Ga naar inhoud


[ET9000] instellen en bedienen vanaf mac?


habibi

Aanbevolen berichten

Ik ga vandaag mijn ET9000 ophalen en heb een vraag over de 'bediening'. Ik las op een ander forum iets over een ET9000 control centre. Ik interpreteer dit als een webbased menu, waar je allerlei instellingen en zo kunt doen op een gebruiksvriendelijkere manier dan met de AB. Ik ken dit ook van de AAF bij de Kathrein die ik had. En er was ook zo iets als het KCC, een programma om allerlei dingen te regelen. Bestaat die inderdaad ook voor de ET9000? Ook als er een PLI in zit? En zo ja, is dit alleen webbased of ook in applicatie vorm? En is de applicatie ook beschikbaar voor Mac?

 

Of is het allemaal onzin en doe ik dat soort dingen het beste gewoon met de AB rechtreeks in de ET9000?

 

ik ben wat ongeduldig, maar de winkel is pas om 13 uur open en tot vanavond laat heb ik geen ruimte om te 'spelen'. Maar wat voorpret is ook ok.

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


programma ziet er heel mooi en gebruiksvriendelijk uit. Alleen, ..... hij vind mijn box niet. Ik vermoed dat ik de instellingen niet goed heb, want ik kan wel contact maken met dreamboix webcontrol via hetzelfde ip adres. Wat doe ik fout? Is er een standaard login en wachtwoord? Is het via http of https? Welke poort? Wat kan er nog meer niet goed ingesteld zijn?

 

Bedankt,

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch lukt het niet er in te komen. De melding is: 'Dream box not found! Check IP/port. (is a web interface installed on that box?)'

 

IP is goed, port is 80 http, ik denk dat er een webinterface installed is op de et9000, want ik kan wel via de browser er in komen. Iemand nog de gouden tip?

 

Herbie65, je zegt dat ik enigma 2 moet invoeren, bij box OS, maar ik kan daar niets invoeren. Het programma zegt dat idreamx dat zal invoeren.

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roodkapke
Origineel bericht van: Herbie65
standaard port 80
login root, met dreambox als wachtwoord.
wel enigma 2 als box os er in zetten.


Een Enigma2 ontvanger heeft standaard geen wachtwoord..!

Dus inloggen met root en geen wachtwoord gebruiken.


helaas, geen verandering. Ik heb het gevoel dat het niets uitmaakt wat ik invul als login of password. Tenminste, ik krijg steeds dezelfde melding.

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval lukt het wel via mijn imac; die is met het netwerk verbonden per ethernet en niet via wifi.

 

ach ja, als het maar werkt toch?

 

groet,

 

Jos

 

 

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...