Ga naar inhoud


[linux] Loop vast bij config van systeem en software


Gast awakatanka

Aanbevolen berichten

Gast awakatanka

Ik kom er even niet meer uit. Situatie die ik thuis heb :

 

Dreambox DM500-s : gebruik als intern CS met cccam ( newcs wil maar niet lukken, zodra deze opstart is beeld zwart heb wel XML file aangepast en CCcam config naar newsc verwezen )

 

HTPC Windows met DVBviewer werkend met acamd ( sd ned en rtl blijven dicht maar rest loopt HD ook ), maar wil een linux systeem omdat ik daar het meest in zit en geen zin heb om te switchen naar windows om tv te kijken.

 

Linux Chakra/arch. Wil gebruik maken van kaffeine deze heeft geen plugin voor CCcam atm meer na overgang kde4 versie. Heb geprobeerd open-sasc-ng maar krijg dit niet werkend of werkt niet met kaffeine.

 

Heb het geprobeerd met :

 

sudo mkdir /var/etc

sudo mkdir /var/bin

 

Dowloaden van CCcam###.zip

 

Code:
sudo mv Cccam.x86  /var/binsudo mv  Cccam.cfg /var/etcsudo chmod 755 /var/bin/CCcam.x86sudo chmod 755 /var/etc/CCcam.cfg

ca.c uit oude plugin van kaffeine gebruiken ( kde3 versie )

Code:
gcc -O -fbuiltin -fomit-frame-pointer -fPIC -shared -o ca.so ca.c -ldlsudo mv ca.so  /var/bincd /var/binLD_PRELOAD=./ca.so ./CCcam.x86 -d

 

In terminal zie ik het opstarten maar geen effect op kaffeine

 

Wil liever geen VDR/mythtv gebruiken omdat ik dan naar een andere linux distro moet en eigenlijk een simpele oplossing zoek zoals dvb viewer voor windows. Gewoon een window open met tv en andere windows om mijn werkt te doen.

 

Iemand een tip??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet vdr-sascng gebruiken daar zit standaard cccam ondersteuning in. Daar is het alleen maar in je cardclient.conf een regeltje voor cccam invullen en gaan met de banaan !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...