Ga naar inhoud


DVB-T signaalsterkte van zender Schoten verminderd?


mar 1

Aanbevolen berichten

-sinds enkele weken kan ik nauwelijks nog een signaal van zender Schoten (kan 25)ontvangen.

-daarentegen ontvang ik kanaal 41 en 44 van Telenet met oa Gunk tv zonder problemen.

-ik ontvang met een binnenhuis antenne en zolang DVB-T al bestaat nog nooit problemen.

-op de antenne op de zolder gaat het nog wel, zij het daar ook vele zwakker.

-is er iets veranderd?Andere binnenhuis antennes en zelfs andere ontvanger geeft geen verbetering.

-ik woon in het midden van de Provincie Antwerpen op 20 km van Schoten.En er zijn geen opstakels in de nabije omgeving.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier geen verschil met vroeger. Signaalsterkte van Gunk tv is "acceptabel tot uitstekend" en vrt mux is zelfs uitstekend zoals het vroeger ook was. Misschien toch iets met je eigen installatie. Bijvoorbeeld geoxideerde antennestekkers of een defecte antenneverterker. Of de voeding van de antenneverterker er per ongeluk uit getrokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

-ik kan er ook geen verklaring voor geven, ik weet niet waar jouw lokatie is, maar hier is alleen GUNK TV op volle sterkte zoals dat vroeger van de VRT was.Ook is het zo dat 1 km hier vandaan bij vrienden hetzelfde is waargenomen.

-zoals ik al gezegd heb ,alles is al getest met een andere ontvanger en zelfs met ander merk antenne en de antenneversterker werkt wel degelijk.

-het lijkt zo dat Schoten in het geheel niet uitzendt en ik nog een flard uit het zuiden (Brussel)ontvang.

-trouwens weet iemand waar GUNK TV uitgezonden wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

-dat weet ik ook wel hoor dat kanaal 22 uit Brussel komt, maar het kleine signaal van kanaal 24 lijkt ook uit het zuiden te komen.Hoe dan ook, hier niets bruikbaars van de VRT te ontvangen.Terwijl nog geen maand geleden zowel kanaal 22 als de rtbf nog te ontvangen waren(soms zwak maar altijd te zien) op nog geen 2 meter van de grond !Nu alleen nog Gunk.

- ik zoek verder,misschien is er in de buurt wel een stoorzender opgestart.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

-na wat experimenteren is gebleken dat mijn 2 ontvangers van het merk KÖNIG scart11 alle 2 een defect vertonen(vreemd toeval, of zwak punt in deze ontvangers?) en slechts beperkt kunnen ontvangen.Na deze te vervangen door een ander merk werkt het weer als vanouds.

-aan allen bedankt voor het meedenken !!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...