Ga naar inhoud


[ET9000] Sundtek DVB-C/T werkt goed, maar......


twel12

Aanbevolen berichten

Ik had al een DVB-C/T usb stick van Sundtek liggen en deze werkt tot volle tevredenheid met een DM800SE.

 

Nu heb ik hier ook een ET-9000 staan en heb de stick hierin geplaatst en de Sundtek installer gedraaid.

Alles leek te werken, tuners werden gezien in Linux en in Enigma. Alleen werkte het niet. Geen beeld dus.

Na een vergelijking met de 800se omgeving bleek dat een kernel module niet geladen werd: usbkhelper.ko

 

Ik heb een support ticket bij Sundtek aangemaakt en een support engineer heeft binnen een paar dagen de installer aangepast zodat de khelper ook in de ET-9000 geladen wordt.

(Sundtek support de ET-9000 nu ook officieel).

 

Wat wel werkt:

 

- SDTV kanalen, video en audio ok (lipsync ok met HDMI output). Zap times bijna net zo snel als met de ingebouwde tuners.

 

- PIP met SDTV kanalen ok (dvb-s and dvb-c mix), soms werkt HD kanaal on main en SD in PIP.

HDTV in main and HDTV in PIP werkt niet. Dit is een probleem met de ET-9000 drivers (of hardware).

Notice: de ET-9000 heeft twee decoders, dus full PIP moet geen probleem zijn.

 

- In OpenPli werkt cablescan (binnen 1 minuut alle zenders gevonden en staan in de Ziggo volgorde.

 

Wat niet werkt:

 

- HDTV kanalen, video is ok maar audio stottert.

 

Streaming HDTV DVB-C to pc is perfect (geen audio probleem).

Wanneer ik een HDTV kanaal opneem is de playback goed!

 

Na onderzoek wijt Sundtek dit aan een "buggy" vtuner implementatie van ClarkTech.

Zij moeten nog de nodige aanpassingen doen in hun vtuner implementatie.

 

Ik heb geprobeerd support in het official Clarke Tech support forum te krijgen maar dat leidt volgens mij tot een dood spoor.

 

Is er hier iemand die weet hoe ik een support ticket bij Clarke inschiet en met hun hier verder over door kan "bomen"?

 

Groet,

Twel12.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...