Ga naar inhoud


[Win9x] "U kunt nu de computer uitschakelen"


MBa

Aanbevolen berichten

Op mijn Compaq Deskpro 2000 zit geeft soft-start knop waardoor je de pc na afsluiten van Windows nog handmatig uit moeten zetten. Opzich allemaal geen probleem gezien dat in die tijd geen standaard was.

 

Wat wel vervelend is is dat Windows wél denkt dat hij een soft-start heeft waardoor hij continue in beeld blijft houden dan ik even geduld moet hebben.

 

Ik vermoed dat het een 1 of 0 ergens in het register is om dit scherm gewoon in beeld te krijgen... maar waar zit hij?

 

En om dan gelijk ook erbij te vragen... Op een Compaq Contura Aero laptop met Windows 95 krijg ik juist het beeld wel terwijl hij voor mijn gevoel dan gewoon uit moet schakelen aangezien die wel een soft-start knop heeft... Is dat op dezelfde manier te wijzigen als in 98 of zit dat weer ergens anders?

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het gehele configuratiescherm doorlopen maar ik heb helaas niets kunnen vinden... Waar zit deze mogelijkheid dus ergens verstopt?

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat je APM niet ziet. Als de machine het ondersteunt (BIOS) dan:

 

Start > Uitvoeren > Regedit

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ Winlogon

 

Zet PowerDownAfterShutdown op 1

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gekeken bij Energiebeheer maar ik kan niets met "APM" vinden in Windows 98. In Windows 95 heb ik trouwens helemaal geen Energiebeheer...

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...