Ga naar inhoud


[Elite HD] bug met het update signaal van CD,??..Hd zenders "gecodeerd"


charliemadrid

Aanbevolen berichten

Ik open hier een nieuwe post want ik heb het idee dat er een bug is met de azbox,..

Ik heb sinds gisteren avond de HD zenders, RTL4, 5, 7, Veronica, SBS6, NET5, NGC, Discovery,.op "gecodeerd" staan,....maar krijg wel de HD zenders van Canvas, Een HD, Europsort HD die dus ook deel uitmaken van het HD pakket van CD,....

heb al gecheckt of de rekening is betaald,....heractivatie gedaan online,......multicas ge-update,....alle bestanden "op uitvoerbaar "gezet door de rechten op 0755 te zetten,.door inloggen via FTP met het programa Winscp,...

.maar dit alles mocht niet baten,....

iemand anders hetzelfde probleem,???......zou het graag horen,....

 

hier en daar zijn er een paar meldingen van andere die met een human box iets dergelijks ervaren,...nu met de maand wisseling, en dus recodering van CD,.die dus bij deze zenders niet "gepakt" word door de azbox,.???? is dat het,.?? is het een BUG,.???

 

vriendelijke groet

Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Welke firmware welke MultiCAS? Hier werkt alles gewoon. Is geen bug.

Greetz


Hoi "vluggeW",..
dank voor je reactie,...
heb laatste versie 162E-C07A multicas er vanochtend op gezet,...en firmware is: 0.9.4879 ,..
.ik weet dat er reeds een 5020 is,..maar de verschillen zijn zo klein met de "verbeteringen" met de 4879,.die toch ook vrij recent is,.( door de winkel 1 maand geleden erop gezet,)......moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet weet waar en hoe je nieuwe firmware kunt downloaden,.want via mijn ethernet kabel conectie van de azbox met de modem zie ik op de gebruikelijke azupd.nl of com geen firmware,...

bij voorbaat dank als je een suggestie hebt,...ben echt al de hele dag bezig met "lezen en pluizen",..en word er echt moedeloos van,..maar ik houd vol,....ergens moet het probleem liggen,..

vriendelijke groet,
Charlie


Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

begin eens met een schone installatie:

Nieuwste firmware via je PC downloaden op http://fw.azupd.nl
Bestand op USB stick zetten bestand hernoemen naat patch.bin
USB in Azbox
Reboot
2x optie 4
Optie 1
Nu na eigensmaak inrichten.

Greetz


hoi,..wederom dank voor je attente reactie,...
ik ga even realmadrid-valencia afkijken,.en dan met jou uitleg aan de slag,...
begrijp niet helemaal dat van " 2x optie 4",.maar neem aan dat dat op het scherm verschijnt na de reboot,.....
ik hoop dat het lukt,..heb dit nog nooit gedaan,....maar goed,..eens zal dus de eerste keer moeten worden,.hehehe,...
nogmaals dank voor je moeite en uitleg
vriendelijk groet uit madrid,.
Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: charliemadrid
Hallo,

begin eens met een schone installatie:

Nieuwste firmware via je PC downloaden op http://fw.azupd.nl
Bestand op USB stick zetten bestand hernoemen naat patch.bin
USB in Azbox
Reboot
2x optie 4
Optie 1
Nu na eigensmaak inrichten.

Greetz


Hoi "vluggew",....
inmiddels staat de nieuwe firmware (de 5020),. op de azbox,..gecheckt of de laatste multcas ( v 1.62E-C07A),..en die staat er ook,...dus dat is gedaan,..( hij zapt overingens nu wel sneller,.dus dat hebben we in ieder geval "gewonnen"),..maar goed,..waar het om ging,.....de HD´S RTL4,5,7, SBS6,Veronica, NET 5 en nog wat nog steeds op "gecodeerd",.......!!!!

Help,.Help dus,......ben nu al bezig sinds 6 uur vanochtend,........wat nu te doen,...........of zou het toch aan Cd liggen...??'

Nogmaals andere HD kanalen van het HD pakket zoals eurosport,..canvas en Eén,...zie ik dus wel in HD,......en de rest van mijn toppakket HD werkt prima,.......dus het is zo specifiek,........afijn,......wie o wie,.."ziet" wat ik fout doe (of heb gedaan) of moet verbeteren,....bij voorbaat dank,.....

groeten van een hopeloze hollander in Madrid,.. crazy

Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VluggeW
Hallo,

Ga niet op 2 forums je tips geven:P Zullen we ons concentreren op een forum? En dat je dan hier je oplossing post;)

Greetz


Morge "VluggeW",...

begrijp niet helemaal de aard van je opmerking,......ben zeer blij met je vorige tips,...en zoals je hebt kunnen lezen ben ik aan de slag geweest,...helaas nog steeds zonder resultaat,...
natuurlijk kijk en schrijf ik het probleem ook op een ander forum,....denk dat iedereen dat zou doen,...en als ik een oplossing heb, zal ik deze uiteraard op beide formus schrijven,.ben van mening dat we hier zijn om kaar te helpen,.....en ieder die een informatie heeft die helpt bij het oplossen van een probleem moet toch welkom zijn dacht ik,.ongeacht of de informatie via een ander forum komt,.of een winkel,.of via het consulteren van een technicus van de fabrikant of wat dan ook,......

