Ga naar inhoud


[Coolstream] Opnieuw opstarten neutrino: rebooting


tracker

Aanbevolen berichten

Ik ben de Coolstream NEO HD-1 plus aan het ontdekken en heb op de mogelijkheid opnieuw opstarten Neutrino gedrukt. Nu blijft de ontvaqnger hangen op rebooting.

 

Mag ik de ontvanger uitzetten en opnieuw aanzetten.

Met FTP kom ik nog wel in de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het kan zijn dat je neutrino is vastgelopen bij het rebooten.

 

je kan proberen via telnet (als ftp het doet dan zou telnet het ook moeten doen) om neutrino opnieuw op te starten maar weet niet precies welk commando je nodig hebt.

 

Behalve bovenstaande heb je niet veel andere keuzes dan een reboot, dus met de knop achterop. Normaal gesproken is er niets aan de hand en start hij gewoon op tenzij je rare dingen hebt uitgehaald zoals bestanden vervangen/verwijderen die bij het booten nodig zijn.

 

Gewoon proberen, in het ergste geval moet je met een rs232 kabel aan de slag smile

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gelukt. Dank je.

 

Nog wel andere vraag: ik zit me suf te lezen en te zoeken naar alles over de coolstream en kom tegen dat een heel eenvoudig bestandje de commando's heeft om de interne readers geschikt te maken voor de oranje CD card.

 

Heb jij nog tips waar die te vinden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tracker,

 

Zie bericht #1915021 in dit draadje. Hierin staat een bijlage waarmee je de softcams op de Neo kunt zetten. Met deze softcams werkt de CD kaart. Ik heb dit vrijdag jl. ook succesvol toegepast. Werkt goed.

 

 

@Victor,

 

Voor de volledigheid. Neutrino kun je handmatig starten met het command: /etc/init.d/start_neutrino. Maar dat moet vanzelf gaan het het opstarten. Tenzij het bestand op geen executable rechten meer heeft..... Een probleem waar ik last van had na het installeren van de softcam, maar dat was mij eigen schuld. blush Ik was vergeten de permissies van dit bestand goed te zetten nadat ik een nieuwe versie op de box gezet (deze nieuwe versie start ook de cams).

 

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt zeker het neutrino bin bestand vervangen en bent vergeten de rechten goed te zetten, ja die fout heb ik ongeveer een jaar geleden ook gemaakt, hehe. Toen kwam ik er niet meer in via ftp of telnet, rebooten ging ook niet dus moest ik een rs232 kabel erbij pakkken i.c.m. hyperterminal.

 

Samengevat heb je voor de ARM cpu van de coolstream modellen de volgende softcams beschikbaar:

 

oscam ( deze opensource cam fungeert zowel als cardserver als client, je hebt niets meer nodig)

 

mgcamd ( de meest gebruikte client sinds dag 1, kan verbinden met newcs of oscam of zelfs met cccam. Is dus geen server!)

 

gbox ( zo te zien is er nieuw leven voor deze emu en je kan hem gebruiken als cardserver en client tegelijkertijd )

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuxxie,

 

Ik heb de files geupload en de camd's zijn gestart maar heb nog steeds geen licht. Moet je naast het opstarten nog iets extra's doen?

Er is ook een of andere update via internet voor kartenlesers etc, is die ook nodig?

 

Kun je mij vertellen hoe jij het voor elkaar hebt gekregen. Nergens is een handleiding of iets dergelijks te vinden. (of ik zit verkeerd te zoeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een update.bat gebruikt van een ander draadje over coolstream waarmee newcs, mgcamd,camd-start-stop-reset wordt geinstalleerd.

 

Als ik die aanwijzingen lees zou je meteenbeeld moeten hebben met de kaart in de interne lezer. Maar ikke niet dus.

 

Heb al een keer opnieuw de Neutrino image met versie 1.96 geinstalleerd en daarna de update.bat file maar zonder dat het licht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat de originele firmware zonder extras?

 

ik heb die update.bat wel eens gezien maar zelf doe ik het allemaal handmatig. Je zou zelf ook via telnet even kunnen kijken wat er precies misgaat door de bins 1 voor 1 op te starten

 

afhankelijk van waar de script alles neer zet krijg je zoiets:

 

/var/emu/newcs

(daarmee start je eerst de kaartserver)

 

vervolgens de emu mgcamd opstarten met

 

/var/emu/mgcamd

 

het kan ook zijn dat ze in /var/bin of /bin , dat is per image afhankelijk of van jezelf.

 

als je mgcamd start kan je zien of je kaart gelezen wordt of niet, gewoon in telnet.

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja originele firmware van de coolstream site versie 1.96.

In de door jou aangegeven dirs staan inderdaad newcs, mgcamd en oscam heb ik er bij gezet.

 

In de bin dir stond niets.

 

Heb alles ook daarheen gecopieerd en hele zooi opnieuw opgestart en zie daar beeld !!!

 

De ontvanger doet er alleen wel heel lang over om te zappen. anders dan in de bladen. Ene zender duurt ook langer dan de andere, hoort dat?

 

Ben blij dat hij het doet, maar realiseer mij dat ik nog heel veel moet lezen en leren. Begrijp er nog weinig van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zappen hoort zeker niet langzaam te zijn. Dat kan toch enigzins met je configuratie te maken hebben.

 

Dat kan tevens te maken hebben met de software die je gebruikt om de kaart te lezen. Dit is of newcs of oscam. De ene kan sneller zijn dan de andere maar beiden moeten snel genoeg zijn om lokaal jouw lekker vlot te laten zappen en beeld op het scherm te toveren. Mochten ze beiden actief zijn dan kan je complicaties krijgen of vertraging. Verdiep je er wat meer in en maak dan een keuze of je met oscam alleen wilt werken of met newcs+mgcamd.

 

probeer eens binnen dezelfde sat van de ene FTA zender naar een andere FTA zender te zappen, dat zou gewoon vlot moeten gaan omdat er geen codering op zit.

 

 

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...