Ga naar inhoud


Geen beeld op alle zenders


westra

Aanbevolen berichten


Beide boxen hebben het zelfde probleem

rtl8,13street,Aljazeera International doen het op geen van bijde boxen (zwart beeld)ze worden tijdens de scan wel gevonden

En op de 800 ned2&3hd,eurosporthd, + de boven genoemde zenders

ook vind de 800 alle zenders tijdens de scan maar ook hier bijft het beeld zwart bij de boven genoemde zenders (alleen zender info, op beide boxen op "deze zenders")

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dan wordt het tijd om een monteur te laten komen.

Ik begrijp het probleem niet helemaal maar laat die monteur maar komen.

 

 

Origineel bericht van: westra
Ik heb de box ook all rechtstreeks op de groene kabel gehad

(f-connector op de groene kabel)Maar helpt niets

En heb nu ook een hirschman versterker er tussen

Alles is nieuw van af de groene kabel tot de dreambox en alles de betere merken (geen goedkope meuk!)

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@westra,

 

Ook ik heb er nog een nachtje over geslapen smile ...........

 

Een monteur laten komen hoeft volgens mij niet, omdat de zenders het eerst wel deden toen de kaart in zijn vrij te ontvangen periode zat zoals TS eerder in dit draadje melde.

Controleer de ber, deze moet nul ( 0 ) zijn en de rest van het signaal moet zo hoog mogelijk zijn. Vergelijk dit met een zender die het wel doet en met een zender die het niet doet.

 

Wat ik mij afvraag, heb je wel je eigen kaarten mee genomen naar je ouders en die in de ontvanger bij je ouders geprobeerd.

 

Heb je de kaart van je ouders al in een van jou ontvangers geprobeerd, of ga je er vanuit dat wanneer je beide het zelfde ABO hebt de kaarten gewoon moeten werken op het zelfde pakket ?

 

Ik blijf toch sterk het gevoel houden dat het probleem in de kaart(en) zit. Ik weet niet of je een Mastera of een andere kaartlezer hebt, anders zou je de kaart eens uit kunnen lezen.

 

Ik weet zeker dat er de laatste tijd een extra, nieuwe Chid is aangemaakt op de kaarten. Hierdoor zijn de pakketten opgedeeld, hoe precies weet ik zo even uit mijn hoofd niet meer, maar kan me herinneren dat Nederland 2 en 3 HD het o.m. ook niet deden, de SD varianten wel, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@westra,

 

Nog even nagekeken voor je :

 

Nederland 2, 3, RTL en SBS ( allen SD uitgezonden ) deden het niet, nu wel en die moeten dus in die nieuwe Chid zitten, de extra zenders uit een extra uitgebried ABO en de 3 gratis HD zenders deden het wel.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ten eerste wil ik graag een ieder een heel gelukkig oud en nieuw toe wensen

Wat heb ik gedaan:de dm800 geïnstalleerd bij mijn ouders

met hun pasje erin (basis abonnement ziggo)

EN beeld op ned 1&2&3 hd en 13street& Aljazeera International

Toen pasje van mij erin Geen eurosport hd en later geen ned 2&3 hd en rtl8

Thuis gekomen heb ik de dm800 weer aangesloten met pasje van mijn ouders erin en weer deden alle zenders het

mijn pasje erin en de zenders zijn weer weg

Dus je vermoeden dat ze de zenders anders hebben ingedeeld lijkt dus te kloppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@westra,

 

Wat je dan moet doen is de kaart in een originele ontvanger stoppen, dus niet in een Dreambox.

 

Dan een heractivatie aanvragen bij Ziggo en de kaart gewoon rustig in die ontvanger laten zitten.

 

Die juiste update voor die kaart kan 1 tot 2 dagen duren !!!

 

Wanneer je in de originele ontvanger beeld hebt op de kanalen die je nu mist, doet de kaart het ook weer in de Dreambox.

 

Laat maar even weten hoe het afloopt, en ook een goede jaarwisseling toegewenst daar in Delfzijl, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@westra,

 

 

Ik ben nog een ding vergeten te vermelden, voor een juiste verwerking van die bewuste update moet je de ontvanger op een kanaal zetten die nu wel beeld geeft !!!

 

Zet je hem op een kanaal die nu geen beeld geeft dan wordt die update niet goed verwerkt of komt helemaal niet door, is eigenlijk ook wel normaal gezien die Chid die aangemaakt moet worden, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor mijn late reactie

Maar TRY ALL CHIDS : /dev/sci0 lijkt de op lossing

naar een tijdje googlen heb ik deze gevonden

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...