Ga naar inhoud


[Homecast] Homecast HS 9000 CI CD PVR ervaringen / meningen


avtdvt

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een goede CD goedgekeurde HD ontvanger....

 

Op mijn kandidaten lijstje staat al de Vantage HD8000S, maar de Homecast HS 9000 CI CD PVR lijkt mij ook zeer interessant. Het verbaasd mij echter dat ik op dit forum helemaal niets kan vinden over deze ontvanger, behalve dat er een te koop staat. Slecht voorteken, of zijn er toch leden die er een hebben en er iets over willen vertellen?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben er net een opgehaald. Ik kreeg het advies deze te nemen omdat een goedgekeurde ontvanger na het uitzetten de opnames decodeert. (Ik was voor een Clarke-tech gegaan) Het programmeren gaat mooi. Je geeft aan welke satellieten je wilt zoeken, welke codeersystemen, of de radiozenders ook geprogrammeerd moeten worden etc. Dat gaat mooi.

Je zit wel vast aan de eerste Canal Digitaal-volgorde, maar als je de voorkeuren vervolgens in de favorietenlijsten zet, dan werkt het wel weer mooi.

Er kunnen maximaal 100 in een lijst, dus wij hebben 1 voor nederland, 1 voor duitsland etc.

Het is allemaal even anders dan een Philips DSR7005, maar het werkt mooi. We hebben alleen wel eens een vastloper in de decodering. De zenders van CD zijn zwart en er verschijnt een melding "Kanaal gecodeerd". Ik heb de orginele CD Mediaguard cam al eens vervangen door een Aston. Nu heb ik em net in de tweede slot gedaan. Toen werkte ie wel weer direct. Helemaal uitzetten helpt ook.

 

Mooi is dat opnames automatisch de programmainfo uit de EPG halen, als die erop zit tenminste. Anders kun je de opname nog renamen.

Ik heb al een proef gedaan door een programma van de schijf af te kopieren via de netwerkverbinding en deze op te slaan op de computer.

Ook dat wil.

 

We moeten nog een beetje wennen, maar het is een mooie bak en we hebben op de HD kanalen haarscherp beeld. Als ze dit uitzenden natuurlijk. Er zitten veel SD uitzendingen tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net wat gegoogeld.

Op Myhomecast staat iets over een probleem met decoderen. Daar zal het apparaat nog last van hebben. Ik heb met de winkel gebeld, die gaf aan dat de Cam in slaap valt als er een tijdje geen gebruik van gemaakt wordt. Op het myhomecast forum staat dat er nieuwe software komt.

Ook staat bij ons een indicatie op de display die aangeeft als een opname afgespeeld wordt. Maar die werkt ook als je gewoon tv kijkt. Eigenlijk niet belangrijk, maar het hoort niet....

 

Verder draait het apparaat prima. Ik heb net met de in het boek beschreven software een opname opgezet naar mpeg. Dan kun je de opname ook op DVD branden of op de pc afspelen.

Als het Cam probleem eruit is, is het een prachtig apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...