Ga naar inhoud


[DM500HD] Dreambox stuurt geen stroom naar LNB?


Digiloog

Aanbevolen berichten

Hallo.

Enkele weken geleden heb ik een complete installatie aangeschaft bestaande uit een Dreambox 500HD, 4 ALPS LNB's, een Maximum Digiality DiSEqC switch en een Visiosat schotel.

Het probleem is dat ik geen zender kan vinden, wat denk ik niet vreemd is. Ik heb een goedkope satfinder waarvan de achtergrondverlichting op zou moeten lichten zodra je hem aansluit.Dit gebeurd dus niet. Voor het gemak de satfinder rechtstreeks op de ontvanger aangesloten maar ook hier geen licht. Nu kan je redelijk wat instellen in de Box wat de configuratie van de switch aangaat. Maar als ik het goed begrijp moet er zelfs bij de eenvoudige instellingen al een stroom lopen naar de LNB. Overigens kreeg ik ook regelmatig een groen scherm bij het wijzigen van de instellingen. Een firmware update heeft dat verholpen. Nu heb ik een tweede DM500HD en bij deze heb ik precies dezelfde problemen. Heeft iemand hier een verklaring voor? 't Is mij in ieder geval een raadsel.

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit lijkt wel op sluiting in de antenne kabel of een niet goed aangesloten connector

alles even na lopen ,en de DiSEqC switch er tussen weg halen, en even direct

aansluiten op een van de lnb's ,en dan kijken dat hij wel werkt.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Ook dat heb ik al geprobeerd. Ik heb ook de satfinder rechtstreeks aangesloten op de ontvanger en op de ingang voor de LNB niets.

Maar ook dan geen achtergrondverlichting.

Heb ook nog wat gegoogled en het één en ander gelezen over MOSFET Q72. Weet alleen nog niet of dat ook voor de HD uitvoering van de 500 van toepassing kan zijn.

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de satfinder niet oplicht was aan mezelf te danken.

Ik was alijd van gedachte dat de LNB constant gevoed werd. Dit blijkt alleen het geval te zijn wanneer een zender gevraagd wordt. Nadat ik een zenderlijst overgepiept had via LAN lichtte de meter wel op....stom dus blush

Echter, wanneer de satfinder brand en ik voorzichtig de coax welke naar de switch toeloopt er in steek gaat de boel weer uit.

Dus inderdaad ergens een sluiting vermoed ik. Morgen de coaxen eens stuk voor stuk aansluiten en op die manier proberen te achterhalen waar de fout zit. Bedankt voor het meedenken mannen..

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het wel een nieuwe antenne kabel ,of heb hem ergens aan elkaar gezet.

En heb je de connectors er aan beide kanten er van af gehaald, bij het door meten.

wand daar ontstaat in de meeste gevallen de kort sluiting, in de kabel niet.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de F-connectors had ik verwijderd. We zitten nog maar kort in deze woning. De kabel had ik gelegd in de ruimte tussen het parket en de muren. Durf het bijna niet te zeggen maar met het plaatsen van de plinten heb ik er een spijker door gejast blushblush Soms zit er erg veel ruimte tussen parket en de muur en heb je dus weinig ruimte om de plint vast te spijkeren. Daardoor heb ik dus waarschijnlijk de coax een keer geraakt.

Ben blij dat het probleem achterhaald is en niet aan de Dreambox ligt...kunnen we nu beginnen de mogelijkheden van het kastje te ontdekken.

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor jou dat het bij een spijker is gebleven ,dan kun je kabel laten liggen

Het is nog even afwachten dat er verder niks stuk is, misschien valt het nog mee.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het mee ga vallen. Heb de coax een stuk ingekort om te kijken wat er dan gebeurd. Heb al even beeld gehad op BVN, stond bevroren toen ik beneden kwam. Binnenkort de schotel goed proberen uit te richten. Maar dan met twee man, minder koud en nat weer en bij daglicht :D

Bedankt voor jullie reacties, helemaal top.

Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...