Ga naar inhoud

geen film1 hd en sport1 hd wie kan mij helpen?

Gast rodeo

Aanbevolen berichten

hallo,ik woon in gran canaria en heb vandaag iemand mijn schotel laten instaleren op astra2,5 en astra 19,2 met 2 schotels omdat het hier niet goed werkt met de dual lnb,volgens hem,nou ontvang ik de meeste hd kanalen maar geen rtl5 rtl7 veronica net5 en ook geen film1 2 en 3 hd of sport1 hd ,weet iemand hoe dit kan?eredivisielive hd werkt weer wel perfect,ik heb zelf een phillips dsr 7141 decoder van canaldigitaal, bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat van merk lnb's , en van Diseqc switch gebruik je, en zitten de lnb's wel in de goede

volgorde aan gesloten op de Diseqc switch de 19,2 op A en 23,5 op B

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo hendrik bedankt voor je reactie,maar ik kan er nog weinig mee, de 19.2 zit op A en de 23.5 op B,ik weet niet wat een diseqc switch is of wat de volgorde moet zijn daarvan,laatstaan dat ik weet wat diseqc betekent.maar die istalateur zei dat die kanalen via de noord-beam gingen en we zitten hier in gran canaria, zuid dus,ik heb ook geen ned3 hd trouwens,maar het gaat mij vooral om de sportkanalen in hd,gek dat eredivisie live hd dan weer wel werkt,toch?ik ben niet technisch ofzo,maar heb wel logica,en ik heb het idee ook dat dit gefixt kan worden,bedankt hendrik,ik kijk later nog wat merk lnb ik heb,kan nu het dak niet op groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt hendrik,de switch zit zoals jou afbeelding,maar ik ben dus nu bezig ermee en heb de lnb vervangen,mn signaal is beter geworden,ik had 6 uit 10 en nu bijn 7 op de 23.5,maar ben nu op 1 of andere manier al mn hd kanalen kwijt,dus ik snap er echt geen bal meer van.ik ben de lnb een beetje aan het draaien maar het schiet niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het over de hd kanalen,sommige werken en andere niet en ik krijg ze niet te pakken,geen signaal nee,maar nou zat ik te denken of het mischien temaken heeft met mn tv,ik heb een hd-ready en geen full-hd,zou dat iets uitmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ASTRA 3b satelliet heeft een sterkere beam naar de Canarische eilanden staan, dus bij een schotel van 1,2 m zou je ook wel eens oversturing kunnen hebben.

doe even een uitgeknepen zeem over de LNB zodat het signaal tijdelijk wat zwakker wordt en controleer dan de ontvangst.

groeten van Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen