Ga naar inhoud


Skytenne voor Schotland


Gast schotland

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Op het moment ontvang ik Astra 19.2 en 23.5 via een dubble lnb en een schotel van 60cm.

 

Zoals zoveel andere wil ik ook Astra 28.2 en Hotbird ontvangen en na veel navraag heb ik het advies gekregen dat ik dan de Skytenne Quattro nodig heb: dat is de Satman 850 met quattro lnb's. Als ik het goed begrepen heb werkt dit net zoals de multytenne, zodat ik maar op een Astra hoef in te stellen.

 

Wat ik niet begrijp is het verschil tussen een LNB die 4 satelieten zoekt en een die voor 4 ontvangers gemaakt is. Als ontvanger wil ik de Philips 7141 kopen (voor canal digital). Ik heb maar een onvanger, maakt dat dan verschil uit?

 

Ik weet dat ik met twee schotels kan werken, maar dan krijg je de warboel van de 2 ontvangers samen met onze harddisk voor Britse tv en dat wordt dus veel te moeilijk. Dan zit ik steeds urenlang te puzzelen welke kabel waar hoort etc.

 

Hoe goed is de Skytenne en is die dus te koop met een LNB die alle 4 satellites oppikt? Is er iets speciaals in de schotel dat die 4 satelieten oppikt? Kan dat ook met een willekeurige andere schotel? of zit het hele gedoe in de LNB?

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites


Paar vraagjes:

 

Is die Skytenne voor Schotland of voor in Schotland?

Hoeveel aansluitingen heeft zo'n Philips 7141?

Wat wil je mee gaan doen? (Kijken en tegelijkertijd opnemen b.v.)

Waar heb je die info over quattro vandaan?

 

Lees misschien ook dit eens door, dan krijg je een idee wat je (denk ik) wilt

 

vGnp

 

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi VGnp

 

bedankt voor die link. De info over de quattro kreeg ik van Technisat, die dus die Multytennes maken, maar het blijkt dat die schotel allen in Duitsland te koop is.

 

Als ik die foto's bekijk dan zitten er aan die schotek 4 verschillende kabels, Mijn schotel zit aan een buitenmuur en omdat het een oud huis is kun je daar geen gat in maken voor die kabels en er is ook in het raamkozijn geen ruimte voor meer dan een coaxkabel.

 

Wat ik begrepen had, en misschien wel incorrect, is dat die schotel dus op de een of andere manier de satelliet info combineerd. Wat de Philips betreft, die heeft een LNB tuner.

 

Het idee is dat ik dan hier in Schotland canaldigital kan ontvangen, plus de engelse freesat (BBC en ITV) uitzendingen . De reden daarvoor is dat die soms bepaalde sportprogrammas alleen in Engeland uitzenden en met alle 4 satellieten kunnen we dan kiezen.

 

Waarom de Philips? Omdat dat de ontvanger is die Canal digital aanbeveelt. Welke ik ook neem, moet hun smartcard kunnen lezen.

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal eerst die link naar die shop eens weg, dat mag hier niet.

 

De 4 kabels van die schotel gaan naar een z.g. DiSEqC switch,

waarvan 1 kabel naar binnen naar de ontvanger gaat.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was helemaal op de info gericht, niet op het feit dat het een shop was.

 

Ik moet nu eerst eens over die DiSEqC switch gaan lezen, zodat ik dan weet wat wat is.

 

Maar als ik het goed begrepen heb ss het in principe mogelijk om een gewone schotel van 85 cm te kopen, daar mijn dubble lnb op te richten met nog twee andere lnb, via zo'n speciale halfronde houder, daar zo'n switch dingetje aan monteren en dan is alles ok? Lijkt helemaal niet moeilijk....

 

Bedankt voor je advies, much appreciated

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotland
Ik moet nu eerst eens over die DiSEqC switch gaan lezen, zodat ik dan weet wat wat is.

Hier staat wat info. Het is (even kort door de bocht) een apparaatje dat door de ontvanger
wordt aangestuurd om tussen LNBs te schakelen.

Origineel bericht van: schotland
Maar als ik het goed begrepen heb is het in principe mogelijk om een gewone schotel van 85 cm te kopen, daar mijn dubbele lnb op te richten met nog twee andere lnb, via zo'n speciale halfronde houder, daar zo'n switch dingetje aan monteren en dan is alles ok? Lijkt helemaal niet moeilijk....

Ik zou 4 afzonderlijke LNBs nemen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...