Ga naar inhoud


[Premium HD+] Gebruikservaringen met Enigma2


Perdi

Aanbevolen berichten

Vanavond heb ik Enigma2 op m'n Premium HD+ gezet. Ik was al eerder erg benieuwd hoe Enigma2 op de AZbox zou werken, maar ik heb gewacht op de versie 1.0.30 die vandaag dan is verschenen.

 

Downloaden en installeren ging fluitend. De FW heb ik gedownload van de site van de ontwikkelaars (azbox-enigma2.eu), ik heb me eerst even geregistreerd.

Het flashen van de box is wat anders dan ik gewend was, maar door de uitstekende handleiding die bij de download van E2 wordt meegeleverd, verliep de installatie zonder enig probleem.

 

Na installatie eerst de LNB configuratie gedaan. Daarna met DreamBoxEdit3.0 de kanalenlijst uit m'n DM8000 gehaald en naar de AZbox gestuurd. Zonder enig probleem, ik werd daar al erg blij van!

Daarna ook direct beeld op de FTA kanalen.

 

CCcam moet je nog handmatig installeren. Dat heb ik gedaan met behulp van MAZ3.0. Je moet de Mipsel versie van CCcam gebruiken. Ik heb de binary in de map /usr/bin gezet en de cccam.cfg file, channel - en provider info in de map /etc.

Met telnet CCcam gestart: cd /usr/bin; ./CCcam& en gaan met die banaan. Na een herstart van de box moet je CCcam opnieuw starten, of je maakt simpelweg een startscript voor CCcam.

 

En nu. . . . zappen! Ik moet direct zeggen dat dit een verademing is ten opzichte van de originele FW! Mijn DM800 en de HD+ naast elkaar, tegelijk naar een andere zender zappen (van Nederland1 naar RTL4) gaf een miniem verschil in tijd in het voordeel van de DM8000. Dat is waar ik al meer dan een jaar op hoopte dat het zou gaan gebeuren!

Lof voor de ontwikkelaars van deze Enigma2 versie voor de AZbox!

 

Het is verbluffend om te zien hoe in ongeveer 8 weken deze software is ontwikkeld en dat het schijnbaar onmogelijke al deels is gerealiseerd.

 

Tot nu toe blije gezichten natuurlijk. Zijn er ook nadelen dan? Jazeker, maar je moet je realiseren dat dit nog geen beta software is, maar alpha software.

Voor dagelijks gebruik is die nog niet geschikt, tenzij je een aantal ongemakken voor lief neemt:

- een stoterig beeld (dat overigens haarscherp is), alsof met een te lage frame rate wordt gewerkt;

- de display toont alleen '100 *' ongeacht de ingestelde zender of menu optie;

- Het is nu nog een basis versie van Enigma2, alleen bedoeld om de meest elementaire functies uit te voeren en die werken nog niet allemaal naar behoren;

- Geluid werkt soms wel, soms niet, of later;

- er zijn nog weinig plugins beschikbaar;

- er zitten nog allerlei verwijzingen naar de Dreambox in de diverse menu’s/functies;

- vult u maar aan!

 

De mediaplayer functies uit de originele FW zijn naar deze Enigma2 versie geport. Zoals je misschien weet, werkt ‘onze’ Tomlissen daar aan. Leuk dat er dus ook inbreng vanuit de Benelux is! Mooi werk Tommy!

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om de mediaspeler te verkennen. Eerst moet ik de nodige Mount naar m’n NAS maken.

Jullie horen nog welke ervaringen ik daar mee zal hebben. Misschien zijn er anderen die hierover al wat over kunnen melden?

 

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een azbox premium, en kon dus al wat eerder testen, volgens mij was het 1.0.29 die ik een avondje heb getest.

 

Nou ongeveer hetzelfde als jouw verhaal, en wat betreft de mounts heb ik gewoon een NFS mount aangemaakt in media/hdd oid.

 

Dus dan lijkt het een beetje zo:

mount -t NFS 192.168.1.xxx:/video /media/hdd (en de rest van de riedel)

Ik heb geen HDD in de box, maar op dat moment kreeg ik er zomaar één bij :D waar ik mijn video's zag en sommige filmpjes kon starten.

 

Moet nog stabiel en vervolmaakt worden, maar dat komt best goed!

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Update :

Thanks to the DDamir and the_ripper - VFD fixed on Elite/Premium/Premium+ ( Showing all actions on VFD ) , P+ and Ultra FAN Control, Standby ( it is under work, as the power button is not yet mapped and it is used also for REBOOT ).

Stay tuned !

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DS team 3.0 ziet er goed uit! Natuurlijk moet er nog veel aan gebeuren, maar er is héél goed werk verzet. Dit is inderdaad al een echte 'alternatieve' image!

Ik heb deze image op de Ultra gezet en het loopt redelijk stabiel.

Tot nu toe heb ik nog niet gevonden hoe emu's gedownload kunnen worden. Het downloaden van plugins lukt niet, de lijst met downloads/plugins verschijnt niet. Iemand een tip?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...