Ga naar inhoud


Icord loopt vast


petwin

Aanbevolen berichten


Hallo,

 

heb ook een icord en bij mij gister hetzelfde probleem en tot nu toe geen verbetering, als jij weet wat je moet doen om te verhelpen, laat me even weten.. ik doe het vice verca

 

dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een software probleem! Zie onderstaande reactie op Duits forum. Fout zit in de EPG

Hallo,

 

aktuell kommt es bei dem iCord-HD zu massiven Problemen. Nach Hochfahren friert der iCord nach ein paar Minuten ein. Dies hängt mit Einträgen im TVTV-EPG zusammen, die der iCord nicht verarbeiten kann.

 

Bis zu einer Korrektur dieses Problems solltet Ihr TVTV-EPG deaktivieren! Dadurch verhindert Ihr diese Abstürze.

 

Viele Grüße

Duddits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tv-Tv EPG optie uitzetten via 'menu' werkt prima hier.

 

Ter info., EPG update heeft regelmatig blijft hangen (sinds 2/3 weken) tijdens downloaden. Soms op 40%, soms 70%. Gisteren nacht tijdens EPG schrijven (na download fase) op 46%. Dus uitzetten en re-booten; dan pas begint de veel grotere problemen hierboven gemeld!

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, zou je voor mij stap voor stap kunnen vertellen wat je nou precies gedaan hebt. Ik had op de site van Humax gelezen, dat het probleem verholpen zou zijn, maar nadat ik de tvtv weer had ingeschakeld en mijn receiver had uitgezet en daarna weer aan, liep hij na enkele minuten toch weer vast. Ik heb dit meerdere malen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.

Mijn stappenplan was: tvtv in menu aanzetten, dan met de schakelaar aan achterzijde uitgezet. Vervolgens een halve minuut gewacht en daarna schakelaar weer aangezet.

 

Alvast bedankt,

John.

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi. Volgens mij heb je nog geen update binnen, EPG en software download gebeurt tijdens 'stand-by' mode. Probeer:

 

TvTv EPG weer uit zetten in menu. Humax met de schakelaar achter uitzetten en na 30 secs weer aan.

 

Als je wil vanavond naar bed, zet TvTv EPG weer AAN in menu. Humax in 'stand-by' zetten met afstandbedeining aan/uit knopje (systeem gaat in 'stand-by' slaap-modus en rood lampje brand links ip.v. blauw). Morgen weer aan en als alles goed is werkt tvTv weer zonder vastlopen.

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bytheway,

 

Bedankt voor jouw hulp.

Ik heb het eigenlijk iets anders gedaan, maar maakt verder niet uit.

Wat ik gedaan heb: eerst in het menu, tvtv weer aangezet, dan met de knop aan achterzijde stroom uitgeschakeld. 1 minuutje gewacht en vervolgens weer aangezet. Dan meteen aan voorzijde met de knop (of met afstandsbediening, heeft dezelfde functie) in standby gezet, lampje brandt dan rood. Ná ongeveer 15-20 minuten zag ik, dat EPG ging starten en heb t/m 100% kunnen laten inlezen. Toen, op hoop van zegen, mijn iCord weer aangezet en het werkte gelukkig weer.

 

Het is inderdaad wat je zegt, ik had mijn update nog niet volledig (of helemaal niet) binnen gekregen.

 

Ik hoop dat andere gebruikers, die hier nog problemen mee hebben, het nu ook kunnen oplossen.

 

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Groetjes,

JvIJssel

 

Humax iCord 500 GB,

PowerCam Pro voor iCord

en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD

4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat had ik al gedaan. Daarna werkte ook alles gewoon weer en ging het ongeveer 2 weken goed totdat het apparaat afgelopen zondag weer vastliep. Wordt wachten op eem nieuwe firmware vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...