Ga naar inhoud


Dreambox niet bereikbaar in stop mode


Gast Jeronym

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

In een poging om de Pli image te updaten heb ik vandaag mijn DreamBox via het menu in de stop mode gezet. Echter vanaf dat moment is hij niet meer bereikbaar via mijn browser. Na ongeveer een uur heb ik het aangedurft hem een paar keer uit en aan te schakelen echter zonder enig succes. Het ip-adres dat de DreamBox aangeeft wisselt tussen 192.168.1.12 (oorspronkelijke instelling)192.168.2.101. Beide adressen zijn niet bereikbaar via mijn browser.

 

Ik heb geen nullmodem kabel, dus dat kan ik niet proberen.

 

Heb nu geen beeld en baal als een stekker... Iemand hier nog goede tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees anders ook mijn topic: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ken#Post1938405

 

Ik heb namelijk dezelfde problemen. Ik heb mijn Dreambox opgestuurd ter reparatie omdat deze nog onder de garantie valt.

 

Je kan controleren of de DHCP op jouw modem/router aan staat.

Anders wellicht proberen de modem/router te resetten of een ander modem proberen. Desnoods leen je er een van iemand.

 

Veel succes.

 

PS. Probeer niet direct te flashen via DreamUp. Als er dan iets verkeerds gaat ben je nog verder van huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Startend lid

 

Geregistreerd: 22/01/11

Berichten: 7

Uit: Deventer Mensen! Het is gelukt. Ik kreeg weer eens contact met de DreamBox en de hieronder weergegeven tekst kwam weer in beeld.

 

Citaat:
If you see this, your box didn't boot to Linux.

Unless you interrupted the boot process, this usually means that you have no valid operating system in flash.

 

Don't panic! It's not a problem. You can just flash a new version and everything will be fine!

 

Otherwise, you can boot from network or compact flash. (*not* tested)

If you're about to give up, you might get help at the Dream Multimedia Support board!

 

You can download your current flash contents (32 MB) here.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Flash new firmware | Device info | Device Serial No.: 94502 | Build date: 2008/08/19 | Bootloader: Second Stage Loader, rev 6420, built 20090606

 

Vervolgens heb ik op 'compact flash' geklikt en zowaar een nieuwe image werd geflashed zonder dat in de tussentijd het contact werd verbroken!

 

Uiteraard moest ik alles weer opnieuw instellen, satellieten, LNB's, zenders en boeketten etc. Maar bottomline: hij doet het weer.

 

Nu nog even de nieuwe frequentie van film 1 e.d. instellen, dat was eigenlijk wat ik oorspronkelijk wilde doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit

 

Nu nog even de nieuwe frequentie van film 1 e.d. instellen, dat was eigenlijk wat ik oorspronkelijk wilde doen...

Gaat jou niet lukken hoor want ze zenden dadelijk alleen nog uit in mpeg4 en dat kun jij niet ontvangen met de gewone 7020 die kan alleen maar mpeg2 aan.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...