Ga naar inhoud


Help/Voorbeeld OSCam en ACamd voor CanalDigitaal


Aanbevolen berichten

Ondanks een aantal pogingen heb ik de Smargo+ met WinUSB/LibUSB nooit stabiel gekregen in Oscam(cygwin) op Windows7 x86.

 

Middels de FTDI drivers en het MOUSE protocol in Oscam wel.

 

Mijn Smargo+ is uitgerust met firmware 1.4.

 

Citaat:
De link kan niet geplaatst worden. Zoek op SmartreaderUpdate14.zip

 

Met de instellingen:

 

Mode: Autoswitch

 

Kernel: Normal

 

T-mode: T=0

 

EGT: 0

 

Dit is eventueel in te stellen met onderstaand programma (smartreader.exe):

 

 

Gebruik in de Oscam reader setup (MOUSE) alleen '357' als Mhz en Cardmhz. Ik heb meermaals andere frequenties geprobeerd te gebruiken met niet werkend of onstabiel resultaat.

 

Het is ook van belang bij het aanpassen van de diverse configuraties zoals COM poorten, smartreader update en oscam poort configuraties om de Smargo fysiek uit de PC te trekken en er weer opnieuw in te doen. Bij WinUSB/LibUSB had dit als gevolg dat de poorten telkens veranderden in bijvoorbeeld:

 

002:001

001:003

etcetera

 

Daarnaast kreeg ik ook veel libusb = -x foutmeldingen en als het dan eenmaal werkte crashte het programma na een aantal seconden of minuten.

 

FTDI + Mouse protocol werkt voor mij wel naar behoren.

 

Ik gebruikte eerder newcs maar ben nu uiterst tevreden over oscam. Uiteraard alleen als het stabiel werkt.

 

Succes, ik hoop dat het naar behoren gaat werken!

 

 

 

Windows7(x86) / WMC + DVBLink-TVsource 3.2b3

Oscam (doorgaans laatste build) & Acamd 0.6.18

Tevii S464 DVB-S2 & Multytenne 45 & Smargo+ reader (1.4)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Poeh, poeh, na bloed, zweet en tranen hebben we gisteravond lekker HD TV kunnen kijken laughlaugh

 

De ellende bleek uiteindelijk voort te komen uit een combinatie van problemen.

 

Samengevat hieronder mijn ervaringen met de verschillende onderdelen waar mijn mediacenter uit is opgebouwd:

 

1. Multytenne schotel

De documentatie van de Disecq switches (die je bij de headends in DVBLink invoert) bleek onjuist te zijn. Daardoor bleek het uitrichten van de schotel en het correct ontvangen van de zenders een ware crime: zo kwam bijv. BBC HD (28.2) binnen op 19.2, gaf Hotbird (13.0) niets, of waren de zenders op de beide Astras 19.2 / 23.5 omgewisseld.

Na een trial-on-error met de Disecq instellingen bleek uiteindelijk dus dat de documentatie niet klopt... Schande!

 

2. Tevii S470 low profile DVB-S2 tuner

Valt weinig over te zeggen. Overgenomen van een tweaker doet dat ding het gewoon. Niets aan hoeven veranderen / tweaken.

 

3. OSCam met Smargo+

Met enorm veel dank aan IanPH en momeijer draait OSCam nu als een zonnetje op de COM2 poort. Het is mij compleet onduidelijk, gezien het feit dat de instabiele LIBUSB driver bekend is bij de OSCam ontwikkelaars, dat ze het gebruik ervan op Windows niet compleet afraden en aangeven wat je dan WEL moet gebruiken en HOE!

Het lijkt erop dat de extra COM settings in ACamd (die ik niet had, maar momeijer wel) ervoor zorgen dat eea nu werkt: OSCam (de versie van IanPH overigens) crashed domweg niet meer...

