Ga naar inhoud


[DM800HD-SE] / [DM600] Hoe met wachtwoord te beveiligen?


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten


/etc/samba/smb.cfg invullen, google weet wel hoe het moet denk ik.

 

Op de box zelf moet je dan user accounts aanmaken (met adduser ofzo), die je dan aan de shares koppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je zelf nog kunnen?

 

Want waarschijnlijk is het handiger om samba en telnet gewoon uit te schakelen, en dan alleen FTP en SSH gebruiken voor bestanden en commando's. Dan heb je een wachtwoord of keyfile nodig om te connecten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Wat wil je zelf nog kunnen?

Want waarschijnlijk is het handiger om samba en telnet gewoon uit te schakelen, en dan alleen FTP en SSH gebruiken voor bestanden en commando's. Dan heb je een wachtwoord of keyfile nodig om te connecten.


Telnet gebruik ik zo nu en dan gewoon. Ik wil het zo doen dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet opgeven als ik op de HDD van de dreamboxen wil komen.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Users aanmaken, inderdaad.

 

Voor boxen onderling kun je misschien beter NFS gebruiken, dat is makkelijker configureren denk ik. Windows met NFS connecten werkt alleen met Windows 7 ultimate (niet met professional dus) of met commerciele software, dus daarvoor zou je toch beter af zijn met samba.

 

De generieke linux commando's als "adduser" enzo moeten gewoon werken.

 

In plaats van telnet kun je SSH gebruiken, functioneel hetzelfde maar dan veiliger en makkelijker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...