Ga naar inhoud


[DM500+] Hoe kan ik de snelheid van het streamen aanpassen?


theet

Aanbevolen berichten

Als ik een film wil streamen vanaf mijn NAS naar de DM500 dan krijg ik schokkerig beeld. Nu heb ik begrepen dat de streamsnelheid aangepast kan worden in een bestandje.

 

Welk bestand is dit, waar kan ik dit bestandje vinden en met welke waarde (aantal kb) kan ik deze aanpassen?

 

Het geluid is AC3 en dat komt ook niet altijd goed over nog, heb het idee dat dit ook met streamsnelheid te maken heeft.

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: theet
Als ik een film wil streamen vanaf mijn NAS naar de DM500 dan krijg ik schokkerig beeld.

De DM500S is bekent met netwerk problemen. De DM500+ voor zover ik weet niet. Het schokkerige beeld kan vele oorzaken hebben. Bijvoorbeeld het gebruik van een Gigabit switch, meerdere switches tussen je DM en de NAS of een te trage NAS (maar dat ligt niet voor de hand als je een fatsoenlijke NAS hebt). Kan ook nog aan de instellingen liggen van je "mount" alhoewel de standaard instellingen normaal gezien goed genoeg zouden moeten zijn. Misschien zit je VAR nogal vol (veel plugins geïnstalleerd).

Je kan even op zoek naar andere ervaringen. Hier bij sat4all of bijvoorbeeld bij i-have-a-dreambox een duitse website geheel gewijd aan de Dreambox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Synology 209+, deze werkt normalerwijze perfect op het netwerk net NFS...

 

Heb een directe verbinding van DM500 -> Experiabox (KPN) -> Synology lopen, volgens mij kan hier niet veel mis mee zijn...

 

Is er nog iemand met een idee? Bijvoorbeeld variabelen ergens in een bestand aanpassen?

Dreambox DM500S

SRT8000 -> 20oem6

NOKIA 9302 -> Sattracker 4.0ENG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...