Ga naar inhoud


hispasat 30 W in en om Amstelveen


janbroester

Aanbevolen berichten

Graag info over ontvangst hispasat 30W in en om Amstelveen!

 

Met dispointer zie ik d=50 m, h=20 m. Schotel hangt op ca. 2 m hoogte in pad naast huis. Als ik positie van de schotel inneem, dunkt mij dat ik voldoende zicht heb. Bomen ja, maar je kijkt er tussendoor. Op ca. 50 m de huizen aan de overkant van de straat.

 

Groet, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


+/- 50km zuidelijker dan Amstelveen is ontvangst met een 64 cm zelfs geen probleem, maar let op; de Hispasat 'hangt' relatief laag aan de horizon en de meeste bomen krijgen 's zomers (veel) bladeren wink

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: janbroester
Als slechts 'er doorheen kijken' voldoende zou moeten zijn, ga ik toch eens proberen op 30W de positie te finetunen.

Sorrie dat ik het vraag, maar hoe doorzichtig moet het zijn?

En anders een zaag ter hand nemen (grapje!) :-)

Groet, Jan


Heb vorig jaar ergens een schotel geplaatst astra 19/23.5 oost hele jaar goed te ontvangen helaas wanneer de blaadjes weer aan de boom groeien is astra/eutelsat 28/28.2 oost geen signaal.
Kijk is op satdishpointer daar even jou adres/plaatsnaam intypen dan kun je zien of er voor bepaalde satellieten opstakels e.d. in de weg zitten dan wel staan.

Groet Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...