Ga naar inhoud


[Overig] Instellingen Arion 9300PVR


Zwozwedra

Aanbevolen berichten

Ik zou graag eens in detail weten hoe ik mijn Arion moet instellen om Astra 1D te ontvangen, hier slaag ik niet in.

Ik heb een duo-lnb met 2 afzonderlijke coax-kabels tot de ontvanger. De lnb voor Astra 19E is aangesloten op tuner 1, Astra 1D op tuner 2. Op de ontvanger zijn deze niet doorgelust.

 

Instellingen voor Astara 19E:

- Tuner: 1

- Transponder: 12722/H/2200: is dit correct, en wat houdt deze instellikng in?

- LNB-type: universeel

- DISEqC Switch: 1

- DISEqC Poort: 1

 

met deze instellingen heb ik ontvangst, maar toch had ik graag zekerheid over de juistheid, nu is het een "lucky shot"

 

Instelingen Astra 1D:

- tuner: 1

- transponder: 11720/H/27500 (zie hoger)

- LNB-type: universeel

- DISEqC Switch: 1

- DISEqC Poort: 1

met deze instellingen heb ik soms ontvangst, soms niet. Ik heb ook andere transponders geprobeerd, doch zonder succes. Lan iemand mij helpen?

 

Alvast bedankt

 

Jan

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

DE Arion ken ik niet, maar vlgs mij moet je met de volgende instelling uit de voeten kunnen. De duo lnb is geschikt voor canal digitaal? De astra 19.2 waarop ned1 etc in sd uitzenden zet je op diseqpoort 1 en de astra 23,5 zet op poort 2 en de tuner eventueel op 2, dan de zenders opnieuw inlezen. Dan moet het werken volgens mij.tuner 1 ontvangt astra 19,2 en tuner 2 ontvangt astra 23,5. Hopelijk komt het dan goed, succes.

coolstream neo

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dit maar even

 

Instellingen voor Astara 19.2

Tuner: 1

Transponder: 12515 /H/ 22000 /5/6

LNB-type: universeel

DISEqC Switch: 1.0

DISEqC Poort: 1

 

Instellingen voor Astara 23.5

Tuner: 1

Transponder: 11914 /H /27500/3/4

LNB-type: universeel

DISEqC Switch: 1.0

DISEqC Poort: 2

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem doet zich enkel voor bij 23.5 en in de handleiding vind ik niets terug. Ook tuner 2 heb ik geprobeerd, met hetzelfe resultaat. Ik heb ook een nieuwe satelliet ingevoerd, met de gegevens, hoger bertmeld. Op deze transponder werkt dit correct, maar ik heb slechts een klein deel van de zenders, de "TVVlaandren-zenders (vitaliteit ... op 23.5) heb ik niet.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begin toch te twijfelen dat je schotel wel goed staat, beter uit richten ,of er staat iets

voor heeft hij wel vrij uitzicht, maak anders even een foto misschien zien we dan iets

wat er aan de hand is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Astra 19.5 heb ik perfecte ontvangst en de schotel staat volledig vrij op het zuiden, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Wel zijn de problemen begonnen na de aanschaf van een nieuwe lnb (vroeger had ik een dual-lnb Astra1-hotbird, welke perfect werkte) en doen zich enkel voor bij astra 23.5. Ook is de lnb schuin geplaatst voor maximaal signaal, in het begin werkte dit, nu niet meer. Na het weekend zal ik een foto doorsturen, nu lukt dit niet (ben niet thuis).

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe groot is je schotel , dat kan ook nog een probleem zijn ,groter dan 80cm krijg je die

problemen ook, en wat je ook nog kan proberen de lnb in hoorn van de 23,5 vast

zetten ,en het uit richten zal je met de ontvanger moeten doen of met een satmeter die een

DISEqc Switch kan schakelen

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...