 

Wel zit er nog een verschil in wat settings, waardoor ik volgens mij met de settings van momeijer de management updates (geldigheidsdatum kaart) niet meer ontvang, dus daar moet ik nog naar kijken, want met de settings van IanPH kreeg ik die wel keurig binnen!

 

ECM tijden zijn overigens met de switch van USB naar serieeel (9600 baud) niet/nauwelijks toegenomen. Ik zit nu rond de 300-350msec.

 

4. ACamd

Settings van momeijer letterlijk overgenomen, en eea werkt dus nu. Of het nu de COM settings zijn die het hem hebben gedaan weet ik niet. Ik had op internet niets gevonden waarin stond dat je behalve in OSCam ook in ACamd deze settings moet opnemen, gevonden...

 

5. DVBLink Source + Network Pack (3.2beta 3)

Een probleemloos pakket, danzij de keurige handleiding die stap voor stap de configuratie aangeeft, compleet met integratie met WMC (op Windows 7).

Hier kunnen de ontwikkelaars van OSCam (en ACamd) nog wat van leren!!!!!!

 

6. WMC (Windows 7)

Danzij de handleiding bij DVBLink die de integratie / setup van WMC beschrijft werkt ook het tv kijken in WMC in een keer.

 

Het uiteindelijke resultaat

Tja, een werkende configuratie dankzij de hulp op dit forum en gebaseerd op 6uur achtereen tv kijken / testen, zonder vastlopers, een geweldig beeld zonder haperingen en zaptijden varierend van 3 tot 6 seconden waarbij mij nog niet helemaal duidelijk is waar dit nu exact van afhangt: zowel SD als HD kanalen geven deze spreiding te zien...

 

En nu?

De boel afbouwen en ik denk dat het mogelijk voor anderen zinvol kan zijn als hier op het forum dit soort configuraties van systemen (zeker de Smargo+/OSCam/ACamd combi) goed te vinden zijn zodat de 'bouw' slechts bestaat uit downloaden van een complete, werkende voorbeeldset (dus inclusief OSCam/ACamd zelf) en het werkend krijgen een kwestie is van minuten en niet van weken trial-and-error mad

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima toch

 

Inderdaad zijn de makers van de commerciele wmc en dvblink aan zet. Zij zouden de makers van extra funcctionaliteit, zoals Acamd en mpcs/oscam, moeten belonen. Of in elk geval de nodige ondersteuning (documentatie?) voor hun rekening moeten nemen, zodat de developers van deze extras zich op het programmeren kunnen focussen laugh

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mars Warrior:

Ik ben heel blij dat het nu werkt. En werkt dit alles nu in TVSource?WMC of in DVBViewer?

 

Waar ik nog wel iets meer over zou willen weten. Je hebt het over COM settings in ACamd. Deze zijn alleen nodig indien je ACamd zelf met je smartcard wilt laten praten. Ik vraag me daarom af, werkt ACamd uberhaubt nog wel samen met OSCam? Of praat ACamd zelf nu met de smartcard en kun je OSCam feitelijk achterwege laten?

 

@Moonchild:

Ik neem aan dat je bedoeld dat de makers van ACamd en OSCam aan zet zijn. Want zoals Mars Warrior zelf al zei:

 

Citaat:
5. DVBLink Source + Network Pack (3.2beta 3)

Een probleemloos pakket, danzij de keurige handleiding die stap voor stap de configuratie aangeeft

 

En zo is het ook. De handleiding van TVSource en het Network Pack van DVBLogic zijn zeer duidelijk (nederlandse handleiding ook voor een groot deel door mij geschreven).

 

ACamd en OSCam hebben op zich wel genoeg informatie her-en-der beschikbaar, maar je moet goed zoeken om tot het eindresultaat te komen. Daar komt bij OSCam nog het multiplatform aspect bij!

 

Je kan en mag van DVBLogic niet verwachten dat zij gaan vertellen hoe je ACamd/OSCam aan de praat kunt krijgen. Dat is niet hun taak.

 

Het is de taak van de ontwikkelaars om hun eigen software van voldoende uitleg te voorzien!

