Ga naar inhoud


[DM7025] Afspelen .ts-bestanden van HD-ontvangers


GerjanT

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM 500HD en deze deelt samen met de DM 7025 gemeenschappelijk een mount op een server.

 

Met het verdwijnen van Film1 op de 19.2 dacht ik erover om opnames op de 500HD te maken en deze terug te kijken op de 7025. Echter dit werkt niet, nu heeft de 7025 alleen HW-decoding van MPEG 1 + 2. Maar wellicht is dit software-matig op te lossen?

 

 

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat downscalen had ik al wel bedacht maar dat is nogal omslachtig. De 7025 heeft weliswaar "slechts" hw-ondersteuning voor MPEG2 decodering maar dat staat software-decodering van MPEG4 niet in de weg... niet zo heel raar gedacht toch?

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GerjanT
Dat downscalen had ik al wel bedacht maar dat is nogal omslachtig. De 7025 heeft weliswaar "slechts" hw-ondersteuning voor MPEG2 decodering maar dat staat software-decodering van MPEG4 niet in de weg... niet zo heel raar gedacht toch?


De processor van je 7025 is ongeveer zo snel als een Pentium-I, als je je die nog herinnert.

Decoderen van MP3 is zo'n beetje de top van wat de CPU zelf nog zou kunnen. Decoderen van MP4 is voor een multigigahertz PC een flinke uitdaging, dus als de 7025 dat moet doen dan krijg je pak 'm beet elke minuut een nieuw frame te zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo


De processor van je 7025 is ongeveer zo snel als een Pentium-I, als je je die nog herinnert.


Nouja dit is een MIPS en heeft natuurlijk duidelijk een andere instructieset tov een Pentium. Ik heb bv nml. laatst een conversie van mpeg4 naar mpeg2 op een Alpha 266 gedraaid en dat zag er beter(lees: sneller) uit dan op m'n pentium III.

Aangezien ik een zelfbouw NAS heb zit ik erover te denken om een "geautomatiseerd" proces te maken die kijkt of er een .ts-file beschikbaar is in een directory en deze dan omzet.

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...