Ga naar inhoud


[ET9000] TV beeld en tegelijk het geluid van radio station


4headEd

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: tymosat

Dus waarom zou je niet kunnen opnemen en naar een radio kanaal kunnen luisteren.


Hij vraagt niet of of je kunt op nemen en naar een radio kanaal kunt luisteren, maar of je naar een tv zender kunt kijken en gelijk tijdig via een andere tuner radio kunt luisteren via de audio uitgang (analoog) wink


@ 4headEd

Ik heb het zelf niet getest en zou dus ook niet precies weten hoe het moet maar het volgende is o.a. toegevoegd in de drivers op 23-01-2011: "use analog audio output for external pip (2nd tv): use /dev/dvb/adapter0/audio1".

Hoe je dan tv kan kijken en gelijktijdig een radio zender kan activeren op de andere tuner is me niet duidelijk maar het lijkt er op dat wat jij wilt wel mogelijk zou moeten zijn. Misschien moet je een opname starten op de radio zender en dan vervolgens naar een andere zender kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tymosat
Dus waarom zou je niet kunnen opnemen en naar een radio kanaal kunnen luisteren.


Dat wordt niet gevraagd.

"Is het mogelijk bij het bekijken van een TV programma via de andere ingebouwde tuner naar een radio station te luisteren via de audio uitgang van de ET9000?"

Volgens mij is dit niet mogelijk.

@SoSa, je was me voor :D .

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SoSa
Hoe je dan tv kan kijken en gelijktijdig een radio zender kan activeren op de andere tuner is me niet duidelijk maar het lijkt er op dat wat jij wilt wel mogelijk zou moeten zijn. Misschien moet je een opname starten op de radio zender en dan vervolgens naar een andere zender kijken?


Dit loopt via de scart uitgang, je zou zo'n scart naar composiet+audio R/L stekker kunnen proberen en dan via tulp naar je audio versterker. Radio selecteren in pip.

Kan zo snel niet vinden of iemand dat signaal naar tweede TV via pip gebeuren al eens heeft uitgeprobeerd.

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit werkt (liefst zonder pip schermpje) dan zou je er zo'n video zender aan kunnen hangen om elders te kijken.

 

Zie mezelf geen 10 meter scart kabel trekken crazy .

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor beeld via scart moet je waarschijnlijk ook nog dit gebruiken: "use pip for second tv only video (/proc/stb/vmpeg/1/external)".

 

Al dit werkt dan zullen een hoop mensen waarschijnlijk heel vrolijk worden. Maar je zal dan inderdaad het beste van die transmitters gebruiken want van 10 meter scart zal de beeld kwaliteit niet beter worden laat staan dat je zo'n scart kabel ook nog eens weg moet werken :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, technisch lijkt het dus mogelijk.

Ik heb geen tweede tv-scherm, maar mijn versterker staat onder de tv, dus lange kabels zijn niet nodig. Het geluid van mijn nu nog DM7020 gaat ook direct naar de versterker.

 

Kan de ET-9000 ook een kleine delay geven op de audio uitgang(Toslink)? Vanwege dat mijn tv iets het beeld vertraagd.

 

Bedankt, voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...