 

Daarbij komt dat ACamd niet specifiek voor TVSource is ontwikkeld. Net als dat OSCam niet specifiek voor ACamd is ontwikkeld. Het zijn allemaal stukken gereedschap die met elkaar kunnen werken.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
@Mars Warrior:
Ik ben heel blij dat het nu werkt. En werkt dit alles nu in TVSource?WMC of in DVBViewer?

DVBLink TvSource icm WMC.
Het enige waar ik af en toe last van heb bij een koude start van de HTPC is dat DVBLink blijkbaar nog niet helemaal lekker is gestart terwijl WMC dat al wel is, en dat-ie in WMC aangeeft dat er een wijziging is. Druk ik op ja, dan haalt-ie mijn zenders weg. Sync ik daarna handmatig vanuit WMC, dan heb ik ze allemaal weer cry

Origineel bericht van: IanPH
Waar ik nog wel iets meer over zou willen weten. Je hebt het over COM settings in ACamd. Deze zijn alleen nodig indien je ACamd zelf met je smartcard wilt laten praten. Ik vraag me daarom af, werkt ACamd uberhaubt nog wel samen met OSCam? Of praat ACamd zelf nu met de smartcard en kun je OSCam feitelijk achterwege laten?

Een hele goede vraag. Ik heb die settings van momeijer overgenomen, en die doen het, maar ik weet alleen (nog) niet waarom. De COM settings vielen me daarom op, want die had ik daar niet verwacht. Met jou uitleg begin ik me nu helemaal af te vragen hoe mijn config nu werkt, al weet ik 100% zeker dat OSCam de smartcard afhandelt, want als ik OSCam stop, dan stopt de gecodeerde uitzending ook na niet al te lange tijd...

Aan de andere kant: als ACamd het zelf kan, waarom zou ik dan nog OSCam gebruiken eigenlijk? Gezien de problemen met OSCam zou ik liever OSCam-loos willen werken, maar die mogelijkheid (van ACamd) was ik nog echt nergens tegengekomen shocked
Ik gebruik de smartcard enkel lokaal, dus ik heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan een smartcardserver (want dat is OSCam toch??), maar wist niet beter dat ik die toch nodig had, en dat ik daarna vanuit de client ACamd uit 2 protocollen kan kiezen om met de server te kletsen...

Origineel bericht van: IanPH

@Moonchild:
Ik neem aan dat je bedoeld dat de makers van ACamd en OSCam aan zet zijn. Want zoals Mars Warrior zelf al zei:

Citaat:
5. DVBLink Source + Network Pack (3.2beta 3)
Een probleemloos pakket, danzij de keurige handleiding die stap voor stap de configuratie aangeeft


En zo is het ook. De handleiding van TVSource en het Network Pack van DVBLogic zijn zeer duidelijk (nederlandse handleiding ook voor een groot deel door mij geschreven).

ACamd en OSCam hebben op zich wel genoeg informatie her-en-der beschikbaar, maar je moet goed zoeken om tot het eindresultaat te komen. Daar komt bij OSCam nog het multiplatform aspect bij!

Je kan en mag van DVBLogic niet verwachten dat zij gaan vertellen hoe je ACamd/OSCam aan de praat kunt krijgen. Dat is niet hun taak.

Het is de taak van de ontwikkelaars om hun eigen software van voldoende uitleg te voorzien!

Daarbij komt dat ACamd niet specifiek voor TVSource is ontwikkeld. Net als dat OSCam niet specifiek voor ACamd is ontwikkeld. Het zijn allemaal stukken gereedschap die met elkaar kunnen werken.

