Ga naar inhoud


Volume TV met afstandsbediening van VU+ ?


Menneke

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om het volume van de TV te regelen met de afstandsbediening van de VU+ Duo?

 

(dus niet de "verzwakking" van het geluidssignaal via de VU+, maar echt de IR codes voor de TV)

 

Bedankt...

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat zou ik dan meer kunnen, dat ik nu niet kan? (buiten TV volume)

 

Ik veronderstel dat de VU+ makers toch alle mogelijkheden van hun eigen toestel voorzien hebben op hun eigen afstandsbediening.

 

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Wat zou ik dan meer kunnen, dat ik nu niet kan? (buiten TV volume)
Het grote verschil is: je bent gewend om tegen apparaten te praten. Met een Harmony doe je dat niet: dan bedien je functionaliteiten. b.v. de functionaliteit TV kijken: bij het kiezen daarvan zet de Harmony dan alle betrokken apparaten in de juiste stand. Kanalen wisselen gaat naar de DUO, volume harder naar de versterker etc.
Bij het kiezen van een andere functionaliteit worden alleen de nodige veranderingen aangebracht. Ga je van TV kijken b.v. naar DVD kijken, zal de DUO worden uitgeschakeld, de TV en de versterker gaan naar een andere ingang. etc. etc..

Als je dit eenmaal hebt gezien, begrijp je niet meer dat je ooit zonder kon!

Origineel bericht van: Menneke
Ik veronderstel dat de VU+ makers toch alle mogelijkheden van hun eigen toestel voorzien hebben op hun eigen afstandsbediening.
Dat klopt helaas niet: de DUO wordt uitgerust met een "advanced" AB, maar in de software is die ingesteld als "simple". Het gevolg is dubbelfuncties (voornamelijk de kleurtoetsen die netzoals de echte toetsen ook kunnen worden gebruikt voor pauzeren etc). Je kunt dus niet alle mogelijkheden gebruiken die de apparatuur bezit. Helaas, ondanks herhaald aandringen, verandert VU_ dat niet.
Overigens los je dit probleem niet op met een andere AB....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Dat klopt helaas niet: de DUO wordt uitgerust met een "advanced" AB, maar in de software is die ingesteld als "simple". Het gevolg is dubbelfuncties (voornamelijk de kleurtoetsen die netzoals de echte toetsen ook kunnen worden gebruikt voor pauzeren etc). Je kunt dus niet alle mogelijkheden gebruiken die de apparatuur bezit. Helaas, ondanks herhaald aandringen, verandert VU_ dat niet.
Overigens los je dit probleem niet op met een andere AB....

Heb je een link waar ik daar meer informatie kan over vinden? Dus de VU+ denkt dat er een "simple" afstandsbediening is, terwijl er een "advanced" afstandsbediening is?! De makers zullen daar toch wel een reden voor gehad hebben? Wat is dan het verschil tussen beide? Het aantal toetsen?

Kan je eens een voorbeeld geven van een mogelijkheid die je niet kan gebruiken hierdoor?

Bedankt voor de uitleg over de harmony, dat ga ik eens bekijken...

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

De advanced remote heeft specifieke toetsen voor afspelen, snel voor- en achteruit, pauze. De simpele heeft dat niet: daarvoor gebruik je de kleurentoetsen. Omdat de DUO op "simpel" is ingesteld, kan je dus zowel de kleurtoetsen als de "echte" toetsen gebruiken.

Dus inderdaad: de advanced AB heeft meer toetsen, en daardoor kunnen (als die goed wordt aangewezen in de software) meer functies direkt worden benaderd: met een plugin als (multi) quick button kan je o.a. aan de kleurtoetsen functies toekennen. Vanwege het bovenstaande werken die dus niet tijdens afspelen en timeshift: dan hebben ze weer die dubbelfunctie. Heel erg jammer.

Voor PLi was dat reden (in de stable version alsook in de beta 1.0) om alsnog de advanced remote toe te wijzen: dat werkte dus erg handig. Men overweegt dat overigens weer te doen, alleen nu met een (technisch) betere methode.

