Ga naar inhoud


[DM800HD] Blokvorming op BBC door oversturing?


Belsat

Aanbevolen berichten

Goede Morgen!

 

Sinds een week heb ik last van blokvorming en geluidsvervorming op de BBC zenders. ITV is OK. Dit is op zowel de DM500 als de DM800, die op één dubbele LNB zitten aangesloten.

Normaal zou je verwachten dat (zeker hier in oost Belgie) het signaal mss te zwak is. Maar het lijkt eerder op het tegendeel. Astra 2 is altijd de sterkste geweest, met 95-98 %. Hoe dit kan heb ik nooit begrepen... Het is wel een 98 cm schotel.

Kan het zijn dat beide DM's overstuurd zijn? Of moet ik eerder aan een fout in beide delen van de LNB denken?

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, nader onderzoek wijst uit dat nou net de transponder van BBC 2 heel zwak is. Ik ga de zaak bijstellen.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Belsat
Sorry, nader onderzoek wijst uit dat nou net de transponder van BBC 2 heel zwak is. Ik ga de zaak bijstellen.

Dat onderzoek heb ik ook ooit eens gedaan, maar dan over álle BBC1's en álle BBC2's. Tipje, zap over de beschikbare BBC2-zenders en kies de sterkste voor in je boeketlijst. Zelfde truc gaat op voor ITV's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx voor de tip. Goed idee! Merkwaardigerwijs zijn BBC HD en BBC 1 HD wel sterk genoeg. Maar BBC 2 blijft een probleem, hoewel BBC 2 Scotland iets sterker lijkt. Ik zal de LNB / schotel moeten gaan bijstellen, maar dan moet het wel eerst ophouden met regenen! :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen haast, "Eggheads" is pas Maandag weer smile

 

Is er een methode om de default transponder voor de "satfinder" optie per satelliet vast te leggen?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Belsat
Is er een methode om de default transponder voor de "satfinder" optie per satelliet vast te leggen?

Volgens mij niet, hij pakt volgens mij de transponder waar je op dat moment naar keek of de eerste de beste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost met een andere LNB. Het schijnt dat die niet stabiel was op de frequentie van de BBC's. Het signaal was sterk genoeg (+/- 80%), veel sterker dan bv Hotbird.

 

Weer wat geleerd...

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat kan ook natuurlijk. Een LNB kan stuk zijn zonder dat je het merkt... Mist dan bepaalde frequentiegebieden... Heb ik ook al eens gehad om vervolgens de verkeerde op mijn T90 (destijds) te wisselen hahaha...

Je hebt het dus even opgelost ondanks de regen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen een nieuwe Zehnder twin LNB er in gezet en afgesteld. Op BBC Scotland: S/N 100% bij 16 dB! En dat in Oost Belgie op een Triax 4 LNB setup!!

 

Dit moest ik toch even melden :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...