Precies, en in die laatste zin (...die met elkaar kunnen werken.) zit nu het probleem of uitdaging voor de OSCam / ACamd ontwikkelaars: men laat het lekker aan de gebruikers over om maar uit te zoeken hoe dat samenwerken moet, ipv met werkende, geintegreerde voorbeelden te komen ala DVBLogic die zich niet enkel beperkten tot hun pakket, maar ook even laten zien hoe je dit in WMC integreert om uiteindelijk (daar is het de meeste eindgebruikers immers om te doen) tot een werkende oplossing (tv kijken dus) te komen. laugh

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mars Warrior
Aan de andere kant: als ACamd het zelf kan, waarom zou ik dan nog OSCam gebruiken eigenlijk? Gezien de problemen met OSCam zou ik liever OSCam-loos willen werken, maar die mogelijkheid (van ACamd) was ik nog echt nergens tegengekomen shocked


Inderdaad als het maar om 1 systeem gaat is het niet (altijd) logisch om OSCam (of een andere cardserver) te gebruiken als ACamd het zelf ook kan. Maar daar zit hem nou net de kneep. ACamd kan niet alle cardreaders zelf aansturen. In dat geval zal je toch gebruik moeten maken van een server die een breder scala aan cardreaders kan aansturen.

Origineel bericht van: Mars Warrior
Precies, en in die laatste zin (...die met elkaar kunnen werken.) zit nu het probleem of uitdaging voor de OSCam / ACamd ontwikkelaars: men laat het lekker aan de gebruikers over om maar uit te zoeken hoe dat samenwerken moet, ipv met werkende, geintegreerde voorbeelden te komen ala DVBLogic die zich niet enkel beperkten tot hun pakket, maar ook even laten zien hoe je dit in WMC integreert om uiteindelijk (daar is het de meeste eindgebruikers immers om te doen) tot een werkende oplossing (tv kijken dus) te komen. laugh


Enige wat van ACamd en OSCam in deze mag worden verwacht, is dat ze zich beide netjes houden aan de gebruikte protocollen. Indien dat goed gaat, moeten ze ook prima kunnen samen werken. Vandaar dat deze ontwikkelaars over het algemeen open staan voor bug-reports. Zodat ze kunnen uitzoeken waarom hun software niet samen werkt met een ander programma.

Je moet niet vergeten dat dit hele cardshare (wat de basis van NewCS en OSCam is) gebeuren een grijs gebied is. Iets wat Canal Digitaal een doorn in het oog is. Het zijn veelal coders die zich alleen bezig houden met het ontwikkelen van de software en geen tijd hebben om alles tot in de details in een uitgebreidde documentatie samen te vatten. Van programma's als DVBLink, waar je uiteindelijk ook voor betaald, mag je dat wel verwachten. Daarbij komt dat OSCam het eigenlijk nog redelijk netjes doet. Die heeft namelijk middels een wiki pagina toch een redelijk duidelijke uitleg van de configfiles en wat je daarmee kan. Maar daarbij verwachten ze wel dat je verstand van zaken hebt. Als je die niet hebt zul je dus altijd afhankelijk zijn van andere die je dat in duidelijk taal trachten uit te leggen waar mogelijk. En langzaam maar zeker zul je, als je daar genoeg affiniteit mee hebt, zelf ook op een punt komen dat alles als een puzzel in je hoofd samen valt. En dan snap je ook precies hoe alles werkt en waarom het in het begin niet ging zoals je wenste.

Maar boven al is dit altijd een hobbie waarbij wordt verwacht dat je zelf leert door trail&error.

Ik werkt hier al sinds een vroeg stadium met OSCam/ACamd en heb dit al sinds een half jaar (toen de laatste serieuze bugs uit OSCam verdwenen) probleemloos werken. Dat het dus goed kan samenwerken is wat dat betreft een feit!

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
Inderdaad als het maar om 1 systeem gaat is het niet (altijd) logisch om OSCam (of een andere cardserver) te gebruiken als ACamd het zelf ook kan. Maar daar zit hem nou net de kneep. ACamd kan niet alle cardreaders zelf aansturen. In dat geval zal je toch gebruik moeten maken van een server die een breder scala aan cardreaders kan aansturen.

