Ga naar inhoud


RTi core 1.0.0 BETA


Cobus R

Aanbevolen berichten

RTi core 1.0.0 BETA

 

 

What is new :

 

- Audio Fix - Fully fixed. by the_ripper

 

- HDMI Hotplug Fixed by the_ripper

 

- AzBox VFD Functionallity ( SETUP -> SYSTEM -> AZboxVFD for setup ). by DDamir

 

- Standby functionality FIXED by DDamir

 

- Multimedia Player Support ( Support for Various media formats ) by Sattomy

 

- SubtitlePlayer 3.0.2 ( Exclusivity, as SubtitlePlayer 3.02 is only accessible currently on AzBox HD ) by DDamir

 

- CrossEPG Plugin Integrated

 

- WebInterface AzBox HD ( Automatic selection of RCU on Web Interface Elite / Premium RCU ) by DDamir

 

- USB drivers support for Keyboard and Mouse by joseba

 

 

WE WOULD LIKE TO SAY THANKS TO OPENSAT WHICH WAS INVOLVED TO PUT ALL EFFORTS TO SUPPORT AND COOPERATE ON THIS PROJECT

 

*** Please use AzUP v1.2 by telesat to Flash this new RTi core 1.0.0 BETA version of Enigma 2 in Your receiver including the KERNEL!!! , and read Release notes of AzUP v1.2 ***

 

 

*** KEEP IN MIND THAT THIS IS FULLY CLEAN CVS IMAGE, AND IT NOT CONTAIN ANY ILLEGAL FILES INSIDE ***

 

http://www.azbox-enigma.eu/e107/news.php

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het net op mijn elite gezet. Na reboot veel groene schermen en wou niet doorstarten. Toen uit gezet met de knop achterop en weer aan. Starte toen wel gewoon zonder problemen op. Is nu satellieten aan het inscannen. Als ik meer info heb laat ik het wel weten. Wat een lelijk opstart scherm trouwens, maar smaken verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan vanavond pas testen, maar inderdaad zijn er wat probs gemeld met groene schermen. Echter denk ik eerder dat dit aan de posters ligt en niet zozeer aan deze image. Ik heb het idee dat dit aan de manier van flashen ligt en dat je vanuit een schone reboot/uitschakeling moet opstarten om dit te voorkomen.

Wat een lelijk opstartscherm inderdaad !

 

Filmpje (.3gp - te bekijken met VLC) bijgevoegd.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volume up knop doet het niet (krijgt dat icoontje in beeld van e2 als er geen actie onder een knop zit) down wel. Ook gaat mijn beeld haperen/vertragen als ik heb gezapt. Als ik een reboot doe en dan niet zap dan doet de zender die opstaat het gewoon zonder te haperen/vertragen.

 

In het plugin menu onder de blauwe knop als je omhoog of omlaag drukt dan worden er sprongen van 2 gemaakt, dus alsof je 2 keer omhoog of omlaag drukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem erin, dat ging net zoals voorheen prima met Azup v1.2 zit meegeleverd bij de firmware.

Na het flashen kreeg ik de eerste twee keer bij het opstarten de groene schermen, niet opgeven gewoon opnieuw opstarten en opeens had ik wel 100%. De tuner ingesteld en meteen beeld middels de bijgeleverde kanalenlijst (die overigens niet erg compleet is, heb er meteen een Henksat lijstje ingezet).

Geluid werkt al veel beter, maar nog niet perfect. Soms nog geen geluid, even op en neer zappen helpt nu wel. Maar na enkele malen zappen begint het beeld te haperen, ook het geluid wordt vies overgemoduleerd opeens. Dit is toch nog wel herkenbaar uit de vorige alpha versies. Maar het is alweer een stapje in de goede richting. Vervelender is dat de webinterface niet in deze image is opgeslagen en dus niet werkt. Hierbij in bijlage een ipk file om dat op te lossen.

Hierna kun je ook weer Dreamote op je iPhone gebruiken waardoor je de Azbox wel prima kunt bedienen, want de afstandsbediening werkt al beter, maar sommige functies werken niet correct zoals het geluid harder zetten gaat niet, alleen zachter en mute werkt. Tsja en dan moet je dus met de webinterface of dreamote hem weer harder zetten.

 

Citaat:
cd /usr/bin

mv grab grab_old

cd/

ipkg install /tmp/*.ipk

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met de LNB configuratie opties gesteld??

 

Nog hetzelfde als in de vorige versies dus geen optie voor diseqc en switch of beter nu?

 

Anders bespaar ik me de moeite om hem te installeren.

 

Ik werk naamelijk met een switch die 2 schotels aanstuurt waarop beide 4 lnb's zitten dus switch 1 met diseqc a,b,c en d.

Vervolgens switch 2 met diseqc a,b,c en d.

 

Met vorige E2 versies niet mogelijk tot nu toe.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met een duo lnb werkt het goed dan heb je maar 2 koppen dus diseqc a en b maar ik bedoel middels een multiswitch dus vanaf mijn az box loopt een kabel naar mijn switch waarvan 2 kabels door gaan 1 naar mijn schotel met 4 lnb's richting het westen( Thor enz. ) en 1 kabel naar mijn schotel met 4 koppen gericht naar het oosten (engeland enz.)dus moet er gekozen worden middels het configuratie menu tussen switch 1 of 2 en tussen lnb a,b,c of d middels diseqc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de Elite geinstalleerd, de eerste twee keer een groene scherm, maar na het uitzetten startte hij wel goed door.

 

Het geluid werkt op zich wel goed, was een keer "blikkerig" na het zappen werkte het weer goed. Zappen op fta's is wel wat sneller dan de officiele, maar niet zo snel als 1.0.31.

 

Mgcamd werkte ook meteen naar mijn dreambox toe, alleen is zappen dan wel trager, bijna even traag als met Multicas op de originele.

 

Ik had alleen problemen met de diseqc 1.2 rotor, als ik bij de positioner setup een andere opgeslagen sat-lokatie opzoek en hier langer dan een minuut in blijf, dan krijg ik gelijk een groene scherm. Dit was de reden op terug te gaan naar de originele firmware. Alleen moet je hiervoor dus geen AZup 1.2 gebruiken, hier komt hij iedere keer met "cant create requested file on server". Met AZUP 1.1 ging het wel meteen goed.

 

Al met al een zeer goede vooruitgang, als er geen rotorproblemen waren, dan had de E2 er zeker ingelaten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTi core 1.0.1 BETA

 

 

What is new :

 

 

 

What is new :

 

- Fixed Audio sync ( now all should be ok ).

 

- Fixed HDMI Hotplug

 

- Fixed Web Interface

 

- Fixed Volume UP

 

 

More to come :

 

Work on recording and subtitles, Online software update ( Drivers and System components )

 

Currently under work :

 

- Fix for Multimedia

 

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...