Ga naar inhoud


Glasvezel (KPN, KickXL of Lijbrandt)


Gast ThorBecke

Aanbevolen berichten

Ben erg benieuwd naar meningen en gebruikerservaringen mbt tot glasvezel.

 

En dan met name internet + bellen van de aanbieders KPN, KickXL en Lijbrandt.

 

Denk hierbij aan zaken zoals:

  • Kwaliteit modem
  • Storingen
  • Facturering
  • Bereikbaarheid klantenservice
  • Kwaliteit klantenservice
  • Kwaliteit verbindig (mbt snelheid)
  • etc

Dit met een binnenkort te maken keuze.

 

Elke melding en/of mening wordt enorm gewaardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


er is een verschrikkelijk slechte en dure provider.

 

dat is K P N,bent verplicht hun mediabox te gebruiken(zit nog vol met software problemen)

soms ben je verplicht zoals in almere internet en telefoon aftenemen

 

Lijbrandt is goed makkelijk te berijken met normaal tel.nummer

je kan afnemen wat je wilt b.v alleen internet, of internet met tel.

en je moet je eigen router gebruiken, wat een groot voordeel is o.a met poort forwarden, dect tel enz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Heb je al eens bij "glasvezel-vergelijken" punt nl gekeken?


Ja, heb ik al gekeken, en bij nog een paar andere 'glasvezel-forum' sites, maar ik vind de diverse fora wat gedateerd. Ben dan ook vooral benieuwd naar persoonlijke ervaringen.


Origineel bericht van: bobelen
er is een verschrikkelijk slechte en dure provider.

dat is K P N,bent verplicht hun mediabox te gebruiken(zit nog vol met software problemen)
soms ben je verplicht zoals in almere internet en telefoon aftenemen

Lijbrandt is goed makkelijk te berijken met normaal tel.nummer
je kan afnemen wat je wilt b.v alleen internet, of internet met tel.
en je moet je eigen router gebruiken, wat een groot voordeel is o.a met poort forwarden, dect tel enz



Dank je , ik hoor graag zoveel mogelijk persoonlijke ervaringen.
Ik neem aan dat er ondertussen toch wel aardig wat 'glasvezelaars' onder ons zijn?
Dus als iemand nog een mening heeft hoor ik het graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Probeer ook tweakers fora eens te raadplegen. Daar staan genoeg glasvezel topics per stad zelfs.

 

Mijn ervaring vanuit almere is overwegend positief te noemen. Ik heb glasvezel genomen via tweak, welke de dienst van KPN (branded) levert. Dus ik heb al het groene gekregen zonder de groene kosten. Overigens is dit niet altijd positief.

 

Paar positieve dingen van glas.

- verbinding, goede stabiele verbinding, voldoende snelheid (50mbit) en lage latencies. Voor thuiswerkers is het ook wel handig dat deze snelheid synchroon is, dus mail sync is alsof je op kantoor zit.

- Telefonie, Tja wat moet ik zeggen. Hij doet het. Bij de overgang naar tweak was de nummerportering eventjes blokkerend om gebeld te kunnen worden, maar nu werkt alles prima.

- TV, aangezien dit de standaard KPN dienst is, krijg je zo´n ontzettend trage motorola IP-tv doos. Verder is de TV kwaliteit goed, niet uitstekend. (lage bitrate, omdat dit met andere KPN niet-glas diensten wordt gedeeld.)

 

Kortom de dienst die ik geniet is hetzelfde als KPN, alleen minder kosten, vanwege het achterwege laten door tweak van geforceerde extraatjes die je bij KPN wel 'krijgt'.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

mvgr,

herman

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thorbecke, Ben blij dat je over dit onderwerp meer gebruikers ervaringen vraagt, ik denk er net zo over aangezien de lokatie hier(en de provider) niet hoger gaat dan 5-7 m/bit. Lijbrandt, Edutel en KPN zijn hier de aanbieders die(in de beginne)snelheden tot 60m/bit aanbieden. 45 euro vindt ik ietwat te duur aangezien ik geen opties als programma gemist nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

En heb je al een keuze kunnen maken.

 

Ook hier komt als het meezit binnenkort glasvezel

 

Al gebeld met kickxl en gevraagd of ze een vast ipadres geven en idd die geven ze al kan het af en toe een keer veranderd worden.

Zelfde als bij ziggo.

 

 

Origineel bericht van: ThorBecke
Ben erg benieuwd naar meningen en gebruikerservaringen mbt tot glasvezel.

 

En dan met name internet + bellen van de aanbieders KPN, KickXL en Lijbrandt.

 

Denk hierbij aan zaken zoals:

  • Kwaliteit modem
  • Storingen
  • Facturering
  • Bereikbaarheid klantenservice
  • Kwaliteit klantenservice
  • Kwaliteit verbindig (mbt snelheid)
  • etc

Dit met een binnenkort te maken keuze.

