Ga naar inhoud


HD-recorder aansluiten op VU+ duo


Angeline

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Mijn oog is gevallen op de VU+ duo. Dit lijkt me een uitstekende keuze aangezien het een twin tuner, en linux based ontvanger is.

 

Toch heb ik een vraag.

 

Ik zag dat de VU+ naast HDMI 2 scart aanslutiingen heeft (tv en vcr). Ik heb nog een oude hd-dvd-recorder (panasonic) staan die ik regelmatig gebruik voor de wat minder belangrijke opnames (analoog- dat weet ik).

 

zendt de VU+ op de scart hetzelfde beeld/geluid uit (hetzij in lagere kwaliteit) als de HDMI zodat je analoog kan opnemen indien nodig?

 

alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom niet de schijf van die HD recorder in een externe usb kast inbouwen. Ik schat dat dat Euro 10,00 kost. En dan neem je meteen digitaal op in de hoogste kwaliteit.

 

In ieder geval zullen beide scart aansluiting zonder problemen werken , de een heeft een schakel signaal, de ander niet.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je met de een heeft een schakel en de andere niet?

 

Ik wil mijn dvd recorder als recorder houden overigens, ik gebruik hem veel voor mijn werk, en dan is dat gewoon het snelste en makkelijkste (opnemen branden klaar - niet via je pc nog allerlei tussenhandelingen doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TV scart uitgang geeft een stroomsignaal/schakelspanning naar de TV zodat deze automatisch op dit scart kanaal omschakelt. De tweede scart meestal niet. Voor een HD recorder maakt het niet uit.

 

Als je wilt opnemen op de DVD dan is het inderdaad wel simpel, hoewel dat ook simpel gaat met samba op je VU+ zodat je dan opgenomen de bestanden op de VU meteen op een DVD kunt schrijven op je PC-Brander of op een externe dvd brander aangesloten op je VU+, dan is samba niet nodig.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok - snap het een beetje, nog niet helemaal helaas....

 

bedoel je dat als je scart signaal via de schakeling zeg maar (dus de tv scart), dat je tv daarop reageert en je automatisch via de scart gaat kijken? en de vcr scart heeft dit signaal niet?

 

Ik zal even uitleggen wat ik nu heb, en zoek dus.

 

Ik heb nu ziggo, met een humax ontvanger - en kijk via de HDMI. De dvd recorder zit via de vcr scart. Als die humax aanslaat, gaat automatisch mijn dvd recorder opnemen. Ik hoef dus in de ontvanger zelf niets anders te doen dan een timer klaar te maken.

 

Ditzelfde zoek ik dus in een Schotel ontvanger. Dat als ik wil, de dvd recorder gewoon gebruikt kan worden (maar belangrijke opnames neem je uiteraard in betere kwaliteit op een harde schijf)

 

heb namelijk ontvangers (rebox) bekeken, waarbij er alleen signaal uit de scart kwam, als je de box op een lagere resolutie zou zetten, dus moet je zelf constant heen en weer switchen, daar zit ik ook niet op te wachten)

 

Zelf gaat toch mijn voorkeur uit naar de VU+ duo (andere optie was dreambox 800HD). Als deze dat dus kan wat ik hierboven beschreef, ben ik erg gelukkig. Als de dreambox het ook kan, dan is dat ook nog een optie. Alhoewel de vu+ geloof ik de opties heeft een externe sata schijf er aan te hangen - en dat is ook wel prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...