Ga naar inhoud


[ET9000] backuppen van satelliet configuratie


Gast mrguardare

Aanbevolen berichten

Gast mrguardare

Hi allemaal,

 

Ik heb de volgende vraag ook al elders gesteld (clarke-tech forum) maar nog geen goed antwoord gekregen.

 

Hoe maak ik een backup van mijn sateliet configuratie ( dus lnb 1 zit op ingang 1 van een switch en dat is bv hotbird)

 

Het instellen ervan is nogal wat werk. (ik moet er 5 instellen).

 

Hoe kan ik wat nu ingegeven is backuppen want ik heb begrepen dat als ik de image update ik deze gegevens kwijt ben.

 

(even voor de duidelijkheid voor settings zijn er wel backup mogelijkheden, dat is het probleem niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast mrguardare

Settings is in jouw antwoord dus dan niet de zender lijst (want die worden normaal settings genoemt) maar inderdaad de tuner configuratie, zoals gezegd (lnb x op input y etc)... (just to be sure)

 

Dus als ik een backup maak met dreamboxedit van mijn zenders en daarna nog de door jou genoemde file kopieer dan werkt alles weer na het plaatsen van een nieuwe PLI?

 

Of word die file al automatisch gekopieerd door dreamboxsettings?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het bestand settings staat o.a. je tuner configuratie dus niet je zenderlijst die staan weer in andere bestanden.

 

Maar als je openpli gebruikt kan je gewoon upgraden/updaten via het menu. Je behoud dan gewoon je settings en dat is wel zo makkelijk. Updaten duurt hoogstens een paar minuten. Je kan gewoon dagelijks updaten en dan is je image weer uptodate.

 

Updaten kan door als je tv aan het kijken bent op de blauwe knop te drukken en dan kiezen voor "software management" en dan "software update". Als je image niet ingesteld is op Engels zoals bij mij maar op Nederlands dan heet het natuurlijk iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...