Ga naar inhoud


Drogen van cement bij regenachtig weer


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag heeft de tegelzetter mijn vijver van een natuursteen afdekrand voorzien. Deze is met cement op betonblokken gemaakt.

De rand is 's ochtends gemaakt, toen het nog droog was.

Nu regent het al een tijdje en ook morgen (vrijdag) wordt regen voorspeld. Nu vraag ik me af of dit "ietwat vochtige" weertype het drogen van het cement beïnvloedt. De cement zit onder de overstekende natuursteen, dus wordt niet direct nat van de regen. Maar drogen schiet met dit weer ook niet echt op.

 

Kan dit kwaad en zal hierdoor de hechting na het drogen minder zijn, of hoef ik me geen zorgen te maken. Ik weet alleen dat veel zon de cement doet verbranden, maar hoe zit dit met regen?

 

Ik kan eventueel de tegels afdekken met plastic, maar heb dit nog niet gedaan.

 

mvg,

The Iron Maiden.

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de afgelopen maanden veel verbouwd, en veel metselwerk in de tuin. Ik moest van de metselaars gedurende een paar dagen elke ochten en avond het cement natspuiten.

 

Ik denk dus dat langzaam drogen beter is dan snel (iets met scheuren misschien?), maar het is hier dan ook iets ander weer dan bij jou waarschijnlijk. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...