 

Elke melding en/of mening wordt enorm gewaardeerd.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@dream7020:

 

Ik heb uiteindelijk gekozen voor KickXL, echter de aanlegperiode is nu bezig, en de daadwerkelijke aansluiting zal waarschijnlijk in de oktober/november zijn. Dus ik kan nog niet vertellen hoe het functioneert.

Het was ook een beetje een gok welke provider ik zou nemen, omdat er weinig tot geen ervaringen op het internet te vinden zijn.

Lijbrandt was nog wel te vinden, en deze kwam er in veel gevallen niet al te best vanaf (en dan met name de klantenservice en administratie), maar ook KPN liet volgens ervaringen nog wel eens een steekje vallen.

KickXL is nog helemaal nieuw en moet zich nog bewijzen.

 

De reden waardoor ik toch voor KickXL heb gekozen heeft naast het financiele vergelijk te maken met de hardware, het is daar als enige mogelijk je eigen modem/router te gebruiken.

Ik heb in eerste instantie natuurlijk voor de kortste abonnementstermijn gekozen (1 jaar), dus mocht het niet bevallen dan stap ik later wel weer over.

Verder houd ik straks voor de zekerheid mijn huidige Telfort ADSL-lijn (18Mbit/s down) nog wel een maandje langer aan als back-up.

 

Als de boel eenmaal draait (ongeacht goed of slecht) dan zal ik hier mijn bevindingen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt. Hier ook al kick xl aangevraagd. Na 24 september zal hier het ook wel bekend worden of het er komt of niet.

 

Bij kick xl krijg je een zyxel modem/router en die had ik vroeger al bij telfort en die beviel toen goed.

 

Maar zal mij benieuwen hoe lang het durrt na 24 sept. dan is de voorinschrijving afgelopen en dan hopen dat de 30 procent gehaald is.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@dream7020:

 

Ik heb uiteindelijk gekozen voor KickXL, echter de aanlegperiode is nu bezig, en de daadwerkelijke aansluiting zal waarschijnlijk in de oktober/november zijn. Dus ik kan nog niet vertellen hoe het functioneert.

Het was ook een beetje een gok welke provider ik zou nemen, omdat er weinig tot geen ervaringen op het internet te vinden zijn.

Lijbrandt was nog wel te vinden, en deze kwam er in veel gevallen niet al te best vanaf (en dan met name de klantenservice en administratie), maar ook KPN liet volgens ervaringen nog wel eens een steekje vallen.

KickXL is nog helemaal nieuw en moet zich nog bewijzen.

 

De reden waardoor ik toch voor KickXL heb gekozen heeft naast het financiele vergelijk te maken met de hardware, het is daar als enige mogelijk je eigen modem/router te gebruiken.

Ik heb in eerste instantie natuurlijk voor de kortste abonnementstermijn gekozen (1 jaar), dus mocht het niet bevallen dan stap ik later wel weer over.

Verder houd ik straks voor de zekerheid mijn huidige Telfort ADSL-lijn (18Mbit/s down) nog wel een maandje langer aan als back-up.

 

Als de boel eenmaal draait (ongeacht goed of slecht) dan zal ik hier mijn bevindingen plaatsen.

 

 

 

Hoe staat het nu, is kickxl al aangelegd 'en eventueel' hoe bevalt het ??

 

 

krijg zelf ook kickxl over een poos en ben wel benieuwd.

 

 

groet

Vu+ Ultimo 2x cable, 1x sat VTI image

DM800 openpli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel ligt al een poosje in huis met de glasvezelmodem aangesloten.

Heb voor KickXL gekozen als provider, maar zij wachten nog op een melding van ReggeFiber dat de glasvezelmodem correct is aangesloten.

Ik heb uiteraard al gebeld met beide firma's maar dat heeft tot nu toe nog geen resultaat gehad, de één (ReggeFiber) zegt de melding gedaan te hebben, de ander (KickXL) zegt nog geen melding ontvangen te hebben.

Dus de status tot nu toe is: nog heel even afwachten totdat ik mijn modem/router en inloggegevens in huis krijg en de boel kan aansluiten.

Meer info volgt zodra het zover is ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier nog niet eens begonnen. 4 weken voor de tijd dat ze gaan beginnen krijgen we een informatie pakket en dan kan het nog een jaar duren.

 

De planning voor Nieuw-Amsterdam/Veenoord en Schoonebeek is al bekend.

(afgelopen maandag en woensdag een infoavond hiervan gehad in Schoonebeek en Nw Amsterdam)

 

Desnoods stuur me even je postcode en huisnummer (per PB) dan kan ik het dinsdag als ik aan het werk ben even voor je nakijken.

Kan dan de zogenaamde civiel datum bekijken(graafwerkzaamheden) 8 week later moet de verbinding klaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...