Ga naar inhoud


Verschillende c lijnen in ccccam.cfg; blokkeert dat elkaar?


Aanbevolen berichten

Ik wil wat gaan spelen met verschillende c lijnen op 1 box.

Nu vroeg ik me af; als bepaalde zenders elkaar overlappen (dus in beide lijnen voorkomen); hoe gaat cccam daarmee om?

Misschien voor een bekende een hele simpele vraag maar voor mij als newbie gewoon interessant.

ik weet dat er iets van prio regels zijn maar heeft dat er iets mee te maken?

 

laat ik het iets concreter maken;

kaart 1 CD kaart met de normale kanalen + HD in Dream 800 woonkamer

kaart 2 CD kaart met de normale kanalen in Dream 500 slaapkamer

kaart 3 CD kaart met alle kanalen + HD + sport/film in Dream 800 (geleend van kennis)

 

kaart 1 zit in de receiver in de woonkamer ; kaart 2 zit in de slaapkamer (geen platte tv dus geen hd pakket nodig).

Er is dus geen behoefte geweest om eerder kaarten 1 en 2 te delen.

 

Nu hebben we tijdelijk de Dream 800 van een kennis geleend en die heeft ook film/sport in zijn pakket.

En dan vind ik het theoretisch interessant om te gaan spelen/experimenteren:

 

Als ik dit allemaal in huis wil delen; hoe gaat cccam daarmee om?

dat ontvanger 2 sport 1 van ontvanger 3 pakt snap ik...dat moet wel lukken om werkend te krijgen.

Maar als ik gewoon net5 wil kijken, pakt ie dan:

- zijn eigen kaart (dus kaart 2)

- een andere kaart (kaart 1 of 3)

en waarom? of kan dit gewoon niet en blijft hij zijn eigen kaart altijd prio geven?

of praat ik hier echt klinkklare onzin?

 

Het is dus sinds kort een bestaande situatie maar er is nog niks ingesteld in de verschillende cccam.cfg bestanden

Voor de duidelijkheid; originele Dreamboxen en 3 originele abonnementen; de een iets uitgebreider dan de ander.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je verder niks instelt is het gewoon "wie het eerst komt, wie het eerst maalt". Cccam gaat gewoon de lijst af, startend bij de eigen kaart en wie het eerst met het juiste antwoord komt mag blijven. Dat betekent dat niet gedefinieerd is met welke kaart gekeken wordt. Meestal is de eigen kaart, op hop 0, het snelst. Maar op hop 1 kan het zijn dat de key de ene keer al in cache zit bij een bepaalde ontvanger omdat dezelfde zender op staat, maar de volgende keer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...