Ga naar inhoud


Problemen HD-receivers in samenwerking met Twin LNB


adid

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor satelliet ontvangst te krijgen maak ik gebruik van een Invacom TWF031 Twin Flens LNB. Op een uitgang is een Clarke-Tech HD5000C Plus aangesloten. En op de andere uitgang een SAB HD Titan II. Wanneer slechts een van de twee ontvangers aangeschakeld is zijn er geen problemen. Echter wanneer ik beide ontvangers aan heb staan treden soms problemen met het ontvangst op. Als ik namelijk op mijn SAB Titan de Duitse variant van Sport1 (Astra1) op zet gaat op de Clarke-Tech het signaal volledig weg en geeft hij geen of slecht signaal aan, de SAB geeft dan ook aan dat er geen signaal is (Hier valt dus ook het signaal weg zodra de Clarke-Tech aan gaat), dit gebeurd ook wanneer ik de SAB op DMAX (Astra1) zet. Wanneer ik op de Clarke-Tech Sport1 op zet of DMAX zijn er geen problemen op de SAB behalve als ik daar ook naar DMAX of Sport1 (of een van de andere kanalen op deze frequentie) wil kijken, dan geven beide ontvangers weer geen signaal aan. Het is dus eigelijk op de SAB niet mogelijk naar Sport1 of DMAX te kijken want dan gaat mijn signaal weg op de Clarke-Tech. Dit probleem doet zich op andere satelieten ook voor bij sommige frequenties. Dit probleem heb ik sinds ik gebruik maak van de SAB HD Titan II, voorheen heeft er i.p.v deze SAB een Maxplus 2100 aangehangen zonder deze problemen wanneer ik deze nu weer gebruik heb ik dit probleem ook niet. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen of vertellen waar dit aan ligt?

Ik zelf zat al te denken aan een Quatro LNB in combinatie met een Multiswitch. Maar ik weet niet of deze het probleem kan verhelpen misschien dat iemand mij dit kan vertellen omdat hij zelf hiervan gebruikt maakt of deze problemen kent en d.m.v een Quatro LNB heeft opgelost.

 

Bij voorbaat dank,

A. Did

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit probleem ,zou je op kunnen lossen met nieuwe twin lnb , maar dit zou ook kunnen wat

je zij, Quatro LNB in combinatie met een Multiswitch ,is wel een dure op lossing.

Ik zou eerst een nieuwe lnb proberen .

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou probleem blijft een raadsel ,ik ben dit probleem al vaker tegen gekomen hier.

Het vreemde is ,het zijn twee onafhankelijke aansluitingen, ,je zou bijna

zegen dat het niet kan.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ik heb in middels een nieuwe flens lnb gekocht een intverto red series twin en het probleem is verholpen. Het zou eigenlijk niet moeten kunnen maar het ligt toch aan de lnb. Dit topic kan gesloten worden.

 

Satencom bedankt voor je hulp.

 

adid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het weer opgelost is, als we het probleem hier weer tegen komen, dan

weten we waar het hem in zit .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...