Ok. Duidelijk. Dus als ACamd de Smartreader++ / CD smartcard aankan, dan zou ik zonder OSCam kunnen, en zoniet dan zal ik de combi moeten toepassen. Wordt ff internet afstruinen dan...

Origineel bericht van: IanPH
Enige wat van ACamd en OSCam in deze mag worden verwacht, is dat ze zich beide netjes houden aan de gebruikte protocollen. Indien dat goed gaat, moeten ze ook prima kunnen samen werken. Vandaar dat deze ontwikkelaars over het algemeen open staan voor bug-reports. Zodat ze kunnen uitzoeken waarom hun software niet samen werkt met een ander programma.

Ik was even door de COM settings in ACamd in verwarring gebracht en had daardoor de sterke indruk dat de twee programma's, los van de communicatie interface, afhankelijk van elkaar waren vwb programma-instellingen. En in dat laatste geval is het toch wel handig om een geintegreerd voorbeeld te hebben. Met wat ik nu weet lijkt het inderdaad meer een interface afspraak volgens al bestaande protocollen, dus dan blijft het voldoen aan de protocollen het enige waar de ontwikkelaars voor moeten zorgen!

Origineel bericht van: IanPH
Je moet niet vergeten dat dit hele cardshare (wat de basis van NewCS en OSCam is) gebeuren een grijs gebied is. Iets wat Canal Digitaal een doorn in het oog is. Het zijn veelal coders die zich alleen bezig houden met het ontwikkelen van de software en geen tijd hebben om alles tot in de details in een uitgebreidde documentatie samen te vatten. Van programma's als DVBLink, waar je uiteindelijk ook voor betaald, mag je dat wel verwachten. Daarbij komt dat OSCam het eigenlijk nog redelijk netjes doet. Die heeft namelijk middels een wiki pagina toch een redelijk duidelijke uitleg van de configfiles en wat je daarmee kan. Maar daarbij verwachten ze wel dat je verstand van zaken hebt. Als je die niet hebt zul je dus altijd afhankelijk zijn van andere die je dat in duidelijk taal trachten uit te leggen waar mogelijk. En langzaam maar zeker zul je, als je daar genoeg affiniteit mee hebt, zelf ook op een punt komen dat alles als een puzzel in je hoofd samen valt. En dan snap je ook precies hoe alles werkt en waarom het in het begin niet ging zoals je wenste.

Dat punt was ik even vergeten. Voor mij en een aantal mensen die ik ken zijn softcams louter noodzakelijk om icm een CanalDigitaal kaart een HTPC te kunnen bouwen. Hier is voor mij niet illegaals aan, maar dat is zoals jij aangeeft wel de oorsprong van deze software.
Het breed ondersteunen door de ontwikkelaars mbv prachtige how-to's zou het gebruik een stuk makkelijker maken (en dus toegankelijk voor een breder publiek), maar kan dus ook indirect tot gevolg hebben dat CanalDigitaal tegenmaatregelen gaat nemen, en dat is nu net waar ik in ieder geval niet op zit te wachten...

Origineel bericht van: IanPH
Maar boven al is dit altijd een hobbie waarbij wordt verwacht dat je zelf leert door trail&error.

Ik werkt hier al sinds een vroeg stadium met OSCam/ACamd en heb dit al sinds een half jaar (toen de laatste serieuze bugs uit OSCam verdwenen) probleemloos werken. Dat het dus goed kan samenwerken is wat dat betreft een feit!

Na heel wat hobbie-en en trial & error draait OSCam/ACamd inderdaad goed al had ik daar dus nog (ivm suspend/resume) een kleine herstart van OSCam voor nodig om na een resume nog de gecodeerde kanalen te kunnen kijken. Dus ja, het kan uitstekend samenwerken, maar ik ben er in totaal wel een maandje mee bezig geweest. Met kant-en-klare voorbeelden had dat denk ik toch ietsie-pietsie sneller gekund confused

Aan de andere kant: nu weet ik een stuk meer van de werking af en zaken als ECM en EMM updates, iets waar ik waarschijnlijk nog steeds niets van had geweten of zelfs had gehoord als ik de config kant en klaar had kunnen downloaden en dat het na een herstart van mijn HTPC daarna domweg zou werken.

