Ga naar inhoud


Nieuwste coaxkabel aanschaffen?


scooter99

Aanbevolen berichten

Hallo Forum-leden,

 

Ik ga mijn satset aanpassen voor o.a. HD ontvangst (4x quad LNB, 4 recievers) en heb dus ook de nodige lengte nieuwe coaxkabel nodig want ik wil mijn 4 DiseqC’s binnen plaatsen.

 

Op dit moment gebruik ik:

Hirschmann KOKA 799 (90dB, 75 Ohm, Klasse A, 29dB Dämpfung (2150 MHz), hohes Schirmungsmaß 90dB, 1,13mm Innenleiter (100% Kupfer), 6,8mm Aussenmantel

 

 

Als ik echter bij onze oosterburen kijk lijkt deze vervangen door de (betere?):

Hirschmann KOKA 110 HD (110dB, 75 Ohm, Klasse A, 29dB Dämpfung (2150 MHz), hohes Schirmungsmaß ca.110dB, 1,13mm Innenleiter (100% Kupfer), 6,8mm Aussenmantel).

 

Deze wordt in Nederland niet verkocht als ik google mag geloven en is daar te verkrijgen onder de prijs van de KOKA 799 bij ons dus lijkt de keuze niet zo moeilijk.

 

Nu kwam ik echter, voor vrijwel dezelfde lage prijs (net iets meer dan een halve euro per meter) een dikkere en betere(?) coaxkabel tegen:

Quality Koaxkabel 8,2 mm, 5fach geschirmt, Dämpfung von 125 dB, Koaxial-Kabel (Cu); 125dB, Klasse A ++.

 

Nu is mijn vraag of iemand me kan vertellen of de laatste kabel, op papier althans, inderdaad een betere specificatie heeft en het overwegen waard is of niet?

 

Alvast bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe groot is de afstand van je installatie naar de woonkamer?

 

Staar je niet blind op die getallen. Als je coax kabel goed werkt en je hebt geen storing van buitenaf door electromagnetische straling, dan is het prima.

 

Dus koop gewoon een goede kabel en klaar

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe Koka kabel heeft een iets betere afscherming, dat zou van belang kunnen zijn als je last hebt van sterke stoorsignalen. Heb je daar geen last van, dan zijn beide Koka's gelijkwaardig voor jouw situatie.

 

Die derde kabel geeft wat raadsels op. een demping van 125dB is een foute opgave, dat zou een extreem slechte en onbruikbare kabel zijn. Verder zijn normale f-connectors bij mijn weten gemaakt voor 7mm kabels. Het zou wel eens erg lastig kunnen zijn om die te gebruiken met een 8,2mm kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Obi Wan

 

Dank, de afstand (LNB tot reciever) varieert van ca 20m (beneden) tot boven ca 35 m. (Nu alleen beneden aangesloten en geen problemen).

 

@grunnsat

 

Dank, leek mij ook al een foute opgave op de site maar je weet het nooit. F-connectors voor 8.2 mm worden echter wel aangeboden: F-Stecker 8,2mm HQ 10er mit 2fach Dichtring metall

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...