 

Wat voor VU+ de reden was? Ik denk onkunde, want een goede reden om een advanced R/C te verstrekken en die vervolgens niet als zodanig te gebruiken is er volgens mij niet. Maar dat is gokken, want ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Menneke
Ik veronderstel dat de VU+ makers toch alle mogelijkheden van hun eigen toestel voorzien hebben op hun eigen afstandsbediening.
Dat klopt helaas niet: de DUO wordt uitgerust met een "advanced" AB, maar in de software is die ingesteld als "simple". Het gevolg is dubbelfuncties (voornamelijk de kleurtoetsen die netzoals de echte toetsen ook kunnen worden gebruikt voor pauzeren etc). Je kunt dus niet alle mogelijkheden gebruiken die de apparatuur bezit. Helaas, ondanks herhaald aandringen, verandert VU_ dat niet.
Overigens los je dit probleem niet op met een andere AB....


Je kan toch zelf in de keymap de kleurenbuttons toewijzen waar je wilt.
Dit heeft volgens mij niks met VU te maken maar met de image welk je gebruikt.

Terug naar de vraag, de VU+ ab zend vaste RC codes naar de ontvanger.
Hierdoor is het niet mogelijk om met de VU+ afstandbediening de Volume te regelen.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Is het mogelijk om het volume van de TV te regelen met de afstandsbediening van de VU+ Duo?

(dus niet de "verzwakking" van het geluidssignaal via de VU+, maar echt de IR codes voor de TV)

Bedankt...


Om een lang verhaal kort te houden ...

Nee dat gaat niet..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Harmony 300, instapmodel voor onder de 30 euro, in gebruik. Deze prefereer is zelfs boven de Harmony one want die heeft niet de gekleurde knoppen.

 

Met 1 druk op de knop gaat de tv en de VU aan, volume VU staat op max, volumeknop toegewezen aan tv.

 

Ik was er zo tevreden over dat ik er nog één heb gekocht voor de woonkamer, daar wordt de TV, DM8000, Logitech Z5500 en de IPTV box mee bediend, allemaal blind te bedienen en dat lukte met de One toch echt niet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LINKEY
Je kan toch zelf in de keymap de kleurenbuttons toewijzen waar je wilt.
Dat klopt, je kunt alles met het handje aanpassen. Dat is het voordeel van een systeem als dit.

Origineel bericht van: LINKEY
Dit heeft volgens mij niks met VU te maken maar met de image welk je gebruikt.
Dat is toch precies wat ik hierboven vertelde!
In het originele image, dat o.a. door VTi en de meeste andere imagebakkers onveranderd wordt overgenomen, wordt slechts de "simple" AB toegewezen. In de PLi-versies (stable release en beta 1.0) wordt keurig de "advanced" remote gebruikt.

Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb de Harmony 300, instapmodel voor onder de 30 euro, in gebruik. Deze prefereer is zelfs boven de Harmony one want die heeft niet de gekleurde knoppen.
Je komt net met de twee slechte voorbeelden aan: de 300 is als enige Harmony juist niet activiteit, maar apparaat gericht. En de One is inderdaad een (ook als zodanig onderkende) misser van Logitech: het ontbreken van de kleurknoppen maakt die versie vrijwel onbruikbaar. Maar zij hebben daarvan geleerd: alle opvolgers hebben weer k(l)eurig de kleurtjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
En met de update van hedenmiddag heeft de DUO van PLi weer een advanced remote gekregen.

En wat voor verschil levert dit?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb de Harmony 300, instapmodel voor onder de 30 euro, in gebruik. Deze prefereer is zelfs boven de Harmony one want die heeft niet de gekleurde knoppen


Even wat recht zetten: bij de Harmony One zitten de gekleurde knoppen in het touchsreen.Niet echt handig.maar ze zijn er wel.

Sorry ff offtopic.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dr.butcher
Even wat recht zetten: bij de Harmony One zitten de gekleurde knoppen in het touchsreen.Niet echt handig.maar ze zijn er wel.
Wat heet niet handig: ze bezetten daar 4 van de 6 knoppen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...