Ga naar inhoud


USB recovery stick? Nut?


Gast Neo

Aanbevolen berichten

Mijn box boot niet meer (ERROR op display gelijk in het begin) omdat de secondstage verziekt zou zijn dankzij een mislukte live-update. Ik zou via een null modem de seconstage opnieuw kunnen flashen waardoor het weer zou werken.

 

Ik dacht opeens aan de usb recovery stick die ik bij mijn dm8000 heb zitten. Weet iemand wat het nut is van die stick? Kan ik hiermee mijn box terugflashen naar de fabriek-firmware? (wel wetend dat de bootloader v/d box nu niet start)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: vGnp
Niet toevallig een loszittend "SIM" kaartje? -> Linkje

vGnp

Lijkt me sterk want het is opgetreden meteen na de live update van Newnigma2 (3.1.4 naar 3.1.5). Op de site van Newnimga2 Het lijkt ook bekend te zijn en het zou met een flash van de secondstage opgelost moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neo
Origineel bericht van: vGnp
Niet toevallig een loszittend "SIM" kaartje? -> Linkje

vGnp

Lijkt me sterk want het is opgetreden meteen na de live update van Newnigma2 (3.1.4 naar 3.1.5). Op de site van Newnimga2 Het lijkt ook bekend te zijn en het zou met een flash van de secondstage opgelost moeten worden.


met dreamup en een nulmodem kabel secondstage updaten, zoals elders gemeld is dat de oplossing na een mislukte update van newnigma2

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met dreamup gegflashed en alles doet het weer.

 

Ik wil toch weten hoe het met die recovery stick zit. Wanneer kun je er gebruik maken en waarvoor? Kun je er alleen mee flashen als je bootloader werkt of is het ook van nut als je (zoals mijn geval) je bootloader ook kwijt bent. In het laatste geval kun je makkelijker nood-flashen via de usb stick dan met de nullmodem kabel.

 

Wie kan een beetje uitleg geven over de recovery stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...