Ga naar inhoud


LG LW6500 3D pasive


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Ik ben zeer nieuwsgierig naar de reviews voor dit model dat in een maand of 2 op de markt zal verschijnen.

 

Led met local dimming en 3D pasive zo geen dure brilletjes meer met baterijen en geen crosstalk meer met de 3D weergave.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, maar je hebt nog wel een bril nodig. Geen electronische shutterbril, maar een eenvoudige bril met gepolariseerde glazen. Volgens de verhalen komen er ook kleinere schermen, en daarmee bedoel ik schermen kleiner dan 47". Veel high end chassis beginnen tegenwoordig bij 47" schermen. Dit gepolariseerde systeem is volledig flickerfree, maar heeft als nadeel dat ieder beeld voor het linker dan wel het rechter oog slechts 540 lijnen heeft (= de helft van de standaard 1080 lijnen). Volgens sommige eerste meldingen valt dat niet op. Door het ontbreken van de shutterbril is het beeld ook veel helderder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt je moet wel een brilletje hebben, maar dit maakt mij niet uit, deze brillen zijn lichter dan de active en ook veel goedkoper en komen er 4 bij de aankoop van de set dus voor een familie is dit echt veel aantrekkelijker en als je er een keer op zo'n bril gaat zitten dan doet het ook niet zo zeer in de buidel.

 

Maar ben wel erg nieuwsgierig naar de prijzen van deze serie. De LW7 en LW9 serie is met active 3D en nano leds maar ik denk dat deze toch wel een heel stuk duurder zullen uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een LG met passive bril mogen bewonderen in England tijdens vakantie en dat was zeer indrukwekkend.

Mijn verhaal:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1840560/2

 

Ben derhalve zeer geïnteresseerd in deze polarisatie techniek.

Ik denk dat er meerdere fabrikanten zullen volgen omdat deze techniek 1 veel goedkoper is en 2 de nadelen van de huidige 3d techniek weg wuift.

Wat ik zo gelezen heb zal briloze 3d toch wel moeilijk worden met veel nadeeltjes.

 

Mvrgr.

Flodder11

 

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

langzaam duiken wat tests op van dit passieve 3d systeem dat de doopnaam "cinema 3d"heeft gekregen.

Test bijvoorbeeld bij ""3d en nog wat magazine"" googelen.

Na LG is philips nr 2 met dit systeem.

Behalve alle voordelen schijnt er een klein nadeel te zijn namelijk het feit dat in een frame 2 beelden(links en rechts) zitten oftewel een halvering van het oplossend vermogen per beeld per oog.

Echter,volgens mij is dat niet juist omdat beide ogen samen weer een volledig frame zien en dus het (bijna)volledige oplossend vermogen.

Ik ga dus op dit systeem wachten en ik kan alleen maar hopen dat ze bij panasonic overstag gaan en een mooie plasma met dit systeem aanbieden volgend jaar.

Dan gaat mijn huidige 1e generatie full-hd plasma naar mijn zoon.

 

Groetjes

Flodder11

 

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...