Ga naar inhoud


[ET9000] Diverse beginnersvragen ET9000


habibi

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn ET9000 opgehaald en het is erg mooi. de bediening is wennen. Goed beeld, maar oh oh, wat een instelmogelijkheden. Ik dacht al best wat te weten, maar het duizelt soms. De pli site en de search hier geeft veel info, maar er zijn enkele, m.i. heel simpele vragen die ik niet kan vinden.

 

1: hoe activeer ik pip? Als ik pip indruk, krijg ik er een zwart vakje bij, maar hoe krijg ik daar iets in? En bovendien pauzeert mijn beeld na een paar seconden als ik de pip activeer. Wat kan ik daar aan doen?

 

2. Hoe kan ik de favorietenlijst aanpassen? Er zit een Henksat lijst in, maar ik heb bv geen HD abonnement. Ik wil een eigen favoriet maken met de kanalen die ik wel heb en veel kijk.

 

3. Ik lees altijd dat doorlussen niet ideaal is. Maar ik kan niet vinden wat het probleem exact is. Ik begrijp dat je dan alles binnen een bepaalde transponder kunt benutten, maar niet daarbuiten. 90% van mijn gebruik is CD en BBC. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat wel kan en wat niet bij doorlussen.

 

4. Ik heb een usb disk aangesloten; dat werkt prima. Maar ik lees dat het beter is om timeshift via een cf kaart of zo te doen. Hoe moet ik dat zien? Geeft dat voldoende geheugen? En dan moet je toch ook een cardreader hebben?

 

5. Mijn mediafiles staan op een NAS, die binnen mijn netwerk van Mac's feilloos benaderbaar is. Maar het lukt me niet die zichtbaar te krijgen op de ET9000. Bij het instellen loop ik tegen termen die ik niet ken en dan is het lastig kiezen. Is er een duidelijk howto ergens? Met de wiki van de PLI site, kwam ik er niet uit.

 

6. CCCAM is geinstalleerd, maar ik zie dat er meerdere softcams geinstalleerd kunnen worden. Heeft dat enige zin of is het een kwestie van kiezen?

 

nou, het is een beetje veel geworden. Sorry, ik dacht dat ik een heel eind zou komen, maar had geen besef van wat er allemaal mogelijk zou zijn.

 

groet,

 

Jos

 

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


aanvullingen:

2 heb ik gevonden. Het spijt me, het stond gewoon in de handleiding. Tja, daar had ik niet gekeken, want er zit niet de originele software in.

 

1. PIP werkt wel, maar hoe kan ik bepalen welk kanaal er in het kleine beeldje komt?

 

3. ik heb 2 draden verbonden inmiddels. Dat lost een deel van het PIP probleem op. Maar ik blijf geïnteresseerd in het verschil tussen doorlussen en 2 draden.

 

Extra vraag:

7. hoe kan ik een preview krijgen in de channel list? Het vakje blijft zwart of geeft het actuele beeld waarop afgestemd is. Maar ik neem aan dat je in de channel list een preview kunt krijgen. Ik heb alleen de ok toets gevonden, maar dan krijg ik gewoon de zender op het grote scherm.

 

 

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doorlussen is eigenlijk simpel te begrijpen als je de werking van een LNB begrijpt. Een LNB is geen passieve antenne, maar een actieve component die wordt bestuurd door de tuner van je ontvanger. Als je doorlust zal alleen de eerste tuner in staat zijn om de LNB aan te sturen, de tweede is 'slaaf', die kan alleen zien wat de eerste tuner doorgeeft.

 

Praktisch betekent dit dat de 2e tuner alleen een zender kan weergeven op dezelfde satelliet, in dezelfde frequentieband en dezelfde polarisatie als de 1e tuner.

 

Geef je de 2e tuner echter een eigen aansluiting, dan is die volledig onafhankelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Het doorlussen is eigenlijk simpel te begrijpen als je de werking van een LNB begrijpt. Een LNB is geen passieve antenne, maar een actieve component die wordt bestuurd door de tuner van je ontvanger. Als je doorlust zal alleen de eerste tuner in staat zijn om de LNB aan te sturen, de tweede is 'slaaf', die kan alleen zien wat de eerste tuner doorgeeft.

Praktisch betekent dit dat de 2e tuner alleen een zender kan weergeven op dezelfde satelliet, in dezelfde frequentieband en dezelfde polarisatie als de 1e tuner.

Geef je de 2e tuner echter een eigen aansluiting, dan is die volledig onafhankelijk.


Dus, dat betekent dat ik alle nederlandse SD zenders vanuit 2 tuners kan bekijken en opnemen, maar zodra er HD of de BBC erbij komt kijken ik een probleem heb. Helder, nu snap ik het beter. Dank!

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb sinds een aantal dagen de ET9000.

Tuner A en B zijn allebei appart aangesloten en werken ook los van elkaar. Als ik A lostrek werkt B en andersom ook.

 

Echter, als ik bijv. RTL4 opneem kan ik geen andere NL zender tegelijk bekijken. Zwart beeld!

 

Dit zou toch wel moeten werken?! Tuner A en B staan beide op DiSEqC A/B. Satellieten: 19,2E Astra 1H/1KR/1L/1M, 13.0E Hot Bird 6/8/9.

 

In de infobalk zie ik ook soms maar niet altijd zowel A als B staan.

 

Ook is het zo dat na een aantal uur alle nl zenders zwart beeld geven.

Als ik dan kies voor herstel software werken alle zenders weer maar dit is natuurlijk erg vervelend!

 

Wat doe ik fout?

Kan iemand mij helpen?

 

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

 

Roel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, aaah, dat zal het probleem zijn!

Ik gebruik inderdaad een CI module.

 

Moet nog het een en ander leren!

 

Bedankt voor de tips!

Ik ga het uitproberen.

 

Groet, Roel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, nu heb ik OpenPLi-2.0-beta-et9000-20110227_usb geïnstalleerd maar dan moet ik toch ook bij info van de ET9000 Openpli zien staan bij Image? Nu staat er Unavailable bij Image!

 

Bij enigma staat: Feb 27 2011-(no branch)

 

Ik heb Openpli overigens succesvol geïnstalleerd volgens het display op de ET9000.

evenals enigma2-plugin-softcams-cccam_2.2.1-r0_mipsel.ipk

via het plugin menu.

 

De smartcard heb ik met de chip naar beneden in de interne lezer gedaan. Hellaas werkt het nog niet.

 

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe?

 

Alvast heel erg bedankt!!

 

Groet, Roel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Nee, ik krijg niks te zien.

Kom niet in CCcam. Dit bedoel je toch?

 

Heb sowieso verbindingsproblemen, dan wel netwerk dan niet.

 

Vreemd dat er bij Image niet beschikbaar blijft staan, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, daar zal ik eens naar kijken. Helaas kan ik het nu niet doen, mijn vrouw is tv aan het kijken. Haha.

 

Bedankt voor je hulp in ieder geval! Ik hoop dat het me gaat lukken. Echt fijn zo'n forum hoor! Anders kwam ik er nooit uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...