.c.m. een originele module! Met de smartcard in de "kaartlezer" geen probleem, en al helemaal geen probleem met FTA ontvangst. Ik gebruik de meest recente software van TM, en mijn kabel tussen triax schotel en ontvanger is meer dan 25m lang...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wied, dank voor je reactie.

 

Ik heb volgende bijkomende vragen aan je:

1) wat is de quality level bij Astra 1 op jou Technomate?

2) bedoel je met de "kaartlezer" de gleuf boven de plaats waar de CAM module moet zitten? Ik dacht dat de smartcard enkel werkt als ze in de CAM van TVV zit ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roman,

 

hierbij een (laattijdig) antwoord:

 

1. via satellite-setup lees ik "level=97%","quality=79-82%"

2. ja, met kaartlezer bedoel ik inderdaad de smalle gleuf net boven het CI-slot... let wel dat uw smartcard met de chip naar beneden gericht moet ingestoken worden!

 

Via de kaartlezer werkt mijn smartcard perfect, zowel voor TVV als voor de FTA zenders,

 

mvg

 

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wied

1. via satellite-setup lees ik "level=97%","quality=79-82%"
2. ja, met kaartlezer bedoel ik inderdaad de smalle gleuf net boven het CI-slot... let wel dat uw smartcard met de chip naar beneden gericht moet ingestoken worden!



1. Dat zijn waarden die ik ook aflees
2. Bedankt voor de tip: ik stak de smartcard op dezelfde manier in de gleuf als in de CAM, fout dus !

Ik heb de indruk dat het fenomeen transponder afhankelijk is: bij sommige is het beeld quasi perfekt, bij andere is het bijna niet om aan te zien.
Ik ga er de tijd voor moeten nemen om dat per transponder in kaart te brengen; misschien is er wel beinvloeding van andere satellieten ?

Groeten,
Roman
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, verder puzzelen hoort erbij vrees ik...

Niettemin hebt ge wel de zekerheid dat een goede kaartlezer beter werkt dan een cd/tvv module (mijn technomate software versie is 1.96).

Misschien ook eens controleren of alle f-stekker verbindingen 100% zijn, beter nu dan wanneer het echt winter wordt!

Succes,

wied

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...