Als dit tegen de regels gaat van dit forum,.hoor ik dat wel en zal me daar dan naar richten.

ik weet niet of ik er nu goed aan doe om gewoon eerlijk te zeggen wat iedereen doet,....maar waar het om gaat is dat ik echt ten einde raad ben,....hoop geld uitgegven aan de azbox,.....probeer men best te doen,.om alles te leren,.maar nog steeds heb ik driekwart van mijn HD kanalen op " gecodeerd" staan,.....

afijn,...ik blijf door "dokteren",...nogmaals dank voor je reactie en bijdrage,...en nogmaals ter profijt van ieder hier zal ik de (hopelijk snelle) oplossing natuurlijk hier posten,..

vriendelijke groet
Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hopeloos doen is toch niet echt nodig. Je hebt overal beeld op behalve enkele HD kanalen. Je hebt nu toch wel goede ontvangst van 23,5 - ik neem aan dat je Ned 1HD Ned 2HD en Ned 3HD wel kunt ontvangen, dan lijkt het me eerder een probleem van CD. Je kaart werkt prima in de Azbox, de overige kanalen doen het ook goed, dus ligt het probleem duidelijk niet bij de Azbox (waar je zoveel geld aan hebt uitgegeven).

Ik zou maar eens een heractivatie aanvragen en controleren of je abo via mijn canaldigitaal ook aangeeft dat er een HD abo actief is.

 

En het is niet tegen de regels maar erg onhandig om je vraag op meerdere fora tegelijk te stellen. Veel leden van S4a zijn op meerdere fora actief, maar om dan weer hier en dan weer daar een antwoord te moeten geven, dat zien ze niet echt zitten (logisch toch)

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Zo hopeloos doen is toch niet echt nodig. Je hebt overal beeld op behalve enkele HD kanalen. Je hebt nu toch wel goede ontvangst van 23,5 - ik neem aan dat je Ned 1HD Ned 2HD en Ned 3HD wel kunt ontvangen, dan lijkt het me eerder een probleem van CD. Je kaart werkt prima in de Azbox, de overige kanalen doen het ook goed, dus ligt het probleem duidelijk niet bij de Azbox (waar je zoveel geld aan hebt uitgegeven).
Ik zou maar eens een heractivatie aanvragen en controleren of je abo via mijn canaldigitaal ook aangeeft dat er een HD abo actief is.

En het is niet tegen de regels maar erg onhandig om je vraag op meerdere fora tegelijk te stellen. Veel leden van S4a zijn op meerdere fora actief, maar om dan weer hier en dan weer daar een antwoord te moeten geven, dat zien ze niet echt zitten (logisch toch)

M_Z



Hoi M_Z,...

ok,...heb tussen de regels doorgelezen,...heb inmiddels een her-activatie aan gevraagd, 1 uur geleden,.maar nog steeds hetzelfde probleem,...maar idd,.zoals jij zegt alles lijkt erop dat het probleem bij CD ligt,.ik hoop het,...maar kom er wel achter via dit forum en de bijdrage van de mensen hier,.waar ik echt zeer blij mee ben,.....

vriendelijk groet
Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm...ik had gisterenavond hetzelfde probleem.

Aangezien ik de schotel opnieuw uitgericht had was ik bang dat daar het probleem zou liggen.

Ook zag ik dat er een signaal probleem was. Zowel het ontvangssignaal als de kwaliteit was aanzienlijk gedaald.

 

Heb een heractivatie aagevraagd en dit loste het probleem niet op. Ook op BVN had ik geen ontvangst.

 

Ik had nog een Humax HD2000CI decoder staan en deze aangesloten. CD card erin en ben maar gaan slapen. Vanmorgen had ik gewoon beeld op de Humax. Heb daarna de AZBox maar weer aangesloten met de laatste firmware 5020 en hop...alles werkte weer prima. Alle signalen waren weer als vanouds. Misschien dat de lnb's en schotel vies waren. Vreemd wat ik had ze juist nog eff schoongemaakt. Maar het is vanmorgen flink aan het dooien.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op BVN geen ontvangst hebt, dan is je schotel niet goed uitgericht (of niet schoon), heb je de eventuele DiSEqC-instellingen niet goed staan, is je LNB defect of is je tuner defect.

 

BVN is FTA en die moet je altijd kunnen ontvangen. Daar heb je geen kaartje voor nodig. Controleer anders of je wel de regionalen kunt ontvangen op Astra3.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een andere kanalenlijst in je AZbox. Het kan zijn dat de transpondergegevens niet (meer) kloppen. Als dat zo is, help het scannen van de satelliet ook niet.

 

Op het moment heb ik Enigma2 op mijn AZboxen, daardoor kan ik niet even een super recente lijst voor je uploaden. Bijgaande lijst voor Astr1,2,3 en Hotbird deed het bij mij nog op 2 november. LNB1=A2, LNB2=A3, LNB3=A1, LNB4=Hotbird.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets heel stoms: via het "mijn Canal Digitaal" gedeelte op de CD site schijnt er een vinkje te moeten worden aangezet dat je een HD ontvanger hebt.

 

Mijn vader had op z'n DM8000 ineens geen beeld meer op de HD kanalen, terwijl hij wel volledige abo + HD heeft. Eenmaal aangevinkt op mijn Canal Digitaal en een heractivatie had hij weer beeld!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...