Door al deze zaken blijft een HTPC voor TV kijken een zaak voor techneuten, een niche dus, die elkaar helpen om eea draaiend te krijgen, en dat is misschien ook maar goed zo...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IanPH
@Moonchild:
Ik neem aan dat je bedoeld dat de makers van ACamd en OSCam aan zet zijn.


mijn post was puur sarcasme wink Maar jou uitleg komt wel redelijk overeen met mijn mening.

Voor Appiemulder (ACamd) en de makers van mpcs/oscam is het coden hobby. En we moeten heel erg dankbaar zijn dat zij het resultaat van vele uren werk ons gratis ter beschikking stellen. Dat het maken van uitgebreide handleidingen NIET hun hobby is, accepteer ik zonder enig probleem.

Waarom mensen het zichzelf zo moeilijk maken door gelijk met een combinatie van x aantal softwares te beginnen snap ik ook niet zo goed. Neem dvbdream of mytheatre, pmcam2 en een phoenix reader en je kan binnen een half uur kijken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
mijn post was puur sarcasme wink Maar jou uitleg komt wel redelijk overeen met mijn mening.

Voor Appiemulder (ACamd) en de makers van mpcs/oscam is het coden hobby. En we moeten heel erg dankbaar zijn dat zij het resultaat van vele uren werk ons gratis ter beschikking stellen. Dat het maken van uitgebreide handleidingen NIET hun hobby is, accepteer ik zonder enig probleem.

Begrijp me in deze niet verkeerd. Ik heb jaren aan MediaPortal gewerkt (TV Engine 1 en TV Engine 2), weet daardoor maar al te goed hoeveel tijd dat kost en vond het altijd heel leuk, zeker reacties op andere fora zoals dvbowners waar je de waardering voor de vele uren werk terugvond.
Met de toenemende populariteit van MP werd het echter ook bittere noodzaak om handleidingen / how-to's / wiki's op te zetten omdat je anders gek werd van alle vragen op het forum.

Nu is de omvang van MP denk ik even wat anders dan OSCam en ACamd, en ik weet dat documentatie niet de grootste hobby is van getalenteerde coders, maar het kan wel degelijk helpen de lol in het coderen te verhogen omdat je merkt dat jou progsel bruikbaarder wordt, en je motivatie om het nog mooier te maken een lekkere boost kan krijgen!

Origineel bericht van: moonchild
Waarom mensen het zichzelf zo moeilijk maken door gelijk met een combinatie van x aantal softwares te beginnen snap ik ook niet zo goed. Neem dvbdream of mytheatre, pmcam2 en een phoenix reader en je kan binnen een half uur kijken.
Ik heb mytheatre (meegeleverd met het Tevii kaartje) gebruikt als testreferentie om eea te controleren naast DVBLink en WMC, meer niet eigenlijk.

Kijk ik naar de gecombineerde / geintegreerde functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid (bediening met één afstandbediening) vind ik de DVBLink / WMC combi superieur aan de andere programma's.
Het streamen van live-tv (incl. zenderkeuze) naar andere PC's, iPhones en iPads was bijv. één van de wensen, maar ook tv kunnen kijken via een DLNA server (incl. zenderkeuze) op DLNA enabled TV's (scheelt weer een kastje naast de TV namelijk). Allemaal dingen die in DVBLink (Network Pack) zitten...
WMC aan de andere kant is tegenwoordig goed aan te passen (custom theme's) en bevat net die plugins (TV Gemist, MediaBrowser) die we nodig vonden om ook lekker films te kijken...

