Ga naar inhoud


[Enigma2] Polariteitsprobleem Enigma 2 zowel RC2 als RC3


Gast Alerius

Aanbevolen berichten

Ik heb het al kort genoemd: om een of andere gekke reden kan ik na installatie van Enigma 2 uitsluitend nog horizontaal gepolariseerde kanalen ontvangen. Het ligt niet aan de LNB, als ik een andere ontvanger aansluit draait hij netjes van horizontaal naar verticaal.

 

Ik zie niemand anders met dit merkwaardige probleem, moet dus aannemen dat er bij mij tijdens de installatie iets verkeerd gegaan moet zijn. Misschien is het ontstaan omdat ik eerst een zenderzoek gedaan heb in plaats van het downloaden van settings.

 

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de menu's (ik neem aan dat in van instellingen naar zenders zoeken en dan Tuner configuratie moet gaan? Daar vind ik niets bij eenvoudige config maar bij geavanceerde config staat dan Spanningsmodus: Polarisatie. Is dat wat er moet staan?

 

Wel opgemerkt dat bij Handmatig zoeken en bij Signaalzoeker de horzontale uitgangspositie vermeld staat. Maar dat kan het eigenlijk niet zijn want bij gewoon afstemmen van de ontvanger zijn dat geen relevante dingen.

 

Of staat er misschien heel ergens anders in het apparaat iets over hoe je polarisatie verandert of misschien wel uitschakelt? Ik wil graag verder met de AZBox en Enigma 2 maar dit begint echt een onneembaar obstakel te worden, temeer daar ik kennelijk de enige ben met dit probleem.

 

Help if you can, please....?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik jou berichten zo lees heb je een uitgebreide schotelopstelling. Desalniettemin zou je als je uitgericht staat op bijv. 19.2oost gewoon de horizontale en verticale transponders moeten ontvangen.

 

Ik heb een vaste opstelling met een wavefrontier en 4 lnb's, dat is ook het enige wat ik instel in het menu (tuner configuratie).

Eenvoudig, vul de 4 diseqc posities in en druk op OK (niet op exit!)

 

Je kun bij de signaalmeting ook H kiezen, wat gebeurt er dan? (Bij een geldige transponder natuurlijk)

 

 

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eruit, bedankt voor het advies. Er moet iets verkeerd zijn geweest met de settings die ik gedownload heb hoewel ik niet kan ontdekken wat. Een fabrieks-reset gedaan en daarna een blind scan en ineens was wel alles daar. Jammer want die settings op zich waren niet slecht maar er was iets waardoor het allemaal scheef liep. Of het moet zijn dat er bij het inspelen van die settings iets verkeerd is gegaan. Enfin, het doet er niet toe, dit probleem is in elk geval opgelost. Hartelijk dank voor je meedenken/advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...