Ga naar inhoud


Philips Polar Mount i.c.m. Humax5400


avdhorst

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een Philips Polar Mount Gregorian draaibare schotel te gebruiken in combinatie met een Humax 5400?

De Humax makt gebruik van Diseq 1.2 terwijl de schotel andere aansluitingen heeft, namelijk 36 volt voor de motor en 5 volt voor het geheugenwathij aangeleverd kreeg van een aparte positioner. Graag zou ik willen weten hoe en welke apparatuur ik nodig heb om deze schotel toch samen met de Humax te gebruiken. Als noodoplossing heb ik nu een aparte voeding aan de schotel hangen, maar het is heel erg lastig om telkens wanneer ik een andere satelliet wil bekijken de schotel te richten. Wie heeft er suggesties of een oplossing voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn omzetters te krijgen die het diseqc signaal omzetten naar 36V sturing.

bv. een strong positioner of een v-box.

En er zijn er nog wel meer.

Even bij de satfa's langs surfen en je komt ze wel tegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk van tevoren wel even wat voor type pulsgever er in je motor van je schotel zit. is dit er eentje met 2 draden (dus 2 draden voor de motor, en 2 draden voor de puls) dan kan je elke box gebruiken, heb je er eentje met 3 draden (dus 2 draden voor de motor, en 3 draden voor de puls) dan heeft je pulsgever 5 volt voeding nodig en dit werkt niet 1,2,3 op een V-box. je kan dan het beste op zoek naar een positioner die ook een 5 volt uitgang heeft, anders moet je deze extern voeden en dat is een beetje hobbyen voordat je dat voor elkaar hebt.

 

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...