Ga naar inhoud


DVD speler hapert


-FreeRider-

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een DM8000. Meteen met de DM8000 een DVD/CDRW speler van Sony (AD-7700S) gekocht en ingebouwd.

 

Ik heb met de volgende images geprobeerd een nieuwe originele, schone DVD van Mad Men te spelen:

 

Dream MM : release-dm8000-3.0.3 (laatste officiële image)

 

Na de melding "do you want to play the DVD in the drive" crasht de box en word me gevraagd of ik een crash report naar Dream wil sturen.

 

OpenPLI : openpli-1.0-dm8000-20100912

OpenPLI NB : OpenPLi-2.0-beta-dm8000-20110122

OpenPLI NB : OpenPLi-2.0-beta-dm8000-20110129

 

DVD speler start, eerste filmpjes draaien (copyright verhaal) maar op het moment dat het DVD menu moet verschijnen dan hangt de hele box ongeveer een minuut waarna uiteindelijk het menu dan verschijnt. De filmpjes die in het DVD menu draaien haperen ook en de navigatie gaat ook haperend. Wanneer een aflevering gestart wordt deze (lijkt het) wel goed weergegeven.

 

Om eea uit te sluiten heb ik het volgende geprobeerd :

 

- de interne WD harddisk afgekoppeld en de DVB-C tuner verwijderd

- alle 3 de SATA poorten op het mainboard geprobeerd

- dvd speler uit PC aangesloten

 

Niets helpt om de DVD goed af te spelen.

 

De DVD doet het prima in mijn xbox met xbmc, hij doet het ook in mijn PC (afspelen met VLC) met zowel de drive in mijn PC als de slimline drive uit de DM8000.

 

Is mijn box kapot of heeft iemand nog ideeën ?

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, de DVD speelt ook wel maar pas na 3-4 minuten, wat mij enorm irriteert. DVD's stammen al uit de jaren '90, en anno 2011 hakkelt het afspelen in een 1000 € kostende box ? Elke DVD speler van 25 € doet dat nog beter !

 

Ik heb ook nog eens geprobeerd de DVD op de disk te backuppen en vervolgens daarvandaan af te spelen, met hetzelfde gevolg : haperingen. Volgens mij is het gewoon de player die niet deugt.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -FreeRider-
...DVD's stammen al uit de jaren '90, en anno 2011 hakkelt het afspelen in een 1000 € kostende box ? Elke DVD speler van 25 € doet dat nog beter !


Goed he? Dat is precies wat men in 1990 wilde bereiken met die standaard, dat die vreselijke hobbydozen niet zomaar alles kunnen doen met DVDtjes wat ze maar willen. En dat werkt al 20 jaar uitstekend, DVD is nog steeds zwaar klote op elk opensource platform.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel, nu ik erover denk, de hele DVD implementatie van de dreambox is closed source... Dus eigenlijk heb je groot gelijk, we moesten maar eens heel boos naar Duitsland bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het erge is dat de originele images van Dream Multimedia (op mijn box dan) direct crashen bij het spelen van een DVD... Met PLI, newnigma2 en elite images werkt het na veel geduld en gehakkel tenminste nog enigszins...

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Okee,

 

Ik heb geprobeerd om dat te omzeilen door de DVD RW uit mijn PC aan te sluiten, maar toegegeven dat is ook een Sony.

 

Wellicht kan iemand mij dan een merk en type geven die het zonder haperingen doet?

 

Ik merk dat het probleem 'm zit in de overgang naar het DVD menu, dat hangt... De rest gaat wel OK zolang je niet te snel zapt.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...