Ga naar inhoud


Oscam SVN 4744 SH4 STAPI


Ghanssie

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Hallo ik wil het ook eens gaan wagen met het oscam-easy-build.v0.8.2e-script.

 

Als ik kijk in de make-file dan valt mij op SH4-DVBAPI en

SH4-STAPI. Wat doet die laatst genoemde?

 

Is dat interessant voor mijn ufs912?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben op zoek naar een werkende versie voor m'n tv vlaanderen kaart, ik heb er wel één maar die is zo verouderd en doet m'n receiver steeds vastlopen.

Kan jij me zeggen of dit zou lukken met deze versie.

 

Groeten,

 

Jefken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier Enigma 2 HS versie 2 op een UFS-910. Met daarbij 2 Smargo kaartlezers op een USB hub. Een voor CD Nederland en een voor CD TV Vlaanderen.

 

Werkt hier probleemloos. Een ding is wel belangrijk, een reset van de USB hub met de kaarten bij het opnieuw starten van de box uit de Slaap stand.

 

Ik heb hiervoor een schakelende stekkerstrip. Als je ontvanger uitzet gaan alle aangesloten apparaten, zoals TV, voeding usb hub, versterker HD tegelijk uit. En bij het aanzetten van de box gaat alles ook weer aan. Zo heb je altijd een reset van de USB hub en andere zappers niet nodig.

 

Soms is er probleem met het "opwaarderen" van de TV Vlaanderen kaart. Maar dat probleem heb ik ook als ik de kaart in een andere ontvanger plaats. Soms moet ik meerdere keren heractiveren.

 

Hierbij gaat nog een van de laatste versies van Oscam voor E2. Er verschijnen nieuwe Oscam versies aan de lopende band. Gewoon even dezelfde naam geven als de bestaande Oscam versie en kopieeren naar de box met bijvoorbeeld Filezilla.

 

Uiteraard moeten de configs goed zijn ingesteld voor TV Vlaanderen. Je hoeft hier zeker geen Linux goeroe voor te zijn.

 

Groet,

 

 

Bram

oscam-svn5387-SH4-DVBAPI-WEBIF.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, ik zie nu pas deze antwoorden, ik begrijp niet waarom ik geen emailnotificatie kreeg, maar geen zorgen, ik heb het ondertussen zelf gevonden, de oplossing lag in de lijn van jullie antwoorden en ik kreeg de nieuwe versie niet aan de praat omwille dat ik Stapi en dvbapi niet in de configs plaatste, ik had er enkel dvbapi instaan, waarom dit zo is weet ik niet ik ga dit opzoeken, maar ondertussen werkt het wel lekker,...

 

Groeten,

 

Jefken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk zou zo graag eens zien dat het spul niet bij een Duits collega board wordt gejat en hier klakkeloos wordt geplakt. Is er nou niemand die de een ubuntu servertje met de sh4-toolchain aan de praat heeft zodat oscam kan worden crosscompiled? Zelf doen is toch veel leuker ( en leerzamer? )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D,

 

open bron software gebruiken is geen jatten. Natuurlijk is het leuk om dingen zelf te doen. Maar compileren is een basis handeling, die eenmalig aangeleerd, steeds hetzelfde is.

 

Er zijn al zovelen die dit doen

 

Als je werkelijk wilt bijdragen aan de Oscam ontwikkeling, dan moet je gaan sleutelen aan de broncode. Dan lever je een echte bijdrage. Niet met in elkaar zetten van werk van derden.

 

Het is natuurlijk handig, dat je ook op Sat4all op de hoogte wordt gehouden van nieuwe versies. Daarnaast is niet iedereen even handig met de Duitse taal.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar heb je allemaal gelijk in.

 

Maar ik neem aan dat je op je Kathi diverse oscam instellingen wil kunnen testen die anderen (misschien) niet voor jou meecompilen? Zie bijvoorbeeld dit lijstje:

 

[*] Do_Onlinecheck

[ ] OAI

[*] WEBIF

[ ] WITH_WEBLOGO

[*] SHOW_MEM

[ ] ANTI_DISCONNECT_CLIENT

[*] HAVE_DVBAPI

[ ] WITH_STAPI

[*] WITH_LIBCRYPTO_SO

[*] SCSI_DEV

[*] HAVE_LIBUSB

[ ] WITH_PCSC

[ ] FB7390

[ ] DDWRT346

[*] IRDETO_GUESSING

[*] CS_ANTICASC

[*] WITH DEBUG

[ ] BUILD STATIC

[*] CS_LOGHISTORY

[*] CS_WITH_DOUBLECHECK

[ ] CS_LED

[ ] QBOXHD_LED

[ ] WITH SSL

[*] WITH_LB

[ ] LCDSUPPORT

 

Weet wel dat het compilen van een sh4 versie niet zo 1-2-3 gepiept is, als ik dat vergelijk met een dream of x86 versie.

