Ga naar inhoud


RTi core RC4 Enigma 2


alias haha

Aanbevolen berichten

 

RTi core RC4 Enigma 2

 

Change Log :

 

- New Kernel from 26.01.2011 ( Linux AZBox 2.6.22.19-19-the_ripper #216 PREEMPT Wed Jan 26 19:22:07 CET 2011 mips GNU/Linux )

 

- New Drivers

 

- Added support for .TS file Playback ( Now You are able to play recorded material directly from AzBox )

 

- Added support for Timeshift

 

- Several fixes on .py files for better stability

 

 

In progress : We will move soon to the new structure / skeleton, and we will introduce support for DVB-T, DVB-C and second DVB-S2 tuner ( just for Premium+ model ). Result of this changes will be better stability and functionality of Enigma 2 in AzBox HD Receivers.

 

Also, RTi team wants to express big THANK YOU to SIF Team, which also announced support for AzBox HD Devices.

 

 

 

 

 

Download:

http://www.megaupload.com/?d=M1RIU3BS

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


na install in het begin geen audio via hdmi en scart wel, maar na een x aantal keren weer wel.

Haperent beeld op ned1HD en rtl4HD is er ook nog

timeshift en opnames werken goed

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zonder problemen kunnen installeren. Ik kan één radio station kiezen. Het beeld bevriest niet meer, maar de afstandsbediening reageert op geen enkele toets meer. Enkel reboot helpt. Teletekst wordt nog steeds niet ondersteund.

Als je WiFi (draadloos netwerk) wilt gebruiken, dan moet je nadat de boel is geïnstalleerd een reboot doen. Daarna kun je WiFi pas configureren!

Ik moet wel zeggen, dat we de goede kant opgaan!

Groetjes, Koos

 

AZBox Premium+ (Persian Empire RC2 - 3.5.5 kernel)

Golden Media Triplex (Spark v1.2.58 / HDMU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alias haha
In progress : We will move soon to the new structure / skeleton, and we will introduce support for DVB-T, DVB-C and second DVB-S2 tuner ( just for Premium+ model ). Result of this changes will be better stability and functionality of Enigma 2 in AzBox HD Receivers.

Hoera!

Ben erg benieuwd, kan 't dan eindelijk meetesten!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen zaterdag aan het testen geweest.

Enigma 2 begint steeds beter te werken, helaas ging het mis toen ik weer terug ging naar de orginele firmware.

Helaas bleef in het scherm 'booting' staan, maar dankzij de hulp van Herbert, (Op zaterdag avond kon ik nog langs komen, nog heel erg bedankt hiervoor wink ) is het probleem opgelost.

 

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nprobleem is weer eens a-typisch: waar ik in RC3 alle satellieten aansturen kon, wil met RC4 alleen Hotbird en Astra 1 bekeken worden, de overige satelliettransponders zoals 16 Oost blijven lichtgrijs en geven een foutmelding als je er een van kiest.

 

Instellingen-Zenders zoeken-Tuner configuratie heb ik op USALS gezet en de juiste waarden ingezet. Maar dat helpt niets, ik krijg toch alleen maar die twee en de overige satellieten kan ik wel kiezen maar alle programma's op de transponders daarvan blijven lichtgrijs en dus niet kiesbaar.

 

Ligt het aan mij of moet dat nog in orde komen? Mij lijkt het eerste waarschijnlijker want waarom zou men er anders die andere posities instoppen?

 

Ik heb al geprobeerd om er uitgebreidere settings in te stoppen maar dat hielp ditmaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog met RC3 werkte had ik alle satellieten van 58 West tot en met 68,5 Oost. Maar helaas, RC4 overschreef ook de settings zodat er nog maar 5 satellieten in het groene lijstje overbleven.

Maar in werkelijkheid kan ik zelfs daaruit niet kiezen, alleen Astra1 en Hotbird kunnen gekozen worden, kennelijk is er iets in de settings dat denkt dat ik een dual LNB heb aangesloten of zo. Maar hoe je zoiets veranderen kan??? Geen idee!

 

Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar jouw ervaringen: het je iets moeten her-instellen? Als je ook de hier genoemde RC4 hebt gedownload had je toch hetzelfde moeten ervaren als ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor ik had de optie tussen wel heel veeeel sats maar goed ik heb er maar 4 maar als je er eens een lijst in zet bv henksat settings hoe gaat het dan want zelf denk ik dat je sattelite.xml overschreven is.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er uiteindelijk een goede lange lijst ingeschreven maar alle satellieten behalve astra en hotbird zijn niet kiesbaar, krijg ik de foutmelding "Zender niet beschikbaar Controleer uw Tuner configuratie!"

 

Dus daar zit de fout maar ik heb geen idee WAAR in de tuner config te zoeken. In de geavanceerde modus staat o.a. dat ik een universele LNB gebruik, er staat Spanningsmodus Polarisatie (of dat goed is weet ik niet), USALS staat aabgeschakeld, maar DiSEqC modus staat op 1.2 omdat uitzetten alles weghaalt en niets oplevert maar misschien is daar wel ergens de fout, er staan meerdere DiSEqC commando's in de lijst...

 

Overigens, ik heb bij de tweede regel (satelliet) nog geprobeerd om handmatig een hele hoop satellieten van "not available" op "LNB 1" te zetten, dacht dat dat het probleem was maar nog steeds niks...

 

Die veranderingen blijven trouwens prima zo staan als ik in en uit het menu ga, maar mijn USALS settings verdwijnen steeds weer (niet dat het wat uitmaakt want ik draai met een aparte positioner). Maar dat daar iets fout gaat is duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik voordat ik ging updaten eerst een backup gemaakt van de vitale bestanden:

 

- configuratie bestanden van CCcam

- mbv DreamBox Settings Editor alle kanalen op mijn PC opgeslagen

- overzicht gemaakt van de satelliet configuratie

 

Daardoor hoefde ik na update alleen dit terugzetten om weer ongestoord te kunnen genieten.

 

Alleen jammer dat ik de timers opnieuw moest instellen, omdat ik (nog) niet weet in welk(e) bestand(en) dit wordt opgeslagen.

 

groet, Koos

Groetjes, Koos

 

AZBox Premium+ (Persian Empire RC2 - 3.5.5 kernel)

Golden Media Triplex (Spark v1.2.58 / HDMU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante site, hartelijk dank Chrisch!

Overigens, ik heb de sat lijst erin gezet die ik ook al onder RC3 gebruikte, daar ligt het niet aan. Het probleem is alleen dat er iets in de tuner config staat dat me alleen maar Astra en Hotbird laat gebruiken en bij het kiezen van een andere sat transponder een foutmelding geeft. De xml lijst heeft volgens mij geen schuld daaraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...