Ga naar inhoud


[Technomate TM-1500Ci+] Timer schakelt niet uit


ROMAN

Aanbevolen berichten

Ik heb een Technomate TM-1500Ci+ met de laatste firmware, versie 196 van 31 augustus 2010. Een scartkabel gaat naar een Philips DVD recorder DVDR70. De recorder is zo ingesteld dat wanneer er signaal op de scartkabel komt en er zit een DVDR(W)in, hij gaat opnemen.

Af en toe wil ik een opname maken en dan stel ik de timer van de TM-1500Ci+ in. Dat kan via de EPG waardoor datum, kanaal, start- en stoptijd rechtstreeks worden vastgelegd of manueel waarbij elke parameter afzonderlijk kan worden ingesteld. En dat heeft gewerkt: de ontvanger wordt door zijn timer aangezet waardoor de recorder begint op te nemen, de timer van de ontvanger zet hem uit en het opnemen stopt.

Maar bij de laatste 2 opnames die ik heb gemaakt stelde ik vast dat de disc volledig vol was: de opname was op de correcte tijd gestart maar niet gestopt.

Vandaag heb ik enkele proeven gedaan en het besluit is dat de ontvanger wel door de timer wordt aangezet maar niet meer stopt.

Bij mijn weten heb ik niets aan de instellingen van de TM-1500CI+ veranderd maar ik kan moeilijk geloven dat er iets met de hardware mis is.

 

Samengevat: heeft er iemand een idee waarom de ontvanger niet meer uitschakelt wanneer dat door de timer geprogrammeerd is ?

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


hardware is niet onfeilbaar! Mijn tm-1500 werd ooit (onder garantie) vervangen wegens een falende decoder, idem voor de afstandsbediening enige tijd later...

Kom gerust met uw DVD recorder tot bij mij thuis om e.e.a. uit te testen.

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wied
hardware is niet onfeilbaar! Mijn tm-1500 werd ooit (onder garantie) vervangen wegens een falende decoder, idem voor de afstandsbediening enige tijd later...
Kom gerust met uw DVD recorder tot bij mij thuis om e.e.a. uit te testen.


Bedankt voor uw aanbod !
De DVD Recorder heeft eigenlijk niets met de fout te maken: hij heeft er wel voor gezorgd dat ik de fout in de TM-1500 opmerkte. De timer van de TM-1500 zet de receiver aan en moet hem ook uitschakelen (d.w.z. terug in stand-by zetten). Vermits ik met de afstandsbediening de TM-1500 in stand-by kan brengen neem ik aan dat het geen hardware probleem is maar een of andere instelling die ik over het hoofd zie.

Groetjes,
Roman
Link naar reactie
Delen op andere sites

vermits het systeem gewerkt heeft is de kans klein dat ge een instelling over het hoofd ziet. Door UW recorder aan MIJN technomate te koppelen kan misschien aangetoond worden dat er iets mis is met de hardware van UW technomate...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals reeds eerder gezegd: de DVD recorder heeft er niets mee te maken. Ik heb hem uit de keten gehaald en de TM-1500 rechtstreeks op de TV aangesloten. Ik heb de timer ingesteld: de TV geeft beeld op het ingestelde starttijdstip en dat beeld blijft ook na het stoptijdstip.

Ik heb de firmware opnieuw geladen maar dat veranderde niets.

Ik ben dan de system settings gaan bekijken. Ik herinnerde mij dat ik die ooit eens heb veranderd, waarom weet ik niet meer.

GMT Usage stond op ON met een Local Offset van 1 uur (en dat is juist: hier is het GMT tijd + 1 uur)

Ik heb de GMT Usage op OFF gezet en de tijd juist gezet en ... Bingo: de timer schakelt de receiver op de ingestelde tijdstippen aan en uit. Ik heb de GMT Usage nog 2 maal veranderd en telkens als die op ON staat loopt het fout !

De GMT Usage blijft nu op OFF staan !

 

Heb ik een bug in de Technomate software ontdekt ? wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...