 

Heb inmiddels een compile proces opgestart, ik geloof alleen dat dat rond de 6 uur gaat duren ... we zien wel laugh

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hen die een gooi willen doen en zelf willen compilen met behulp van het EasyBuild script:

 

( Installeer Ubuntu 11.04 server i386 )

 

Download easybuild van OSCam Forum, of van streamboard. - Zorg wel voor een account!

 

 

Upload het easybuild script naar home/root en extract de gezipte tar bal ( bijv: "tar -zxvf oscam-easy-build.v0.8.3.tar.gz" )

 

 

Daarna dmv SSH client (putty) als root inloggen op je Ubuntu server en achtereenvolgens als je root bent:

 

cd ~

wget -P . http://gitorious.org/open-duckbox-project-sh4/tdt/blobs/raw/master/tdt/cvs/cdk/setuptdt.sh

chmod u+x setuptdt.sh

./setuptdt.sh

 

svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk oscam-svn

cd oscam-svn

cp /home/root/make.sh .

./make.sh

 

Afhankelijk van je situatie OSCam instellen; bijvoorbeeld als je OSCam via je webbrowser zou willen configureren, of stats wil bekijken, daarnaast een smartreader+ hebt en ook de interne kaartlezers zou willen gebruiken van je ufs912:

 

0) Oscam-Setup

Main Setup -

[*] Do_Onlinecheck

[ ] OAI

[*] WEBIF

[ ] WITH_WEBLOGO

[*] SHOW_MEM

[ ] ANTI_DISCONNECT_CLIENT

[*] HAVE_DVBAPI

[ ] WITH_STAPI

[*] WITH_LIBCRYPTO_SO

[*] SCSI_DEV

[*] HAVE_LIBUSB

[ ] WITH_PCSC

[ ] FB7390

[ ] DDWRT346

[*] IRDETO_GUESSING

[*] CS_ANTICASC

[*] WITH DEBUG

[ ] BUILD STATIC

[*] CS_LOGHISTORY

[*] CS_WITH_DOUBLECHECK

[ ] CS_LED

[ ] QBOXHD_LED

[ ] WITH SSL

[*] WITH_LB

[ ] LCDSUPPORT

 

 

4) GET TOOLCHAIN

- Download 3) Duckbox-SH4-Toolchain

*)

*) EXIT

 

 

Ik ben niet 100% zeker of dit stapje verplicht is, maar naar aanleiding van sh4 duckbox project

 

mkdir ~/oscam-svn/toolchains/devkit_sh4/tdt/tdt/cvs/cdk/root/boot

cd ~/oscam-svn/toolchains/devkit_sh4/tdt/tdt/cvs/cdk/root/boot

scp root@[iP-adres-kathi]:/boot/*.elf .

cp video.elf video_7100.elf

cp video.elf video_7109.elf

 

 

cd oscam-svn

./make.sh

2) BUILD SINGLE-OSCam

3) Build SH4-DVBAPI(E2)

 

1- 1- n- 1- enter ( zoals bovenin staat aangegeven )

 

De eerste keer kan het compilen zeker 6 uur duren, afhankelijk hoeveel CPU cores het linux servertje kan gebruiken. In mijn geval een slordige 8 uur, feitelijk ben je de toolchain aan het gereed maken zodat oscam kan worden gecompileerd, daardoor gaat het compileren vanaf de tweede keer dan ook in 5 minuten...

 

Succes

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Ik gebruik hier Enigma 2 HS versie 2 op een UFS-910. Met daarbij 2 Smargo kaartlezers op een USB hub. Een voor CD Nederland en een voor CD TV Vlaanderen.

Werkt hier probleemloos. Een ding is wel belangrijk, een reset van de USB hub met de kaarten bij het opnieuw starten van de box uit de Slaap stand.

Ik heb hiervoor een schakelende stekkerstrip. Als je ontvanger uitzet gaan alle aangesloten apparaten, zoals TV, voeding usb hub, versterker HD tegelijk uit. En bij het aanzetten van de box gaat alles ook weer aan. Zo heb je altijd een reset van de USB hub en andere zappers niet nodig.

Soms is er probleem met het "opwaarderen" van de TV Vlaanderen kaart. Maar dat probleem heb ik ook als ik de kaart in een andere ontvanger plaats. Soms moet ik meerdere keren heractiveren.

Hierbij gaat nog een van de laatste versies van Oscam voor E2. Er verschijnen nieuwe Oscam versies aan de lopende band. Gewoon even dezelfde naam geven als de bestaande Oscam versie en kopieeren naar de box met bijvoorbeeld Filezilla.

Uiteraard moeten de configs goed zijn ingesteld voor TV Vlaanderen. Je hoeft hier zeker geen Linux goeroe voor te zijn.

Groet,


Bram


Ik vind dit een heel goede uiteenzetting van iemand die zijn ervaring met anderen "wil" delen, had iedereen zo'n ingesteldheid wat zou de wereld er mooi uitzien, of niet soms?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...