Ga naar inhoud


[DM800HD] Dreambox start willekeurig met "opnemen"


Gast Scaramanga

Aanbevolen berichten

Gast Scaramanga

Ik zoek met hier al enige tijd suf op en kan maar geen oplossing vinden, vandaar dat ik hier maar even de vraag stel. Sinds een tijdje zit ik met het volgende probleem:

 

DM800 is aangesloten in het netwerk en ik bekijk dan ook meestal m'n zenders via VideoLAN (met aansturing via de webinterface). Algemeen genomen werkt dit vrj goed. Een klein half jaartje terug had ik wat problemen met de verbinding tussen PC en DM die verbroken werd op quasi willekeurige momenten, maar dat bleek opgelost na een update van de image.

 

Een aantal weken terug leek dit probleem zich ineens weer voor te doen, maar dan net iets anders. De verbinding valt weg, maar kan naderhand (soms na een paar keer herstarten in VideoLan) ook niet opnieuw gestart worden.

 

Na veel zoeken (en vloeken) kwam ik er toe dat wanneer ik de ontvanger trachtte te herstarten (via webinterface of afstandsbediening maakt niet uit) er op het scherm komt dat er opnames bezig zijn én of gaan starten. "Ben ik wel zeker dat ik wil herstarten?" ... maar ik heb helemaal nooit de opdracht gegeven om op te nemen. Er zijn zelfs geen timers ingesteld (toekomstig of reeds afgelopen).

 

Om de één of andere reden tracht de DM op te nemen en kan ik hem ook niet meer laten stoppen met opnemen. Dat er helemaal geen HDD aangesloten is, helpt hoegenaamd ook niet. Dit "probleem" verklaart bovendien ook waarom ik na een tijdje niet meer van zender kan wisselen (buiten eenzelfde boeket): er is geen tuner meer vrij aangezien de ontvanger denkt aan het op te nemen zijn.

 

Na een volledige herstart is het probleem weer even opgelost, maar het keert op dit moment steeds maar weer terug, soms na 15 minuten, soms pas na een uur (meestal sneller).

 

Op z'n zachtst uitgedruk irritant. In de eerste plaats dacht ik aan een probleem met de image, maar na het opeenvolgend uitproberen met een Gemini2 4.x/5.0, PLI 2 en iCVS met Gemini3 weet ik het niet meer.

 

Zijn er nog al mensen die dit soort probleem gehad hebben? Heeft het iets te maken met een raar commando vanuit de webinterface? Combinatie met andere software? Toch een algemene fout in al deze images?

 

Enige vorm van suggesties is welkom. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, en welkom op dit forum.

 

Ik herken je probleem niet, maar misschien is mijn procedure anders.

-Via webinterface kanaal selecteren door te dubbelklikken op het betreffende kanaal.

-Daarna op de monitor icoon.

-Vlc player start ( heb versie 1.1.4) en het rode lampje op de ontvanger knippert...hetzelfde als bij een "opname".

-Wanneer je een ander kanaal kiest eerst afspelen stoppen in de vlcplayer, daarna pas een ander kanaal kiezen.

 

Op deze manier gaat het bij mij niet mis, met een oud blackhole image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Het klopt dat kijken via een stream er toe leidt dat de dreambox een 'opname' pleegt te doen. De melding dat ie een opname gestart heeft doet ie zodra de dreambox vanuit standby weer eens wordt geactiveerd. Het is dan ook niet raar dat, als je alleen maar kijkt via streams, je heel veel meldingen ineens krijgt.

Kortom, volgens mij is er geen probleem, maar wist je dat simpelweg niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Scaramanga

Ik zet de box uberhaupt nooit in standby. Initieel (heb hem intussen toch al weer een paar jaar) had ik dit soort problemen trouwens nooit, het is een vrij recent fenomeen.

 

Ik begin me hoe langer hoe meer af te vragen of het niet eerder een combinatie van factoren is. Sinds het allemaal probleemloos werkte is enerzijds de firmware voor de dm800 nogal aanzienlijk geevolueerd én is VLC aanzienlijk veranderd (geruime tijd was dat een bron van problemen op zich) én is anderzijds m'n eigen PC ook wel wat veranderd (om te beginnen overgegaan van 32-bit naar 64-bit).

 

Veel meldingen op zich zijn geen probleem. Een box die zichzelf volledig blokkeert en herstart moet worden vooraleer ik er weer wat mee kan aanvangen is dat wel. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Scaramanga
Origineel bericht van: Meega1
Als de verbinding wordt verbroken terwijl vlc bezig is blijft de dm waarschijnlijk denken dat tie aan het opnemen is.
Waardoor je die melding krijgt.

Meega

Dit lijkt me een mogelijke oorzaak ... ik heb in het verleden wel al eens problemen gehad met de verbinding die, om onverklaarbare redenen, verbroken wordt ... of op z'n minst zwaar gestoord. De vraag is dan maar hoe ik het voorkom :-S
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel niet zo zijn maar ik heb ook wel eens gehad dat de box z'n netwerk verloor en weer niet.

 

Bleek gewoon mijn utp kabel te zijn waar het klik palletje van was afgebroken.

 

Ja ,ga maar eens zoeken confused

 

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...