Ga naar inhoud


ufs910 : smargo vraag


kersen

Aanbevolen berichten

Na de goede berichten met de smargo heb ik er ook een gekocht.

Ik ben echter al meer dan een week aan het proberen om de smargo werkend te krijgen in het pkt image met newcs.

 

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik deze moet installeren, en in welke usb poort ik hem moet aansluiten.

 

mvg kersen

 

 

dreamboxpvr600 / kathrein uf910

Hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste K,

 

in Aaf Enigma2 is het erg eenvoudig. De Smargo aansluiten op een van de (achterste) usb poorten.

 

Aaf erop zetten (bijvoorbeeld in de flash).

 

Vervolgens de internet aansluiting realiseren.

 

Via plugin menu Emu, oscam en oscam config (via download) installeren.

 

Automatisch opstarten aanzetten in AAf menu en betreffende driver voor de Smargo aanvinken.

 

Nu moeten alleen nog de config bestanden aangepast worden aan de seca3 CanalDigitaal instellingen.

 

Dat doe je eenvoudig door met een ftp programma Filezilla bijvoorbeeld de originele configs over te schrijven met de "Nederlandse" of andere gewenste configs. Deze staan in var/keys.

 

Ik heb mijn configs al eerder op dit board aangegeven. Maar kan dat eventueel nog wel een keer doen.

 

Je kunt u meerdere Smargo's gebruiken. Ik doe dit bijvoorbeeld met CD Nederland kaart en een CD TV Vlaanderen kaart.

 

Maar in principe moet het ook op een andere Enigma2 versie kunnen werken. Je dan waarschijnlijk de Smargo driver beschikbaar hebben, Oscam erop zetten en de automatisch start handmatig aanbrengen via telnet.

 

Er zijn van Oscam twee versie beschikbaar. Een voor Enigma2 de DVBAPI versie en de STAPI versie die te gebruiken is in combinatie met de originele Kathrein firmware.

 

Dit is zo de procedure in vogelvlucht.

 

Oscam ontwikkeling draait op volle toeren. Dagelijk komen er nieuwe (soms betere) versies uit.

 

Hier draait het probleemloos. Er is geen reden om terug te gaan naar de originele Kathrein firmware.

 

Zij het dat ik gebruik maak van de Hot Summer Versie, die wat minder geheugen gebruikt dan uitgebreidere MultiMedia versie.

 

De USB poort aan de voorzijde kan eenvoudig gebruikt worden als extra Swap geheugen. Zie het programmaatje elders om een USB stick hiervoor aan te maken.

 

Het is in feite eenvoudig te doen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie bram.

 

Ben er nu zelf al een heel eind mee op weg, weinig tijd.

Anyway de grootste probleem zat ik het programeren van de smargo, heb deze nu op

mode : fixed

freq : 3.69

kernel : normaal

t-mode : t=0

egt 0

 

smargo ziet mijn kaart nu gelukkig wel.

Paar kanalen nog niet open , maar dat zal ook nog wel lukken

denk ik. Als ik alles werkend heb zal ik ook een howto plaatsen.

 

greetz kersen

dreamboxpvr600 / kathrein uf910

Hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste K,

 

leuk dat het werkt. En je zult zien hoe goed en stabiel deze combinatie werkt.

 

Bij een nieuwe originel Smargo hoef je niets aan te passen, die staat vrijwel zeker standaard al in de goede stand.

 

Als je een nieuwere versie van Oscam wilt proberen, dan gewoon Oscam overschrijven met een nieuwere versie. Wel dezelfde Oscam naam hanteren.

 

Veel plezier ermee,

 

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...