Ga naar inhoud


[ET9000] Probleem met CD smartcard


Gast stamina

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gisteren een Clarke-Tech ET9000 gehaald (500G HD erin geplaatst) ter vervanging van een oude Philips DSR 2210, waar reeds een (standaard pakket) Canal Digitaal oranje Mediaguard-smartcard in zat.

 

Nu heb ik out-of-the-box de ET9000 opgestart, configuren en zenders zoeken ging goed, maar helaas krijg ik alleen

de ongecodeerde zenders, zoals BVN, Duitsers etc.. te zien. (NED1, RTL4, ... toont wel info, maar blijft zwart)

 

Ik heb de smartcard in beide sloten geprobeert. (heb geen CI cartridge)

 

Nu ben ik op het gebied van sattuner-tweaking een newbie, maar heb toch even gegoogled en het volgende gedaan:

 

- laatste nightly build van OpenPli 2.0 beta erop geflashed via USB stick, ging goed

- Ethernet kabel eraangekoppeld voor internet verbinding en cccam extensie via het applicaties menu geinstalleerd, ging ook goed

 

Nu zie ik in het systeem menu wel de extra optie softcam "cccam" (waarschijnlijk de nieuwste 2.21) of "cccam 2.09" en de mogelijkheid om deze extensie te restarten, maar nog steeds krijg ik niet de Canal Digitaal pakket zenders te zien frown

 

Kan iemand mij verder helpen? Hier een paar korte samenvattende vragen:

 

1. Moet de smartcard met chip omhoog of naar beneden?

2. De smartcard hoeft toch niet opnieuw geactiveerd te worden bij CD, indien van apparaat gewisseld wordt?

3. Heeft cccam continue een internet verbinding nodig? (aangezien ik deze kabel liever tijdelijk even aansluit voor updates)

4. cccam zou de 2 smartcard slots activeren en de card moeten herkennen, kan ik dit ergens in een log bekijken? (via ftp/telnet/ssh/http)

5. cccam heeft toch geen config tweaks nodig voor een standaard CD smartcard?

6. misschien is het smartcard gedeelte stuk, is het teruggaan naar de satelietboer met het apparaat en de smartcard, om zijn expertise erop los te laten, de beste optie?

 

Bedankt alvast,

BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi stamina,hier ook nieuw met ET9000 laugh.moet zeggen een super ontvanger (nu enkele dagen in het bezit).Je moet ccam 2.21 installeren m.b.v plugin,dan de box opnieuw opstarten,card met chip naar beneden,(hier in het bovenste slot)en dan zou het moeten werken als je een goede settingslijst,die je ook via het plugin menu kunt installeren gebruikt.

vraag 3: volgens mij niet.

vraag 4,5 en 6 ?? weet ik nog niet,box is te nieuw voor mij.

 

groeten Freekie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stamina
Hallo,

Gisteren een Clarke-Tech ET9000 gehaald (500G HD erin geplaatst) ter vervanging van een oude Philips DSR 2210, waar reeds een (standaard pakket) Canal Digitaal oranje Mediaguard-smartcard in zat.

Nu heb ik out-of-the-box de ET9000 opgestart, configuren en zenders zoeken ging goed, maar helaas krijg ik alleen
de ongecodeerde zenders, zoals BVN, Duitsers etc.. te zien. (NED1, RTL4, ... toont wel info, maar blijft zwart)

Ik heb de smartcard in beide sloten geprobeert. (heb geen CI cartridge)

Nu ben ik op het gebied van sattuner-tweaking een newbie, maar heb toch even gegoogled en het volgende gedaan:

- laatste nightly build van OpenPli 2.0 beta erop geflashed via USB stick, ging goed
- Ethernet kabel eraangekoppeld voor internet verbinding en cccam extensie via het applicaties menu geinstalleerd, ging ook goed

Nu zie ik in het systeem menu wel de extra optie softcam "cccam" (waarschijnlijk de nieuwste 2.21) of "cccam 2.09" en de mogelijkheid om deze extensie te restarten, maar nog steeds krijg ik niet de Canal Digitaal pakket zenders te zien frown

Kan iemand mij verder helpen? Hier een paar korte samenvattende vragen:

1. Moet de smartcard met chip omhoog of naar beneden?
2. De smartcard hoeft toch niet opnieuw geactiveerd te worden bij CD, indien van apparaat gewisseld wordt?
3. Heeft cccam continue een internet verbinding nodig? (aangezien ik deze kabel liever tijdelijk even aansluit voor updates)
4. cccam zou de 2 smartcard slots activeren en de card moeten herkennen, kan ik dit ergens in een log bekijken? (via ftp/telnet/ssh/http)
5. cccam heeft toch geen config tweaks nodig voor een standaard CD smartcard?
6. misschien is het smartcard gedeelte stuk, is het teruggaan naar de satelietboer met het apparaat en de smartcard, om zijn expertise erop los te laten, de beste optie?

Bedankt alvast,
BB

1: Naar beneden
2: Nee hoeft niet
3: Nee als je intern smartcardreader gebruikt dan hoeft het niet
4: Blauwe knop kies PPanel en daarna CCcam PPanel hier heb je optie CCcam Smartcard info
5: Nee niet nodig
6: Kans is heel klein, gewoon de laatste versie installeren en de kaart in de smartcard slot drukken.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor cccam info kijk ook een op http://ipbox:16001

 

daar heb je een site met de cccam info.

 

Voor het gebruik bam cccam met een local kaart in het slot heb je geen internet aansluiting op je box nodig,

 

Maar ik zou hem zeker op internet aan sluiten,

je epg via bv rytec, 7 dagen

(iswm autotimer, mis je niks meer)

verder youtube enz zijn echte extra's

 

p.s. kijk ook op het VU+ en dreambox forum dit zijn allemaal

enigma2 boxen

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...