Ga naar inhoud


SPOEL instelbaar waarvoor gebruikt?


R@oul

Aanbevolen berichten

@ R@oul ik heb zoiets al gezien , de foto van u is volgens dat mij het spoeltje van een zeer oude deurbel , die moest je soms bijregelen met het schroefje , de stift tikte tegen de bel , man da's lang geleden , ben ik dan al zo oud ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zodra spanning op de spoel gezet wordt trekt deze een stuk ijzer aan waaraan het contact bevestigd is dat de stroom door de spoel laat lopen. De stroom wordt daardoor onderbroken en het contact wordt hersteld etc etc. Het punt met de schroef bepaald de frequentie. Je kunt er een deurbel mee maken.

In vroegere autoradio's zat een soortgelijk principe om van 12 volt een hogere spanning voor de radiobuizen te maken.

 

Waarom er een kern met aanduiding inzit is niet duidelijk. Mogelijk was dit een instructiemodel voor een school.

Door inschuiven van de weekijzerkern is dan te illustreren dat de spoel krachtiger of helemaal niet werkt afhankelijk van het inschuiven van de kern.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je leest hoe Famunchu de spoel benoemt en je zoekt de naam op dan weet je wat het is.

 

Gr,R@oul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was geen raadsel, maar een vraag die misschien te goed omschreven was en daardoor op een raadsel leekt.

 

Ik hoop dat ik dit zo goed omschreven heb.

 

P.S. voor mij mag dit topic gesloten worden omdat alles wel duidelijk is.

 

Gr,R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...