En, om terug te komen op dit topic: voor live-tv kijken is de keuze gevallen op de Smargo++ / OSCam / ACamd combi icm DVBLink Source en waar DVBLink en WMC eenvoudig waren in te stellen middels een handleiding hebben OSCam / ACamd de nodige hoofdbrekens gekost, waarvan ik van mening ben dat dat had kunnen worden voorkomen met een leuke manual, al dan niet van de ontwikkelaars zelf blush, en in dit geval dus opgelost door de gecombineerde kennis van IanPH en momeijer, waar ik nog steeds heel blij mee ben smile

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kunnen jullie aangeven waar de verschillende files allemaal moeten komen te staan ?

 

Dan bedoel ik de Oscam files.

Welke files moet ik gebruiken en waar zet ik die neer ?

Ik heb de OSCAM.exe gepakt van IanPH, maar als ik die opstart blijft het scherm gewoon zwart, er gebeurt niets.

 

Ik werk met TVSource en MCE onder windows7 en een smargo cardreader voor canal digitaal.

Gebruik de e30s2 plus van Anysee.

 

Mijn smargo zit op COM5, maar in de server file zie ik staan /dev/ttyS1 ? Dit is toch een linux verwijzing of niet?

Moet dat niet veranderd worden in COM5 of moet dat worden /dev/ttyS6 ?

 

Moeten alle .dll files gebruikt worden en moeten die in dezelfde directly als de .exe file ?

 

Waar moeten de volgende bestanden komen te staan ?

SERVER

SRVID

USER

CONF

 

Allemaal in de directory bij de .exe ?

 

Mag de executable in een willekeurige directory staan of moet deze op een specifieke locatie komen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ian,

 

Dat topic had ik natuurlijk al doorgenomen.

Daar heb ik e.e.a. ook vanaf gehaald.

levert echter nog geen resultaat op.

Welke versie/build van OSCAM, zou ik volgens jou het beste kunnen gebruiken ?

 

Ik heb de SmartReader+ van MaxDigital.

Nieuwste drivers geinstalleerd via FDTI

frequentie ingesteld op 357MHz voor CD-kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een jaar zonder problemen met oscam + acamd + seca2 kaart gewerkt, dus de seca2 voor een seca3 vervangen zou geen punt moeten zijn......helaas niet dus.

 

Seca3 kaart geeft beeld met pmcam, onder oscam gaat de init goed maar ecm's lijken niet te worden verwerkt:

 

2011/01/30 18:03:10 5092 c02 moon1 (0100&00006A/07D5/64:2FC4): not found (183 ms)

2011/01/30 18:03:20 5092 c02 moon1 (0000&000100/07D5/64:D34E): rejected user ident (0 ms)

2011/01/30 18:03:20 5092 c02 moon1 (0100&00006A/07D5/64:82F4): not found (192 ms)

2011/01/30 18:03:30 5092 c02 moon1 (0000&000100/07D5/64:6C4F): rejected user ident (0 ms)

 

 

De config files van oscam en acamd:

 

oscam-0.99.4.svn1385-i386-monip-pc-cygwin

 

oscam.conf

 

[global]

nice=-20

WaitForCards=1

logfile=oscam.log

clientmaxidle=3600

[monitor]

port=10000

monlevel=4

nocrypt=127.0.0.1

[newcamd]

port=10002@0100

key=0102030405060708091011121314

[radegast]

port=10001

user=moon

allowed=127.0.0.1,192.168.2.0-192.168.2.255

 

 

oscam.server

 

[reader]

label=serialphoenix

protocol=mouse

detect=none

mhz=358

group=1

device=/dev/ttyS0

caid=0100

 

 

oscam.user

 

[account]

user=moon

pwd=124ac

group=1

uniq=1

caid=0100

[account]

user=moon1

pwd=pass1

group=1

uniq=0

caid=0100

au=serialphoenix

 

 

Acamd cardclient.conf

 

newcamd:192.168.2.3:10002:1/0100/ff00:moon1:pass1:0102030405060708091011121314

 

Iemand een idee?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...